Długie światała - tzn. ich brak
Moderator: flapjck1
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Długie światała - tzn. ich brak
Zakupiłem miniaka, super fajny
problem w tym że nie ma długich świateł, kontrolka się zapala, lecz długie światła się nie załączają.
czy jest gdzieś w miniaku przekaźnik do świateł, czy wszystko przełącza się "tą wajchą" przy kierownicy. W manualu znalazłem, że za deską rozdzielczą jest jakiś "dim-dip lighting unit" i dla mnie to jest przekaźnik, choć sam nie wiem.
P.S.
mam nadzieję, że to nie padł wyłącznik, bo mnie coś trafi
pozdro dla wszystkich
problem w tym że nie ma długich świateł, kontrolka się zapala, lecz długie światła się nie załączają.
czy jest gdzieś w miniaku przekaźnik do świateł, czy wszystko przełącza się "tą wajchą" przy kierownicy. W manualu znalazłem, że za deską rozdzielczą jest jakiś "dim-dip lighting unit" i dla mnie to jest przekaźnik, choć sam nie wiem.
P.S.
mam nadzieję, że to nie padł wyłącznik, bo mnie coś trafi
pozdro dla wszystkich
Św.długie.
Skoro kontrolka niebieska w prędkościomierzu się zapala to znaczy,że dziala poprawnie przełącznik zmiany świateł
długie/mijania.Oznacza to również,że bezpieczniki teżO'K. Należy więc sprawdzić czy jest napięcie na złączach tuż za atrapą pod przednią poprzeczną belką z tabliczką znamionową.Są to złącza z przewodem niebiesko białym.
Jeśli stwierdzisz,że jest tam napięcie to problem tkwi w połączeniu między tym złączem a samym gniazdem żarówki.To wprawdzie mało podobne.Najczęstrzą spotykaną przezemnie usterką są skorodowane wspomniane złącza a także pourywane przewody przy tych złączach. Przy okazji proponuję wymienić je na inne. Ja zastosowałem złącza zasilające podzespoły komputerowe.Są poczwórne i wystarczające prądowo. Dla mnie mają jeszcze jedną zaletę,są tanie i powszechnie dostępne.Poza tym łatwe do demontowania i ponownego połączenia całej wiązki podczas prac serwisowych. Mało prawdopodobne ale możliwe,że dwie żarówy jednocześnie padły.
Przy okazji Informuję tych,którzy nie wiedzą,że zintegrowany przełącznik świateł i kierunkowskazów pasuje
od SKODY i jest niedrogi ok 40zł. Wystarczy dokonać przeszczepu wtyczek.
długie/mijania.Oznacza to również,że bezpieczniki teżO'K. Należy więc sprawdzić czy jest napięcie na złączach tuż za atrapą pod przednią poprzeczną belką z tabliczką znamionową.Są to złącza z przewodem niebiesko białym.
Jeśli stwierdzisz,że jest tam napięcie to problem tkwi w połączeniu między tym złączem a samym gniazdem żarówki.To wprawdzie mało podobne.Najczęstrzą spotykaną przezemnie usterką są skorodowane wspomniane złącza a także pourywane przewody przy tych złączach. Przy okazji proponuję wymienić je na inne. Ja zastosowałem złącza zasilające podzespoły komputerowe.Są poczwórne i wystarczające prądowo. Dla mnie mają jeszcze jedną zaletę,są tanie i powszechnie dostępne.Poza tym łatwe do demontowania i ponownego połączenia całej wiązki podczas prac serwisowych. Mało prawdopodobne ale możliwe,że dwie żarówy jednocześnie padły.
Przy okazji Informuję tych,którzy nie wiedzą,że zintegrowany przełącznik świateł i kierunkowskazów pasuje
od SKODY i jest niedrogi ok 40zł. Wystarczy dokonać przeszczepu wtyczek.
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Długie światała - tzn. ich brak
sprawdzę po powrocie do domu jak auto wstawię do garażu bo leje i nie da się robić na "świeżym powietrzu")
- icemac
- Super użytkownik
- Posty: 1775
- Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Długie światała - tzn. ich brak
sorki za post pod postem
ale POMOG?O
dzięki za radę w przyszłości chyba przerobię, bo to miejsce jest dostępne dość dla błota i innych takich
Piwko dla kolegi za pomoc w rozwiązaniu problemu
ale POMOG?O
dzięki za radę w przyszłości chyba przerobię, bo to miejsce jest dostępne dość dla błota i innych takich
Piwko dla kolegi za pomoc w rozwiązaniu problemu
c.d. światła.
Cieszę się,że pomogło. A wspomniane piwko dziś wieczorkiem łyknę za zdrówko Twoje i Twoich światełek.
Re: Długie światała - tzn. ich brak
To się tu podłączę... U mnie "długie" działają, ale tylko w pozycji "od siebie" czyli włączone na stałe.
Przy pociąganiu dźwigienki "do siebie", (czyli jakbym chciał na przykład ostrzec jadąctch z naprzeciwka krótkim mignięcięm przed... czymś ) nie zapalają się, nie zapala się też wskaźnik na tablicy.
Czy to oznacza, że w tej dźwigience padł jeden ze styków?
Przy pociąganiu dźwigienki "do siebie", (czyli jakbym chciał na przykład ostrzec jadąctch z naprzeciwka krótkim mignięcięm przed... czymś ) nie zapalają się, nie zapala się też wskaźnik na tablicy.
Czy to oznacza, że w tej dźwigience padł jeden ze styków?
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2082
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Długie światała - tzn. ich brak
Jeżeli działa ci teraz sygnał a poganiaczy nie masz, to jest wina styków.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Długie światała - tzn. ich brak
ew. dzwigienka opiera ci sie o obudowe kolumny kierowniczej, jesli tak trzeba przelaczniki przesunac "od siebie" nieco
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow