Najczęstsze problemy/usterki w MINI

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

alaszczuk

Najczęstsze problemy/usterki w MINI

Post autor: alaszczuk »

Witam wszystkich wyznawców "the best things come in small packages", jestem nowy :)

Piszcie jakie macie problemy ze swoimi Miniakami.

Ja od razu podam moje:

1. Spieszący się zegarek :shock: . co jakieś dwa tygodnie dodaje 10 minut. Strasznie wkurzające.
2. Skrzypiące sprzęgło o czym już był oddzielny temat.
3. Brudzenie się szyb od środka - tez było.
4. Przestało działać ogrzewanie dysz spryskiwaczy co znacznie utrudnia jazdę zimą jak jest mokro.

Czy ktoś z was miał problem z zwilgotnieniem głośników w drzwiach (przestają grać)? Podobno to się często zdarza i ma oczywiście związek z problemem mokrych drzwi od środka.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1260
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: Najczęstsze problemy/usterki w MINI

Post autor: dawid »

ja slyszalem, ze to urzadzenie co sprawdza, czy oby kola nie sa pekniete lubi swirowac...
stad mam pytanie, bo bede kupowal opony, do tej pory mialem:

PRZOD:

215/40/17

TYL:

215/45/17

i wszystko bylo ok, teraz zastanawiam sie nad wlozeniem na przod i tyl 215/45/17, czy nie bedzie problemu?
alaszczuk

OPONY

Post autor: alaszczuk »

Rzeczywiście, dwa razy miałem już przygodę ze wskaźnikiem ciśnienia (runflaty).

Ale w obu przypadkach wystarczyło wyłączyć / włączyć silnik i wszystko się "naprawiło".

Myślę, że szerokość opon nic do tego nie ma więc bez obaw można zakładać 215.
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1260
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: OPONY

Post autor: dawid »

alaszczuk pisze:
Myślę, że szerokość opon nic do tego nie ma więc bez obaw można zakładać 215.
to akurat wiem ;) moje pytanie odnosilo sie do roznej wysokosci opon przod/tyl
Niejeden z nas

Re: Najczęstsze problemy/usterki w MINI

Post autor: Niejeden z nas »

fabrycznie nie są przewidziane dwie różne wysokości opon. 215/45/17 z przodu i tyłu są mądrzejszym rozwiązaniem
alaszczuk

Re: Najczęstsze problemy/usterki w MINI

Post autor: alaszczuk »

To z tego co ja wiem to jest tak:

Wyższe opony będą lepsze do codziennej jazdy

ALE

Przy obciążeniu samochodu, kiedy w środku są 4 osoby, bardzo prawdopodobne jest, że z tyłu koła będą obcierały o nadkola.

Znajomy ma tak i to są jego doświadczenia.

Pozdrawiam
Loko

Re: Najczęstsze problemy/usterki w MINI

Post autor: Loko »

Nie przesadzałbym z tymi uwagami do czujnika ciśnienia w oponach :-)
Rzeczywiście czasem się zapali, jedziesz na stację, sprawdzasz i jest ok. To i tak najmniejsza "awaria" jaka Cię może spotkać w Miniaku :)

Zalecam sprawdzenie za każdym razem kiedy się zapali. Miałem tak, że się zapalił, później zgasł, znowu się zapalił, znowu zgasł (za każdym razem po włączeniu auta), a później na trasie pokazał mi, że opona przebita (znaczący spadek ciśnienia). Widocznie raz spadło z jednej, raz z drugiej, a później zasygnalizował przebicie jak w oponie było 1.5 atmosfery :/

Pozdrowienia,
Loko
alaszczuk

Re: Najczęstsze problemy/usterki w MINI

Post autor: alaszczuk »

Naprawili mi skrzypiące sprzęgło wymieniając jakieś łożysko.
Awatar użytkownika
Miniac
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 181
Rejestracja: 15 lut 2007, 19:14
Posiadane auto:
Lokalizacja: Szczecin

Re: Najczęstsze problemy/usterki w MINI

Post autor: Miniac »

Loko pisze:Nie przesadzałbym z tymi uwagami do czujnika ciśnienia w oponach :-)
...
W oponach nie ma żadnego czujnika :!: Takie rozwiązanie stosowane było chyba we francuskich samochodach i trzeba było stosować specjalne opony. W BMW w tym także w MINI pomiar odbywa się na zasadzie pomiaru prędkości obrotowej koła. Gdy wystapi spadek ciśnienia w oponie (np po jej przebiciu) zmieni się także jej średnica / obwód a co za tym idzie predkość obrotowa. Komputer sprawdza prędkość obrotową wszystkich kół i porównuje je ze sobą. Jezeli różnica jest zbyt duża sygnalizuje to kierowcy. Nie jest to może super dokładny system ale nie jest tak upierdliwy w codziennym życiu jak system z czujnikami gdyż nie wymaga specjalnego ogumienia. Znając zasadę działania tego systemu łatwo wyciągnąć wnioski że stosowanie różnych średnic opon może powodować "wariowanie" systemu pomiaru.
Niejeden z nas pisze:fabrycznie nie są przewidziane dwie różne wysokości opon. 215/45/17 z przodu i tyłu są mądrzejszym rozwiązaniem
Rozmiar 215 x 45 R17 nie jest przewidziany fabrycznie... tak samo 215 x 40 R17 - prawidłowy rozmiar to 205 x 45 R17 co nie znaczy że nie można założyć opony szerszej / wyższej ale mając np. nieoryginalne felgi z innym ET (fabrycznie 48 - 50) może to powodować przy dużym obciążeniu ocieranie kół o nadkola. Sam jeżdzę na oponach 215 x 45 które zwiększyły komfort jazdy ale tak naprawę na 205-tkach auto ma wspaniałą trakcję i nie ma sensu wkładać szerszych opon.
...Jeśli nie podoba ci się mój styl jazdy to zejdź z chodnika... :D
Niejeden z nas

Re: Najczęstsze problemy/usterki w MINI

Post autor: Niejeden z nas »

Nie twierdziłem, że 215/45/17 są montowane fabrycznie, jedynie wyraziłem opinię że lepiej taki rozmiar założyć do przodu i tyłu zamiast stosować dwa różne rodzaje. :smile:
PawcioCooper

Re: Najczęstsze problemy/usterki w MINI

Post autor: PawcioCooper »

co do obcierania o nadkole to jakis kit przecież dopuszczalna msa załadunkowa w mini to ponad 400 kg a osoby o wadze 100kg we 4 nie wejda do mini :)
mi też piszczy sprzęgło i pojade z tym do ASO :) niech robią,bo jeszcze by się nudzili! :wink:
Loko

Re: Najczęstsze problemy/usterki w MINI

Post autor: Loko »

Miniac
W oponach nie ma żadnego czujnika
Wiem, że nie ma :) To był skrót myślowy.

Alaszczuk
Naprawili mi skrzypiące sprzęgło wymieniając jakieś łożysko.
Możesz napisać coś więcej? Jestem tuż przed wymianą, a nie chcę skończyć na tym, że ASO wymieni mi za dużo :)

Pozdrowienia,
Loko

P.S. Jak się robi takie ładne cytaty? (że ktoś napisał coś tam coś tam?). Ja nie umieć...
alaszczuk

Re: Najczęstsze problemy/usterki w MINI

Post autor: alaszczuk »

Wymienili mi to na gwarancji (łożysko) i wszystko było w porządku aż tu nagle znowu się zrobiło jakieś hałasujące i nierówno chodzące to nieszczęsne sprzęgło.

Więc zdenerwowany pojade do serwisu za parę dni i im powiem żeby mi to zrobili raz, a dobrze.

W związku powikłaniami choroby sprzęgłowej nie potrafię tobie nic powiedzieć. Jak już problem zostanie rozwiązany ostatecznie to napiszę co wymagało wymiany.

Pozdrawiam
Cooper1987s

Re: Najczęstsze problemy/usterki w MINI

Post autor: Cooper1987s »

Noo cóż trochę tego jest :
1) sprzęgło które jest nietrwałe
2) Silnik bierze olej
3) skrzynia jest dosyć nie wytrzymała
4) kontrolka nieprawidłowego ciśnienia w oponach szalej od czasu do czasu.
Słyszałem o przypadkach problemów z elektryka, oświetleniem, szybami etc
Ale Mini mają swoje kaprysy !!
Załączniki
Mini_Cooper_El_Camino.jpg
Mini_Cooper_El_Camino.jpg (72.68 KiB) Przejrzano 4585 razy
mini%20cooper%7E2.jpg
mini%20cooper%7E2.jpg (31.51 KiB) Przejrzano 4585 razy
frogpl

Re: Najczęstsze problemy/usterki w MINI

Post autor: frogpl »

Jeżeli są zamontowane czujniki w kołach wcale nie jest konieczne stosowanie specjalnych opon .

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ