Blacharka - wymiana progu
Moderator: flapjck1
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Blacharka - wymiana progu
Robie teraz swojego miniaka z 97 roku. Kupiłem go w Anglii i nestety blacharsko ten samochód nie isnieje, a ma przejechane 40 tyś km. Rozebrałem go do gołej karoserii i wrzuciłem na wózek. W pierwszej kolejności wyciąłem błotniki, przedni pas i trójkąty(a panel) żeby mieć dostep do fartuchów nadkoli. Kolejny etap to reanimacja progów. Okazało się że próg wewnętrzny na całej długości jest skorodowany, tam gdzie łączył się z progiem zewnętrznym dolnym.
- Załączniki
-
- wycięty próg.jpg (133.13 KiB) Przejrzano 3464 razy
Ostatnio zmieniony 11 sty 2009, 12:50 przez monsterk, łącznie zmieniany 1 raz.
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Blacharka - wymiana progu
Wstawiony próg wenętrzny i górny próg
- Załączniki
-
- próg wew.+ mocowanie lewarka.jpg (113.18 KiB) Przejrzano 3458 razy
-
- wstawiony próg górny.jpg (136.97 KiB) Przejrzano 3456 razy
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Blacharka - wymiana progu
Tak wyglda wstawiony próg zewnętrzny dolny.Tutaj trochę się rozpisze na temat tych progów.W ofertach sklepów z częsciami do mini występuję dwie szerokości progów dolnych - wąskie numery hadriana 08-01-003 i 08-01-002 i szerokie 08-01-005 i 08-01-004.
Progi wąskie są bliskie oryginałowi(są o 1-1,5 cm szersze) i je powinno się wstawiać, należy je tylko zmodyfikować wyklepujc na płasko podłużne przetłoczenia miedzy wywietrznikami. Natomiast progi szerokie tak właściwie to są produkowane tylko po to aby miniak szybko korodował i śą wielkim ułatwieniem dla blacharzy papraków. Wielokrotnie spotkałem się z tym że nie została dokładnie wycięta rdza i dziury a poprostu przykryte stare progi tymi szerokimi. Kolejny problem to brak możliwości "oddychania " progów, skrapla się tam woda i dużo szybciej korodują.
Progi wąskie są bliskie oryginałowi(są o 1-1,5 cm szersze) i je powinno się wstawiać, należy je tylko zmodyfikować wyklepujc na płasko podłużne przetłoczenia miedzy wywietrznikami. Natomiast progi szerokie tak właściwie to są produkowane tylko po to aby miniak szybko korodował i śą wielkim ułatwieniem dla blacharzy papraków. Wielokrotnie spotkałem się z tym że nie została dokładnie wycięta rdza i dziury a poprostu przykryte stare progi tymi szerokimi. Kolejny problem to brak możliwości "oddychania " progów, skrapla się tam woda i dużo szybciej korodują.
- Załączniki
-
- próg zewnętrzny.jpg (115.87 KiB) Przejrzano 3454 razy
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Blacharka - wymiana progu
miniak położony na boku i dokończony próg
- Załączniki
-
- próg na ukończeniu.jpg (125.22 KiB) Przejrzano 3398 razy
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Blacharka - wymiana progu
temat nie skończony, miniak znwu wrócił do blacharni po przerwie
A tak wygląda stado miniaków na wózkach
A tak wygląda stado miniaków na wózkach
- Załączniki
-
- spacer.jpg
- (141.96 KiB) Pobrany 3000 razy
- Bochen
- Swój Człowiek
- Posty: 386
- Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
- Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
- Lokalizacja: Łódź
Re: Blacharka - wymiana progu
zajebiste stadko [;
tak wygląda porządna robota, a nie papranie
Gratuluje!
tak wygląda porządna robota, a nie papranie
Gratuluje!
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2294
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Blacharka - wymiana progu
tak wyglądają dwa stada miniaków na wózkach 

- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Blacharka - wymiana progu
A tu pokażę przykład fachowej roboty blacharza który miał do dyspozycji szerokie progi do wstawienia, Miniak miał być porządnie zrobiony, nawet troche się przyłożył do pracy ale:
nie zostały zeszlifowane zgrzewy na łączeniu progu górnrgo z dolnym, łaty które zostały wstawione nie były niczym zabezpieczone, a tam co nie widać (pod belką i w schowku) to dziury zostały
nie zostały zeszlifowane zgrzewy na łączeniu progu górnrgo z dolnym, łaty które zostały wstawione nie były niczym zabezpieczone, a tam co nie widać (pod belką i w schowku) to dziury zostały
- Załączniki
-
- próg3.jpg (124.42 KiB) Przejrzano 3184 razy
-
- próg2.jpg (154.84 KiB) Przejrzano 3184 razy
-
- próg1.jpg (105.23 KiB) Przejrzano 3184 razy
- monsterk
- Super użytkownik
- Posty: 2057
- Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
- Kontakt:
Re: Blacharka - wymiana progu
c.d
P.S.
Wojtek, zaloguj się!
P.S.
Wojtek, zaloguj się!

- Załączniki
-
- próg6.jpg (109.07 KiB) Przejrzano 3177 razy
-
- próg5.jpg (136.9 KiB) Przejrzano 3177 razy
-
- próg4.jpg (130.83 KiB) Przejrzano 3177 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8180
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Blacharka - wymiana progu
to samochod wojtka p. czy od niego?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Blacharka - wymiana progu
monsterk dzięki wielkie za ten temat, właśnie bardzo nieśmiało zabieram się za swoje progi ...