Blacharka - wymiana progu

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Blacharka - wymiana progu

Post autor: monsterk »

Robie teraz swojego miniaka z 97 roku. Kupiłem go w Anglii i nestety blacharsko ten samochód nie isnieje, a ma przejechane 40 tyś km. Rozebrałem go do gołej karoserii i wrzuciłem na wózek. W pierwszej kolejności wyciąłem błotniki, przedni pas i trójkąty(a panel) żeby mieć dostep do fartuchów nadkoli. Kolejny etap to reanimacja progów. Okazało się że próg wewnętrzny na całej długości jest skorodowany, tam gdzie łączył się z progiem zewnętrznym dolnym.
Załączniki
wycięty próg.jpg
wycięty próg.jpg (133.13 KiB) Przejrzano 3464 razy
Ostatnio zmieniony 11 sty 2009, 12:50 przez monsterk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Blacharka - wymiana progu

Post autor: monsterk »

Wstawiony próg wenętrzny i górny próg
Załączniki
próg wew.+ mocowanie lewarka.jpg
próg wew.+ mocowanie lewarka.jpg (113.18 KiB) Przejrzano 3458 razy
wstawiony próg górny.jpg
wstawiony próg górny.jpg (136.97 KiB) Przejrzano 3456 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Blacharka - wymiana progu

Post autor: monsterk »

Tak wyglda wstawiony próg zewnętrzny dolny.Tutaj trochę się rozpisze na temat tych progów.W ofertach sklepów z częsciami do mini występuję dwie szerokości progów dolnych - wąskie numery hadriana 08-01-003 i 08-01-002 i szerokie 08-01-005 i 08-01-004.
Progi wąskie są bliskie oryginałowi(są o 1-1,5 cm szersze) i je powinno się wstawiać, należy je tylko zmodyfikować wyklepujc na płasko podłużne przetłoczenia miedzy wywietrznikami. Natomiast progi szerokie tak właściwie to są produkowane tylko po to aby miniak szybko korodował i śą wielkim ułatwieniem dla blacharzy papraków. Wielokrotnie spotkałem się z tym że nie została dokładnie wycięta rdza i dziury a poprostu przykryte stare progi tymi szerokimi. Kolejny problem to brak możliwości "oddychania " progów, skrapla się tam woda i dużo szybciej korodują.
Załączniki
próg zewnętrzny.jpg
próg zewnętrzny.jpg (115.87 KiB) Przejrzano 3454 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Blacharka - wymiana progu

Post autor: monsterk »

miniak położony na boku i dokończony próg
Załączniki
próg na ukończeniu.jpg
próg na ukończeniu.jpg (125.22 KiB) Przejrzano 3398 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Blacharka - wymiana progu

Post autor: monsterk »

temat nie skończony, miniak znwu wrócił do blacharni po przerwie
A tak wygląda stado miniaków na wózkach
Załączniki
spacer.jpg
(141.96 KiB) Pobrany 3000 razy
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 386
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Blacharka - wymiana progu

Post autor: Bochen »

zajebiste stadko [;

tak wygląda porządna robota, a nie papranie

Gratuluje!
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2294
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Blacharka - wymiana progu

Post autor: humin »

tak wyglądają dwa stada miniaków na wózkach :lol:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Blacharka - wymiana progu

Post autor: monsterk »

A tu pokażę przykład fachowej roboty blacharza który miał do dyspozycji szerokie progi do wstawienia, Miniak miał być porządnie zrobiony, nawet troche się przyłożył do pracy ale:
nie zostały zeszlifowane zgrzewy na łączeniu progu górnrgo z dolnym, łaty które zostały wstawione nie były niczym zabezpieczone, a tam co nie widać (pod belką i w schowku) to dziury zostały
Załączniki
próg3.jpg
próg3.jpg (124.42 KiB) Przejrzano 3184 razy
próg2.jpg
próg2.jpg (154.84 KiB) Przejrzano 3184 razy
próg1.jpg
próg1.jpg (105.23 KiB) Przejrzano 3184 razy
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Blacharka - wymiana progu

Post autor: monsterk »

c.d

P.S.
Wojtek, zaloguj się! :mrgreen:
Załączniki
próg6.jpg
próg6.jpg (109.07 KiB) Przejrzano 3177 razy
próg5.jpg
próg5.jpg (136.9 KiB) Przejrzano 3177 razy
próg4.jpg
próg4.jpg (130.83 KiB) Przejrzano 3177 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Blacharka - wymiana progu

Post autor: flapjck1 »

to samochod wojtka p. czy od niego?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
PROCu

Re: Blacharka - wymiana progu

Post autor: PROCu »

monsterk dzięki wielkie za ten temat, właśnie bardzo nieśmiało zabieram się za swoje progi ...
ODPOWIEDZ