HIF-38 znikający olej oraz dziwne przłożenia skrzyni

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

HIF-38 znikający olej oraz dziwne przłożenia skrzyni

Post autor: icemac »

olej wlewam Bergoline'a 20w60 i jakoś szybko się "kończy"

co może być przyczyną

dzięki za info

P.S.
uprzedzam, że teksty typu 8k rpm nie będą na miejscu :evil:
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2009, 08:14 przez icemac, łącznie zmieniany 1 raz.
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1443
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: HIF-38 znikający olej oraz dziwne przłożenia skrzyni

Post autor: se7ven »

Masz wyrobiony tłok w tłumiku albo wszystko razem czyli gaźnik. :sad:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: HIF-38 znikający olej oraz dziwne przłożenia skrzyni

Post autor: flapjck1 »

sprawdz czy na tloczysku mosieznym nie ma rys
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: HIF-38 znikający olej oraz dziwne przłożenia skrzyni

Post autor: icemac »

flapjck1 pisze:sprawdz czy na tloczysku mosieznym nie ma rys
rys nie ma, podmieniłem z drugim gaźnikiem - pasowało, może będzie lepiej :???:
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1764
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: HIF-38 znikający olej oraz dziwne przłożenia skrzyni

Post autor: icemac »

sorry z ppp


--edit--
"na sucho" po wyjęciu kopułki z tłokiem z gaźnika i nalaniu oleju - jak się mocno wciśnie to olej przetłoczyło i się wylał dołem, ale to chyba normalne bo brak tam jakiegokolwiek odpowietrznika (tak mi się wydaje, bo jeśli byłoby to wszystko super szczelne to za cholerę nie dałoby się ruszyć zestawu), zmieniłem też igłę ta miała jakieś dwie skazy (nie rysy tylko małe obicia). obie igły AAC.

nie wiem jak to nazwać, ale tłoczysko z igłą porusza się w kopułce w tunelu gdzie jest teflonowa rurka z kulkami - wygląda mi to na dość "zdrowe"

P.S.
a w zakrętce tłoczka nie powinno być dziury jak jest w HS4 ??

tylko nie piszcie że mam wrócić do HS4, skoro mam wszystko do stage one od HIF-a i nawet zestaw naprawczy w nim zamontowałem :mad:

bez igły oczywiście ;)

--edit_2--
zauważyłem, że na 3 biegu bierze tak od 2000rpm i 4 biegu auto bierze z dołu tak od 1700rpm
jak się zmnieni bieg i "trafi" na wyższe odroty to się przydławia
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2057
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: HIF-38 znikający olej oraz dziwne przłożenia skrzyni

Post autor: monsterk »

podejżewam że masz za gęsty olej, przy dodawani gazu przepustnica idzie do góry i wtedy tłok jest hamowany przez ten mosiężny dławik, natomiast po zamknieciu przepystnicy cylinder opada i olej jest nad dławikiem, dławik jest tak skonstruowany że w drugą strone pracy rozszczelnia się i olej musi przez niego powrucić. W momećie gduy nie zdąży powrócićolej wylewa się z culindra na plastk z kulkami a póżniej olej już jest spalany przez silnik.
Tak więc po kombinuj z gęstościami oleju, przy ATFie zużycie będzie najmniejsze oleju ale za to może przylewać silnik ponieważ ruch tłoka jest gorzej tłumiony
Ot tyle mądrości, rysy nie mają na to wpływu
innocenti

Re: HIF-38 znikający olej oraz dziwne przłożenia skrzyni

Post autor: innocenti »

monsterk pisze: przy ATFie zużycie będzie najmniejsze oleju ale za to może przylewać silnik ponieważ ruch tłoka jest gorzej tłumiony
Ot tyle mądrości, rysy nie mają na to wpływu
Nie będzie zalewać -odwrotnie .Im rzadszy olej tym mieszanka w czasie przyspieszania uboższa.
ODPOWIEDZ