Zawieszenie do jazdy poza asfaltem
Moderator: flapjck1
Zawieszenie do jazdy poza asfaltem
Czy da się przygotować zawieszenie w mini do jazdy po bezdrożach nie mówię tu o terenie hehe,ale o drogach np. szutrowych itp.Kiedyś w katalogu minispares widziałem oponki o specjalnym bieżniku obok też chyba była fota miniaka na ciekawej trasie szutrowej,chyba jakiś górski rajdzik,jak wygląda temat zawieszenia o takim przeznaczeniu,jakie modyfikacje?Czy ktoś wie coś na ten temat?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Zawieszenie do jazdy poza asfaltem
Przygotowanie w tym przypadku obejmuje nie tylko samo zawieszenie ale i wzmocnienie całej konstrukcji auta.
Pytanie jest tylko po co?
Nadwozie kilkunastoletniego mini jest "słabe" nawet do użytkowania po dobrych drogach.
Przygotowanie do jazdy rajdowej będzie wymagało sporo pracy i sporo nakładów finansowych a eksploatacja w takich warunkach wymagać będzie ciągłych napraw elementów zawieszenia i przeniesienia napędu.
Czy jesteś przygotowany na koszty przystosowania auta i jego eksploatację w takich warunkach ?
Czy nie lepiej użyc do tego celu innego typowego auta do którego bezproblemowo i za małe pieniądze dostępne są części ?
Jazda rajdowa to nie to samo co szybka jazda po gładkich torach do której i tak wymagany jest bardzo dobry stan karoserii i wzmocnione zawieszenie.
Pytanie jest tylko po co?
Nadwozie kilkunastoletniego mini jest "słabe" nawet do użytkowania po dobrych drogach.
Przygotowanie do jazdy rajdowej będzie wymagało sporo pracy i sporo nakładów finansowych a eksploatacja w takich warunkach wymagać będzie ciągłych napraw elementów zawieszenia i przeniesienia napędu.
Czy jesteś przygotowany na koszty przystosowania auta i jego eksploatację w takich warunkach ?
Czy nie lepiej użyc do tego celu innego typowego auta do którego bezproblemowo i za małe pieniądze dostępne są części ?
Jazda rajdowa to nie to samo co szybka jazda po gładkich torach do której i tak wymagany jest bardzo dobry stan karoserii i wzmocnione zawieszenie.
Re: Zawieszenie do jazdy poza asfaltem
Nie chodziło o jazdę wyczynową,tylko od czasu do czasu,na skróty hehe i tak sobie ,więc tylko omijać skróty pozostało,przeprowadziłem się na peryferie i teraz lipa część dróg jest tylko utwardzona,więc je omijać.Myślałem ,że można jakoś popracować delikatnie nad zawieszka by była bardziej uniwersalna,hm.... Więc miniak będzie tylko na weekend
- domino1985
- Wiarus
- Posty: 551
- Rejestracja: 01 paź 2007, 16:23
- Posiadane auto: Mini SPi & Cooper R56N
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Re: Zawieszenie do jazdy poza asfaltem
E tam, Miniak to nie jajko jeździj normalnie, jak coś się zużyje, uszkodzi to można wymienić. Też mieszkam od jakiegoś czasu za miastem i jakość dróg jest hmm... mało zadowalająca często wybieram się na leśne górskie dróżki dla przyjemności i autko sprawuje się rewelacyjnie w każdych warunkach
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Zawieszenie do jazdy poza asfaltem
Jezeli chodzi o mozliwość poruszania się miniakiem po "bocznych" nieutwardzonych drogach to jest to oczywiscie możliwe. Wczesniej pisałem o przystosowaniu tego auta do rajdów a nie do codziennej eksploatacji i ostrożnej nie szaleńczej jazdy po wertepach.
Poza wszystkimi innymi oczywistymi sprawami takimi jak przyzwoity stan blacharki (sztywność nadwozia) czy brak luzów elementów zawieszenia i układu kierowniczego przystosowanie w tym przypadku polega na zamontowaniu regulatorów wyskosci (hi-lo) i dobrych amortyzatorów ( wystarczą KYB samonastawne). Wysokość zawieszenia ustawić trzeba odpowiednią do nawierzchni i nierówności po jakich poruszać się będzie auto.
Poza wszystkimi innymi oczywistymi sprawami takimi jak przyzwoity stan blacharki (sztywność nadwozia) czy brak luzów elementów zawieszenia i układu kierowniczego przystosowanie w tym przypadku polega na zamontowaniu regulatorów wyskosci (hi-lo) i dobrych amortyzatorów ( wystarczą KYB samonastawne). Wysokość zawieszenia ustawić trzeba odpowiednią do nawierzchni i nierówności po jakich poruszać się będzie auto.