witam
jakie są objawy źle działającego regulatora ciśnienia oleju zwanego w Haynes: oil pressure relief valve? Haynes rozdział 2A rys 14.2
oil pressure relief valve
Moderator: flapjck1
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: oil pressure relief valve
To nie jest regulator ciśnienia oleju bo przy jego pomocy nie da sie podnieść ciśnienia oleju w zużytym silniku lub przy wypracowanej pompie oleju.
Jest to raczej zawór upustowy ograniczający maksymalne ciśnienie w układzie smarowania. Złe działanie tego zaworu to zacięcie się tłoczka albo w pozycji otwartej i wtedy olej zamiast do magistrali trafia spowrotem do miski olejowej albo zacięcie w pozycji zamkniętej (co raczej jest mało prawdopodobne) i wtedy cisnienie w układzie jest zbyt wysokie i niepotrzebnie obciąża napęd pompy oleju i podnosi jego temperaturę.
Można ten zawór przebudować na regulator poprzez umożliwienie regulacji napiecia sprężyny tłoczka ale robi sie to w celu precyzyjnego ustalenia progu ciśnienia przy jakim ma się otwierać.
Jest to raczej zawór upustowy ograniczający maksymalne ciśnienie w układzie smarowania. Złe działanie tego zaworu to zacięcie się tłoczka albo w pozycji otwartej i wtedy olej zamiast do magistrali trafia spowrotem do miski olejowej albo zacięcie w pozycji zamkniętej (co raczej jest mało prawdopodobne) i wtedy cisnienie w układzie jest zbyt wysokie i niepotrzebnie obciąża napęd pompy oleju i podnosi jego temperaturę.
Można ten zawór przebudować na regulator poprzez umożliwienie regulacji napiecia sprężyny tłoczka ale robi sie to w celu precyzyjnego ustalenia progu ciśnienia przy jakim ma się otwierać.