"Strucel" by Kichotek.

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

kichotek

"Strucel" by Kichotek.

Post autor: kichotek »

Minęło już ponad 1,5 roku jak kupiłem mojego strucla. Kupiłem go w okolicach Nowego Targu.
W zasadzie może z miesiąc wcześniej zacząłem się rozglądać za mini. Ten mi się spodobał pojechałem oglądać ale już z przekonaniem że go kupię. I wcale się nie pomyliłem. Bo po 15minutach oglądania już pisaliśmy umowę a po chwili już wracałem zakopianką do domu z otwartym rolldachem. Jak do tej pory spisuje sie na medal bo nic poważniejszego się nie działo. Skoro mini się nie psuje to w ramach podziękowań postanowiłem zrobić mu remont blacharsko lakierniczy. Więc czas się wziąć do dzieła bo mini zaczyna gryźć ząb czasu. Jutro porobię kilka fotek na start i mam nadzieję że mogę liczyć na pomoc tych którzy już przez to przechodzili. Posiadam spory garaż nawet dość dobrze wyposażony (kompresor,migomat,kanał i cały regał przeróżnych kluczy) dlatego chcę zrobić to sam (w sensie z waszą pomocą). Zima będzie długa więc popołudniami i weekendami mam nadzieję że dam rade.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: "Strucel" by Kichotek.

Post autor: Gibki Staruszek »

Dawaj foty ... powodzenia ! :grin:
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: "Strucel" by Kichotek.

Post autor: Gibki Staruszek »

Fajnie ,że taki zgnity ... nie masz dylematu - czyścić i zostawiać czy wycinać dawać nowe ... :grin:

A to dopiero początek ... ale fajnie się je robi :wink:

ps. wklejaj normalnie fotki bo te linki to udręka :???:
kichotek

Re: "Strucel" by Kichotek.

Post autor: kichotek »

bardzo chętnie bym wklejał normalne zdjęcia ale kombinuje już z pół godziny i za każdym razem pojawiają się linki zamast obrazków. Więc proszę o pomoc i wytłumaczenie jak to zrobić a napewno się zastosuję do instrukcji.
Co do tego ćzy zgnity to wydaje mi się że nie bo w bagażniku ma dziurę pod akumulatorem i tyle a w tylnym pasie te dwie dziury które już wyciąłem flexem. Jednak się zastanawiam co z tym dalej robić bo nawet jak wstawie tam dwie łatki to i tak nie wyczyszcze nawet piaskując miejsca gdzie sie schodzi pas z podłogą bo jest to spawane czy zgrzewane i niczym tam nie dojdę. A jak zostawie tam rdze to po pół roku będzie znów do remontu. Za to podłoga w aucie jest jak nowa.
Awatar użytkownika
g00dMan
Wiarus
Wiarus
Posty: 589
Rejestracja: 14 wrz 2009, 10:44
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: "Strucel" by Kichotek.

Post autor: g00dMan »

kichotek pisze:bardzo chętnie bym wklejał normalne zdjęcia ale kombinuje już z pół godziny i za każdym razem pojawiają się linki zamast obrazków. Więc proszę o pomoc i wytłumaczenie jak to zrobić a napewno się zastosuję do instrukcji.


Obecnie jeszcze nie można wstawiania grafik z linków zewnętrznych.
Jedyną możliwością jest dołączenie obrazków jako załączniki do postu (ograniczone do max 3 fotek na post)
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: "Strucel" by Kichotek.

Post autor: Gibki Staruszek »

Musisz zmniejszyć rozmiar fotki do 800 p. i wtedy wejdzie.

Co do blach tylnego pasa to musisz porozwiercać te zgrzewy i rozwarstwić i wtedy si zobaczy czy wycinać i ile. Jeśli masz juz dziury w tym elemencie to raczej jest wszystko do wymiany na nowe ... inaczej będzie to (jak ktoś ostatnio nazwał :mrgreen: ) łatanie kondona. Jak czegoś nie wiesz to pytaj :wink:
kichotek

Re: "Strucel" by Kichotek.

Post autor: kichotek »

Tak będę musiał zrobić. Porozwiercam i wtedy się okaże czy wymieniam wszystko czy robię wstawki
Bo to nie napawa optymizmem. A to dopiero początek.
Ale z drugiej strony widziałem już gorsze bazy pod remont
Załączniki
DSC00138.JPG
DSC00138.JPG (33.19 KiB) Przejrzano 2521 razy
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: "Strucel" by Kichotek.

Post autor: Gibki Staruszek »

był już remontowany ? jeśli nie, spodziewaj sie więcej niespodzianek ... sprawdź typowe miejsca gdzie mini ZAWSZE rdzewieje.
Awatar użytkownika
Saint
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1227
Rejestracja: 04 sty 2005, 22:37
Posiadane auto:
Lokalizacja: KR
Kontakt:

Re: "Strucel" by Kichotek.

Post autor: Saint »

Gibki Staruszek pisze: ... inaczej będzie to (jak ktoś ostatnio nazwał :mrgreen: ) łatanie kondona.

Cerowanie . :razz:

Jeżeli nie był remontowany, to wyjdą normalne rzeczy. Jeżeli był, to dopiero mogą wyjść kwiatki :mrgreen:

Co do pomniejszania zdjęć, to np taki programik jest bardzo pomocny: Image Resizer - powertoys for windows
Zawodowy Szyderca
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: "Strucel" by Kichotek.

Post autor: markfive »

kichotek pisze:Tak będę musiał zrobić. Porozwiercam i wtedy się okaże czy wymieniam wszystko czy robię wstawki
Bo to nie napawa optymizmem. A to dopiero początek.
Ale z drugiej strony widziałem już gorsze bazy pod remont


Dylemat podejścia do blacharki wstawiać łaty ? czy wymieniać całe elementy na nowe ?

Każde rozwiazanie ma swoje plusy i minusy. Trzeba podjąć decyzję mając na uwadze swoje możliwości i doświadczenie. Z góry zakładam, że pracujesz nad tym sam.
Moim zdaniem wycinać i wstawiać można z niezłym rezultatem. Warunek - dostęp do elementu z obu stron. Chodzi o to by całkowicie wyciąć rdzę oczyścić blachę z obu stron i przed zamknięciem profilu zabezpieczyć. W mini nie ma zbyt wiele profili zamknietych a w przypadku tylnego pasa zamkniete są tylko narożniki. Jeżeli wytniesz tak, że będzie dostęp do oczyszczenia i zabezpieczenia elementów wewnętrznych to OK.
Jeżeli rdza obejmuje wiekszą część elementu to faktycznie lepiej wyciąć cały.

Kolejny problem to blachy zgrzewane warstwowo, w tym przypadku trzy - tylna ściana, podłoga bagażnika i pas dolny. To trzeba dokładnie obejrzeć. Jeżeli złącza warstwowe nie są spuchnięte czyli narastajaca wewnątrz rdza nie rozpycha blach to nie jest jeszcze żle, ale gdy złącza są sfalowane i po rozchyleniu blach sypie się rdza to niestety faktycznie aby dobrze wykonać robotę trzeba rozwiercić wszystkie zgrzewy i zgrzane blachy rozwarstwić.

Czasem decyzja nie jest łatwa bo idąc tropem potrzeby usunięcia 100 % rdzy należało by ...wymienić całe nadwozie na nowe.
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: "Strucel" by Kichotek.

Post autor: Gibki Staruszek »

Saint pisze: Jeżeli był, to dopiero mogą wyjść kwiatki :mrgreen:



Po tym jak napisałem o remoncie, doszło do mnie ,że faktycznie jak trafił wcześniej do rodzimego magika to może być słabo ... ja nienawidzę poprawiać po kimś ...


Ten tył można jeszcze zrobić na gładko ... czyli odcinamy wystające rude blachy i spawamy 3 warstwy przy płaszczyźnie pionowej blach ... ale nie każdemu się to widzi ... mnie nie.

Jak na moje oko to bym rozwarstwił cały pas, wymienił tylny górny , odnowił brzeg podłogi i pewnie wymienił pas dolny . To prosty zabieg.
kichotek

Re: "Strucel" by Kichotek.

Post autor: kichotek »

Przede wszystkim dziękuję za pomoc i zainteresowanie. niestety dziś miałem dużo innych pilniejszych spraw do załatwienia dlatego z mini nic sie nie działo. Do tego w poniedziałek wyjeżdżam w delegacje do Szczawnicy na tydzień lub dłużej więc mini musi czekać. Chce to zrobić porządnie dlatego będę pytał o wszystko. Jak znajdę tylko czas to rozbieram go dalej (zobaczymy co wyjdzie) i rozwiercam te zgrzewy robie fotki i myśle że pomożecie ocenić stan czy wymieniać czy łatać.
Szczerze mówiąc pierwszy raz biorę się za blacharkę więc temat jest mi trochę obcy dlatego wolałbym robić łatki bo wymiany elementów się trochę boję że źle coś spasuje i efekt końcowy nie będzie taki jakiego oczekiwałem.
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: "Strucel" by Kichotek.

Post autor: se7ven »

kichotek pisze: Chce to zrobić porządnie dlatego będę pytał o wszystko. Szczerze mówiąc pierwszy raz biorę się za blacharkę więc temat jest mi trochę obcy dlatego wolałbym robić łatki bo wymiany elementów się trochę boję że źle coś spasuje i efekt końcowy nie będzie taki jakiego oczekiwałem.

Jak pierwszy raz bierzesz się za blacharkę to wielu rzeczy w tym aucie nie zrobisz, a jak zrobisz to źle. Sądzisz, że łatki robi się prościej niż wymianę elementów?
Mini niby jest prostym autem ale nie do końca.
Mimo wszystko, życzę powodzenia w pracach!
kichotek

Re: "Strucel" by Kichotek.

Post autor: kichotek »

Właśnie dlatego liczę na Waszą pomoc. Totalnym laikiem też nie jestem. Spawać coś tam potrafię. Kilka łatek już kiedyś wstawiałem. Jak do tej pory wszystkie naprawy (w mini i innych samochodach jakie mam i miałem) robiłem sam. Lubię poznawać nowe rzeczy i czegoś się przy tym uczyć.
ODPOWIEDZ