Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
Dziś przy zdejmowaniu opon z felg przed renowacją, zauważyłem że jedną tylną oponę zdziera od środka.... jakieś 4-5cm od brzegu, opona jest na 90% zdarta.A w sumie jest to takie stopniowe zdzieranie zaczynające się od środka opony, tylko że tam jest ono bardzo delikatne. na drugiej oponie która jeździła na tyle jest ok. Co to może być?? Luźny amortyzator?? Zbieżność czy coś z zawieszenia?
Re: Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
Na początek trzeba sprawdzić geometrię u kogoś kto się na tym zna
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
a wczesniej sprawdzic stan zawieszenia - sworznie tuleje itepe
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
flapjck1 pisze:a wczesniej sprawdzic stan zawieszenia - sworznie tuleje itepe
No to się raczej łączy Jak ktoś się zajmuje geometrią i tego nie robi to nie należy do niego jeździć
Re: Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
speedfight pisze:Dziś przy zdejmowaniu opon.....
He Heeee Zawieszenie/zbierzność.
Re: Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
niestety mnie rzucało przy hamowaniu i robiłem wczoraj zbieżność w Inchcape i wyszło 384 zł..
Re: Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
Zauważając zdzieranie się tej opony wyszło szydło z worka co tak zawsze capiło po wyjściu z samochodu. Hmm muszę podjechać pierw może na jakiś kanał....dziwne jest tylko to że nic mi w nim nie puka i wydaje mi się że luzów też raczej nigdzie nie ma.
Re: Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
sugerujesz, ze czułeś nosem "zdzieranie" części opony z powodu zle ustawionej geometrii??
Re: Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
noj pisze:sugerujesz, ze czułeś nosem "zdzieranie" części opony z powodu zle ustawionej geometrii??
Czy uważasz że jeśli opona jest pod niewłaściwym kątem - sciera się z jednej strony podczas jazdy to nie wydaje żadnego specyficznego zapachu?????????????
Re: Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
Nie wydaje, bo nie ma oporu że jest zwiększone tarcie i się pali, tylko po prostu jedna część dotyka podłoża, a druga nie. Idąc tym tokiem myślenia sugerujesz, że jeśli ściera się równomiernie całą szerokością to będzie wydzielać jeszcze bardziej intensywny zapach ?
- zimonK
- Swój Człowiek
- Posty: 497
- Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
- Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
A ja się tak podepnę to tematu, bo też czuję smroda, gdy wysiadam z samochodu. Co to może być? Dodam, że śmierdoli tylko przy jednym kole.
Re: Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
zimonK pisze:A ja się tak podepnę to tematu, bo też czuję smroda, gdy wysiadam z samochodu. Co to może być? Dodam, że śmierdoli tylko przy jednym kole.
u mnie tez tylko przy tym które sie sciera z jednej strony. Sprawdź sobie koło i napisz jak jest u ciebie.
Voyth pisze:Nie wydaje, bo nie ma oporu że jest zwiększone tarcie i się pali, tylko po prostu jedna część dotyka podłoża, a druga nie. Idąc tym tokiem myślenia sugerujesz, że jeśli ściera się równomiernie całą szerokością to będzie wydzielać jeszcze bardziej intensywny zapach ?
Jak nie ma oporu jak koło nie stoi tak jak powinno tylko pod kątem. Opona nie ma kształtu kulki żeby kąt jej położenia nie miał znaczenia. Bzdury piszesz i tyle.
- zimonK
- Swój Człowiek
- Posty: 497
- Rejestracja: 01 lis 2010, 21:02
- Posiadane auto: R56 Cooper S 13'
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
Wszystkie opony są super. Nie widzę, żeby były bardziej starte z którejś strony, a to jest ich drugi sezon.
Re: Zawieszenie/zbierzność. Zdziera opone
speedfight pisze:Voyth pisze:Nie wydaje, bo nie ma oporu że jest zwiększone tarcie i się pali, tylko po prostu jedna część dotyka podłoża, a druga nie. Idąc tym tokiem myślenia sugerujesz, że jeśli ściera się równomiernie całą szerokością to będzie wydzielać jeszcze bardziej intensywny zapach ?
Jak nie ma oporu jak koło nie stoi tak jak powinno tylko pod kątem. Opona nie ma kształtu kulki żeby kąt jej położenia nie miał znaczenia. Bzdury piszesz i tyle.
Nie ma oporu. Co innego jeśli koła miałbyś ustawione nie równolegle do siebie, tylko np. tak (patrząc z góry): / - \ Wówczas masz duży opór i mogą się ścierać i przypalać.
Co do tego, że nie stawiają oporu jeśli są pod kątem - najlepszym przykładem jest konstrukcja firmy Tatra stosowana w ciężarówkach:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 5_Army.jpg
Owszem - ścierają się podczas jazdy bez obciążenia, ale nic się nie przypala i nie śmierdzi, bo ta konstrukcja ma już dobrych kilkadziesiąt lat i nadal jest używana...
P.S.
Popraw błąd ortograficzny w nazwie tematu, bo nie za ciekawie to wygląda