czy ktoś z was dokonywał pomiarów elementów silnika w celu ustalenia CR? szczególnie interesowałyby mnie dane na temat tysiączki z płaskimi tłokami (końcówka produkcji)
pomierzyłem dzisiaj jedną na szybko - szerokość cylindra, odległość tłoka od płaszczyzny bloku itd. i jestem mocno zaskoczony niskim wynikiem jaki mi wyszedł - pięć razy sprawdzam obliczenia i wygląda na to, że wszystko gra
jaki stopień sprężania miały te silniki fabrycznie bo już zgłupiałem - 10,3:1 czy mniejszy
pomiary silnika - ustalanie CR
Moderator: flapjck1
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
pomiary silnika - ustalanie CR
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: pomiary silnika - ustalanie CR
pojemnosc komory spalania uwzgledniona?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: pomiary silnika - ustalanie CR
flapjck1 pisze:pojemnosc komory spalania uwzgledniona?
no jasne, w zależności od stosowanej głowicy nawet, przygotowałem sobie ładny arkusz w excelu
standard głowicach do 998 lub ewentualnie obrobionej 12g295 nie bardzo chcemy wyjść więcej niż 9:1 mimo, że w zasadzie dowolnie (w sensownym zakresie) zmieniam sobie i pojemność w uszczelce i nad tłokiem i nad pierścieniem tłoka itd.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: pomiary silnika - ustalanie CR
Sadam pisze:...jaki stopień sprężania miały te silniki fabrycznie bo już zgłupiałem - 10,3:1 czy mniejszy
W 998 są tylko trzy opcje fabryczne
CR 8,3 low
CR 9,6 std
CR 10,3 high
Fabryczne ! a więc nie mające wiele wspólnego z obecnym rzeczywistym stanem w większości używanych silników. Każda ingerencja np: wymiana uszczelki pg, planowanie głowicy czy powierzchni bloku, wymiana zaworów, szlifowanie i docieranie gniazd czy zmiana tłoków przy naprawie zmienia CR. Pojemność komory spalania głowicy na paliwo bezołowiowe jest większa o 1 cm3 od poprzednich.
Generalnie w tych silnikach CR zmienia się poprzez zastosowanie innych tłoków. Inne elementy silnika fabrycznego są identyczne w tych trzech opcjach CR. Decyduje odległość płaszczyzny tłoka od płaszczyzny bloku np: 0,6 / 0,8 mm lub kształt ( płaski, wklęsły i pojemność tego zagłębienia )
Pewno wszystko to wiesz. Chcę tu powiedzieć, że w każdym przypadku trzeba wszystko mierzyć i przeliczać w/g stanu faktycznego nie licząc na zgodność ze specyfikacją fabryczną.