MCS swap na JCW GP

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

kostos

MCS swap na JCW GP

Post autor: kostos »

witam,mam zamiar polepszyc mojego mcsa 05r us ver,w piatek wymieniam kilka ,,drobnostek,,mianowicie,,wydech,zawieszenie,szpere,hamulce,silnik,skrzynia mt6,rozporka,zderzak,,..wszystko pochodzi z limitowanego JCW GP.
poczytalem w sieci troche na temat wersji GP,wiem ze jest lzejsza i ma 218km pluskilka aero wizualnych elementow.czy ktos z was orientuje sie czy jest sens przekladania calefgo silnika?czy mozna tylko kompresor,komputer,intercooler?czy to wystarczy?no i wiekszy dylemat jest ze skrzynia..u siebie mam teraz steptronica,czy on moze zostac czy lepiej wrzucic manuala?

na co szczegolnie zwrocic uwage przy tej przemianie?czy trzeba cos dokupic?czy napotkam jakies szczegolne problemy?bardzo bym byl wdzieczny za porady osob wtajemniczonych.dziekuje z gory.
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: pididi »

Hamulce, ic, airbox, wtryskiwacze + zmiana mapy - to bym przeszczepial, przy okazji jak bedzie rozgrzebane to kolko 15/17% zamiat standardowego dla wersji jcw/gp. Jak będzie tanio to wydech można. Kompresor ten sam, glowica ma przepolerowane kanaly wiec jak kto woli. Zabralbym tez lekkie elementy zawieszenia + plaska panele pod podwozie etc. Nie wiem jak z przeszczepem skrzyni.

Nie wiem tez, czy nie latwiej przelozyc calego ukladu napedowego tj silnik/skrzynia do eSki - nie slyszalem o takim manewrze :)
static
kostos

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: kostos »

no wlasnie tak mysle zeby odrazu wszystko przekladac zeby pasowalo.tam w tym gp chyba jest mniejsze kolko..wiesz moze o ile?odrazu kompa tez bede bral bo przeciez tam program jest zmieniony.wydech biore tak jak pisalem.ogolnie wszystko.az sie boje.dziwne tylko ze przy tylu modyfikacjach gp ma ,,tylko,, 218km.sa inne wtryski,ic,wydech(ten jest chyba jakis robiony na zamowienie bo nie ma graweru worksa,jest gruby bardzo.pozatym troche inna glowica,kolko mniejsze chyba,program napewno...nie wiem jak z dolotem.a hamulce od worksa robia wrazenie niesamowite.przednie zawieszenie jest z czerwonymi sprezynami a na szczycie kolomn jest grawer DC Motorsport...boje sie ze bedzie jakas elektorniczna przeszkoda zeby odpalic jak juz przeloze silnik i skrzynie...
kostos

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: kostos »

juz doczytalrem ze tam jest kolko 11.3 % i byc moze dlatego tylko te 218km,ciekawe teraz czy jest sens zamieniac kolko na 15%?czy wtedy trzeba byloby zmieniac program?
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: pididi »

hehe, dokładnie takie same hamulce są teraz w seryjnym Cooperze S R56 :wink:
wydech jest niby worksowy, ale ch*jowy kolektor został. Poza tym jeśli chodzi o silnik/przeniesienie napędu, GP mechanicznie od Worksa odróżnia tylko większy IC - stąd 218 a nie 211KM więc cudów nie ma.

Programu nie trzeba ruszać.
static
kostos

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: kostos »

no chyba w silniku tez wtryski sa 380cc i obrobiona glowica?..nie wiem czy w moim przypadku nie ma innego wydechu nawet z kolektorem,bo poprzedni wlasciciel tego gp chyba zmienial bo tak jak pisalem nie ma na wydechu grawerru works a a powinen byc.

czyli do kolka 15 % nie zmienia sie programu?tzn moze byc ten z gp?
czy jest jakakolwiek mozliwosc kupic w pl kolko 15% z paskiem?juz kilka razy na forum przez ostatni rok pytalem o to ale nikt nic nie pisal,wiec chyba nie da rady.zamaiwanie z us lub uk jest dla mnie magia.
kostos

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: kostos »

czytalem ten topic o nietrzymaniu mocy przez jcw..czy bede mial ten provblem u siebie jak zmienie graty?
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: pididi »

kostos pisze:no chyba w silniku tez wtryski sa 380cc i obrobiona glowica?..nie wiem czy w moim przypadku nie ma innego wydechu nawet z kolektorem,bo poprzedni wlasciciel tego gp chyba zmienial bo tak jak pisalem nie ma na wydechu grawerru works a a powinen byc.
Dokładnie tak jak w Worksie...
Nie wiem czy ktoś w Polsce ma na stanie kółka i paski.
Nie będziesz miał, bo niby czemu? :smile:
static
kostos

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: kostos »

mam kilka pytan:
1.komputer-czy moge przelozxyc komputer od gp do mojego silnika?mam zamiar od tego zaczac i sprawdzic czy wogole odpalina tamtym kompie.sprawa jest wazna bo tamten gp jest po pozarze i nie wiadomo czy kaseta ocalala.

2.czy do airboxa potrezbuje tez przeplywke przekladac?

3.mam zamiar nie przekladac calego silnika tylko glowice,wtryski,ic,wydech i kompresor z kolkiem,no i airbox...do tego chcialem podlaczyc tamtego kompa tez(czy mozna tak zrobic?)

4.jakie swiece powinienem zalozyc?czy moga pozostac fajki z eski?

bardzo bylbym wdzieczny za pomoc,w piatek zaczynam przekladke,pewnie na bierzaco bede mial wtedy wiecej pytan.
kostos

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: kostos »

no panowie graty przelozone..auto narazie jescze bez komputera ale czuc jakby dostal ze 20 KM..dzis jade przekladac kompa.

pytanie mam odnosnie stalowych oplotow do hamulcow,gdzie mozna takie zakupic poniewaz po jednej stronie chyba jest uszkodzony albo zabrudzony bo ciezko z odpowietrzaniem bylo no i teraz troche nierowno hamuja..
jak zrobie kompa to wjade na hamownie i podasm do wiadomosci ogolnej...

skrzynie zostala poki co steptronic.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: flapjck1 »

spojrz jaki producent i poszukaj przedstawiciela

najprawdopodobniej "goodridge"

w wawie dorabiaja takie przewody dwie firmy: enzet na polczynskiej oraz dprs na grochowskiej

ty jestes chyba z wrocka - spytaj sadama albo taraziewicza gdzie mozna dorobic
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2487
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: Sadam »

http://www.hydro-plast.pl/

tu sprawdź, miałem się wybrać do nich kiedyś, ale ostatecznie zakupione zostały nowe, także kontakt nie przetestowany
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
kostos

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: kostos »

jakis czas temu udalo sie podpiac komputer z gp do mojego mcsa i odpalil,wszystko ok..oprocz skrzyni steptronik ktora szarpala po zmianie kompa na 2 biegu...od tygodnia trwa przkladanie skrzyni wraz ze szpera i calym przodem od gp..juz prawie koniec,mt6 okazala sie o wiele lzejsza takze mam nadzieje ze bedzie milo:)
potrzebije na szybko lewarka zmiany biegow z linkami i galeczka..tylko tego mi brakuje.
kostos

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: kostos »

jestem juz po odebraniu autka,jade dzis na hamownie...

jestem ciekawy czemu jcw i jcw gp wychodza na hamowni po 180-190 ps,jest duzo takich filmikow na youtube z dyno,czemu tak jest?czuje po moim aucie ze jest mocniejsze niz bylo wczesniej ale obawiam sie ze do 218ps brakuje..
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8180
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: MCS swap na JCW GP

Post autor: flapjck1 »

filmiki sa stare
problem generalnie jest rozwiazany - zle oprogramowanie
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ