nie pali - nie słychać pompy paliwa
Moderator: flapjck1
- MaTeRaTz
- Swój Człowiek
- Posty: 123
- Rejestracja: 19 lis 2009, 14:45
- Posiadane auto: Szerokie MPI 98r., British Open 95r.
- Lokalizacja: Kraków-Libertów
nie pali - nie słychać pompy paliwa
jak w temacie...
w jakiej kolejności mam rozpocząć diagnozę usterki??
czy jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa?? (stara skrzynka bezp.)
czy sprawdzać pompę na krótko??
będę wdzięczny za pomoc
w jakiej kolejności mam rozpocząć diagnozę usterki??
czy jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za pompę paliwa?? (stara skrzynka bezp.)
czy sprawdzać pompę na krótko??
będę wdzięczny za pomoc
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
tak jest bezpiecznik - nie jest w skrzynce tylko na przewodzie w białej plastikowej oprawce, szukaj za obudową filtra powietrza
kolory przewodów brązowo-szary jak dobrze pamiętam
bezpiecznik nawet jak jest cały to warto sprawdzić czy prąd przez niego przechodzi (zwłaszcza jak jest włożony w oprawkę) - niestety styki rdzewieją lub wtapiają się w plastik i wtedy prąd nie przechodzi
ewentualnie dla świętego spokoju kup takie coś:
http://allegro.pl/gniazdo-bezpiecznika- ... 16061.html
załóż włóż bezpiecznik 10A i jedną rzecz masz wyeliminowaną
2 rzecz to wyłącznik uderzeniowy, wciśnij z góry na wszelki wypadek, może szwankuje lub wpadłeś w dziurę krótko przed zgaszeniem auta
3 sama pompa mogła paść, niestety im się zdarza, w sumie można zacząć od d**y strony - podpiąć próbnik w złączkę przy pompie - kabelek biało-fioletowy, a nie czarny - i poprosić kogoś o włączenie zapłonu jest prąd to problem z pompą, nie ma prądu to problem po drodze, samemu jest ciężko bo po przekręceniu stacyjki pompa wzbudza się na parę sekund a ponownie dopiero po zakręceniu silnikiem (to samo zresztą tyczy się sprawdzania bezpieczników)
4 jeszcze po drodze, przed bezpiecznikiem jest przekaźnik w czarnej skrzynce, też może szwankować, ale raczej stawiam na któryś z wcześniejszych elementów
kolory przewodów brązowo-szary jak dobrze pamiętam
bezpiecznik nawet jak jest cały to warto sprawdzić czy prąd przez niego przechodzi (zwłaszcza jak jest włożony w oprawkę) - niestety styki rdzewieją lub wtapiają się w plastik i wtedy prąd nie przechodzi
ewentualnie dla świętego spokoju kup takie coś:
http://allegro.pl/gniazdo-bezpiecznika- ... 16061.html
załóż włóż bezpiecznik 10A i jedną rzecz masz wyeliminowaną
2 rzecz to wyłącznik uderzeniowy, wciśnij z góry na wszelki wypadek, może szwankuje lub wpadłeś w dziurę krótko przed zgaszeniem auta
3 sama pompa mogła paść, niestety im się zdarza, w sumie można zacząć od d**y strony - podpiąć próbnik w złączkę przy pompie - kabelek biało-fioletowy, a nie czarny - i poprosić kogoś o włączenie zapłonu jest prąd to problem z pompą, nie ma prądu to problem po drodze, samemu jest ciężko bo po przekręceniu stacyjki pompa wzbudza się na parę sekund a ponownie dopiero po zakręceniu silnikiem (to samo zresztą tyczy się sprawdzania bezpieczników)
4 jeszcze po drodze, przed bezpiecznikiem jest przekaźnik w czarnej skrzynce, też może szwankować, ale raczej stawiam na któryś z wcześniejszych elementów
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- MaTeRaTz
- Swój Człowiek
- Posty: 123
- Rejestracja: 19 lis 2009, 14:45
- Posiadane auto: Szerokie MPI 98r., British Open 95r.
- Lokalizacja: Kraków-Libertów
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
dzięki za obszerne opisanie tematu
aktualnie troszkę siąpi na zewnątrz, ale jak przestanie to się zabiorę za temat
aktualnie troszkę siąpi na zewnątrz, ale jak przestanie to się zabiorę za temat
-
- Swój Człowiek
- Posty: 227
- Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Rzeszow/Anglia
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
Niestety musze odswiezyc temat.
Podczas jazdy Miniak zgasl i juz nie chce odpalic :/ Od dluzszego czasu glosno pracowala pompa paliwa(charakterystyczny pisk) Teraz wogole jej nie slychac.Silnik kreci,ale nie moze zaskoczyc tak jakby pompa nie podawala paliwa.
Dodam ze Miniak przed moim kupnem stal dwa lata z pustym bakiem w garazu i odpalany byl od swieta,co podobno nie wplywa dobrze na pompe.
Jak myslicie pompa?
Podczas jazdy Miniak zgasl i juz nie chce odpalic :/ Od dluzszego czasu glosno pracowala pompa paliwa(charakterystyczny pisk) Teraz wogole jej nie slychac.Silnik kreci,ale nie moze zaskoczyc tak jakby pompa nie podawala paliwa.
Dodam ze Miniak przed moim kupnem stal dwa lata z pustym bakiem w garazu i odpalany byl od swieta,co podobno nie wplywa dobrze na pompe.
Jak myslicie pompa?
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
masz powyżej opisane co sprawdzać, jak prąd dochodzi do pompy a pompa nie chodzi (uruchamia się na 5s. po włączeniu zapłonu) to znaczy, że pompa, a jak prąd się nie pojawia to któryś z elementów powyżej opisanych
nie wpadłeś w jakąś dziurę?
nie wpadłeś w jakąś dziurę?
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Swój Człowiek
- Posty: 227
- Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Rzeszow/Anglia
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
Elacxnik uderzeniowy sprawdzilem zaraz po tym jak Miniak zgasl,wlasnie sprawdzilem styki i zero nalotu wszystko w nalezytym kolorze miedzi.Mimo to psiknalem WD40 przekrecilem kluczyk i dalej lipa pompy nie slychac :/
Kabel zasilajacy pompe jest w kolorze bialo fioletowym jak sprawdzic czy plynie w nim prad?
Kabel zasilajacy pompe jest w kolorze bialo fioletowym jak sprawdzic czy plynie w nim prad?
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
użyć tego np.
http://allegro.pl/samochodowy-probnik-n ... 57216.html
krokodylka do masy przypinasz, próbnik wtykasz w kostkę wypiętą z pompy i ktoś Ci włącza zapłon, jak się zapali to znaczy, że prąd dociera do pompy
albo sprawdzasz multimetrem czy jest napięcie w tej samej kostce w ten sam sposób (jeden konektor do masy drugi w kostkę)
http://allegro.pl/samochodowy-probnik-n ... 57216.html
krokodylka do masy przypinasz, próbnik wtykasz w kostkę wypiętą z pompy i ktoś Ci włącza zapłon, jak się zapali to znaczy, że prąd dociera do pompy
albo sprawdzasz multimetrem czy jest napięcie w tej samej kostce w ten sam sposób (jeden konektor do masy drugi w kostkę)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
bezpiecznik jest w plastikowej oprawce za filtrem powietrza
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Swój Człowiek
- Posty: 227
- Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Rzeszow/Anglia
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
Musze odkrecac filtr powietrza zeby dostac sie do tego bezpiecznika czy jest pod podszybiem?Sadam pisze:bezpiecznik jest w plastikowej oprawce za filtrem powietrza
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
teoretycznie powinien być widoczny, alle obudowę odsunąć można po odkręceniu 3 śrub
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Swój Człowiek
- Posty: 227
- Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Rzeszow/Anglia
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
Dzieki wskazowka od kolegi Sadama chyba moge wykluczyc pompe.
Mianowicie sprawdzilem napiecie w przewodzie ktory jest podpiety do pompy:
napiecie 0.01
przy kreceniu rozrusznikiem skacze do 0.64
Wiec to chyba elektryka,nie wiem czy sie cieszyc ze to nie pompa(koszty)czy bardziej marwic bo bede musial grzebac po kablach :/
Mianowicie sprawdzilem napiecie w przewodzie ktory jest podpiety do pompy:
napiecie 0.01
przy kreceniu rozrusznikiem skacze do 0.64
Wiec to chyba elektryka,nie wiem czy sie cieszyc ze to nie pompa(koszty)czy bardziej marwic bo bede musial grzebac po kablach :/
-
- Swój Człowiek
- Posty: 227
- Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Rzeszow/Anglia
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
Panowie od wczoraj grzebie po kablach i konca nie widac :/
Dzisiaj wypchnalem miniaka z garzau zeby miec lepsze swiatlo.
Naciskam na pedal hamulca a tu wlaczyl mi sie spryskiwacz na szyby-POMOCY !
Dzisiaj wypchnalem miniaka z garzau zeby miec lepsze swiatlo.
Naciskam na pedal hamulca a tu wlaczyl mi sie spryskiwacz na szyby-POMOCY !
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
prądy błądzące?
ruszałeś gdzieś coś jeszcze oprócz tych miejsc z pompą związanych?
posprawdzaj masę w okolicach lewej tylnej lampy, tam może być problem który rozwiąże i spryskiwacz i pompę paliwową
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Swój Człowiek
- Posty: 227
- Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Rzeszow/Anglia
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
Problem rozwiazany.Wymienilem przekaznik napiecia.Przekrecilem kluczyk a za moimi plecami rozlegl sie upragniony dzwiek pompy paliwa
Na 99% jestem przekonany ze w moim Mini nie ma bezpiecznikow liniowych.Wyciagnalem wiekszosc kabli znajdujacych sie pod maska i nie napotkalem na zaden z bezpiecznikow opisywanych tu http://www.markfive.republika.pl/hwar/obs7.htm.
Na kolejnym zdjeciu 2 bezpieczniki nowego typu ktore znajduja sie za filtrem powietrza.Czy inni uzytkownicy Mini SPi (rocznik 1992) tez tak maja?
Mimo rozwiazania problemu to na pewno nie koniec tematu pompy paliwa w moim Mini.Jak wspomnialem w poprzednich postach, pompa glosno pracuje-piszczy- i okres jej urzywalnosci zbliza sie ku koncowi...
Podziekowania dla Sadama ktory cierpliwie odpowiadal na moje pytania zarowno w tym temacie jak i w wiadomosciach prywatnych
Na 99% jestem przekonany ze w moim Mini nie ma bezpiecznikow liniowych.Wyciagnalem wiekszosc kabli znajdujacych sie pod maska i nie napotkalem na zaden z bezpiecznikow opisywanych tu http://www.markfive.republika.pl/hwar/obs7.htm.
Na kolejnym zdjeciu 2 bezpieczniki nowego typu ktore znajduja sie za filtrem powietrza.Czy inni uzytkownicy Mini SPi (rocznik 1992) tez tak maja?
Mimo rozwiazania problemu to na pewno nie koniec tematu pompy paliwa w moim Mini.Jak wspomnialem w poprzednich postach, pompa glosno pracuje-piszczy- i okres jej urzywalnosci zbliza sie ku koncowi...
Podziekowania dla Sadama ktory cierpliwie odpowiadal na moje pytania zarowno w tym temacie jak i w wiadomosciach prywatnych
- Załączniki
-
- .._s0.zmniejszacz.pl_IMG_1243_zmniejszacz-pl_849878.jpg (66.08 KiB) Przejrzano 1442 razy
-
- .._s0.zmniejszacz.pl_IMG_1242_zmniejszacz-pl_809191.jpg (106.87 KiB) Przejrzano 1442 razy
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: nie pali - nie słychać pompy paliwa
a ten przekaźnik w którym miejscu znalazłeś? nie jest to oryginał, a bezpieczniki liniowe to te które są wpięte pojedynczo na kablach ( w przeciwieństwie do tych w skrzynce), te który sfotografowałeś są właśnie liniowymi tyle, że po "tuningu" czyli podmiance gniazd na bezpieczniki płaskie, zamiast rurkowych szklanych
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas