BOV Forge
- pididi
- Super użytkownik
- Posty: 1090
- Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
- Posiadane auto: Clubman JCW LCI
- Lokalizacja: Poznań
Re: BOV Forge
Nijak, najlepiej zapomnij o BOVie w aucie ze sprężarką mechaniczną i fabrycznym DV. Skup się raczej na pogłośnieniu "supercharger whine" 

static
-
- Wiarus
- Posty: 925
- Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
- Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BOV Forge
no właśnie się zastanawiałem jak niby w kompresorze BOV...
Re: BOV Forge
Zawory upustowe sa przeznaczone do Turbo nie do kompresorow, ktore napedzane sa paskiem z silnika.Turbo napedzane jest spalinami i zawor tak naprawde jest po to, zeby oszedzic turbo. Wiekszosc mysli, ze to na pokaz ale tak nie jest. W koncu w Mini i w BMW tam gdzie sa Turbiny jest DV czyli cyfrowy zawor upustowy sterowany z komputera silnika i to on otwiera zaworek, zeby pozbyc sie nadmiaru cisnienia.
Na kompresorach sie nie znam wiec sie nie wypowiem co zrobic, zeby dal taki efekt, ale chyba jedynie mozna jakos zwiekszyc dzwiek charakterystyczny dla kompresora.
Zawor upustowy tylko od R56 do dzisiejszych miniaczy wszedzie podejdzie, serie wczesniejsze musza obejsc sie smakiem bo sa na kompresorze.
Na kompresorach sie nie znam wiec sie nie wypowiem co zrobic, zeby dal taki efekt, ale chyba jedynie mozna jakos zwiekszyc dzwiek charakterystyczny dla kompresora.
Zawor upustowy tylko od R56 do dzisiejszych miniaczy wszedzie podejdzie, serie wczesniejsze musza obejsc sie smakiem bo sa na kompresorze.
Re: BOV Forge
Różnica między BOV a DV jest taka że ten pierwszy jest obiegiem otwartym i wypuszcza nadmiar ciśnienia do atmosfery i dlatego jest głośniejszy niż Dump Valve który jest obiegiem zamkniętym.
Re: BOV Forge
W MCS jest DV a tez wywala do atmosfery bo zawor sie otwiera i cienienie idzie na zewnatrz. Slychac to jak wcisnakasz gaz i puszczasz jak praduje DV i wyrzuca powietrze i jest syk