BOV Forge

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
bob.dsk
Wiarus
Wiarus
Posty: 680
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
Posiadane auto: A45 AMG
Lokalizacja: Gdynia/Toruń

Re: BOV Forge

Post autor: bob.dsk »

W r53 chcesz BOV ? Na kompresor chyba słabo...
R56 239km 342nm
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1090
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: BOV Forge

Post autor: pididi »

Nijak, najlepiej zapomnij o BOVie w aucie ze sprężarką mechaniczną i fabrycznym DV. Skup się raczej na pogłośnieniu "supercharger whine" :grin:
static
maniujr
Wiarus
Wiarus
Posty: 925
Rejestracja: 29 sie 2012, 13:36
Posiadane auto: był Cooper S R53 Aero LPG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BOV Forge

Post autor: maniujr »

no właśnie się zastanawiałem jak niby w kompresorze BOV...
Olo

Re: BOV Forge

Post autor: Olo »

Zawory upustowe sa przeznaczone do Turbo nie do kompresorow, ktore napedzane sa paskiem z silnika.Turbo napedzane jest spalinami i zawor tak naprawde jest po to, zeby oszedzic turbo. Wiekszosc mysli, ze to na pokaz ale tak nie jest. W koncu w Mini i w BMW tam gdzie sa Turbiny jest DV czyli cyfrowy zawor upustowy sterowany z komputera silnika i to on otwiera zaworek, zeby pozbyc sie nadmiaru cisnienia.

Na kompresorach sie nie znam wiec sie nie wypowiem co zrobic, zeby dal taki efekt, ale chyba jedynie mozna jakos zwiekszyc dzwiek charakterystyczny dla kompresora.

Zawor upustowy tylko od R56 do dzisiejszych miniaczy wszedzie podejdzie, serie wczesniejsze musza obejsc sie smakiem bo sa na kompresorze.
Awatar użytkownika
garza
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 104
Rejestracja: 04 sie 2010, 11:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Zabrze

Re: BOV Forge

Post autor: garza »

Różnica między BOV a DV jest taka że ten pierwszy jest obiegiem otwartym i wypuszcza nadmiar ciśnienia do atmosfery i dlatego jest głośniejszy niż Dump Valve który jest obiegiem zamkniętym.
Olo

Re: BOV Forge

Post autor: Olo »

W MCS jest DV a tez wywala do atmosfery bo zawor sie otwiera i cienienie idzie na zewnatrz. Slychac to jak wcisnakasz gaz i puszczasz jak praduje DV i wyrzuca powietrze i jest syk
ODPOWIEDZ