O co to chodzi?

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
pajor
Wiarus
Wiarus
Posty: 669
Rejestracja: 05 cze 2010, 15:29
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

O co to chodzi?

Post autor: pajor »

Mam pewien problem a ze na mechanice nie znam sie kompletnie to pisze.

Od powrotu z nad morza przy odpaleniu silnika i jezdzie spod maski wydostaja sie stukanie (puk,puk,puk,puk,puk).

Dzisiaj wracajac z KKN stracilem radio pozniej swiatla a na koncu samochod(na szczescie pod garazem) zgasl. Przy prekreceniu kluczyka wgl nie kreci.

Czy to jest alternator?? Padl i nie ma ladowania??
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: O co to chodzi?

Post autor: flapjck1 »

primo zatytuluj watek jakos sensownie


sekundo za malo danych, generalnie fura ci sie zepsula
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: O co to chodzi?

Post autor: markfive »

Wydaje się, że są to dwie niezależne od siebie usterki, Puk, puk, puk to może być panewka korbowodowa na wale, czemu specjalnie nie ma sie co dziwić przy sporym przebiegu silnika, sprawdzaniu poziomu oleju odkładanym z tygodnia na tydzień, czy jeździe na długim dystansie bez postojów i zaglądania w tym celu pod maskę :smile:

Drugi objaw to całkowite rozładowanie akumulatora - przyczyna najprostsza brak ładowania

Jeżeli będziesz miał więcej szczęścia "niż ustawa przewiduje" to przyczyna obu kłopotów może byc prozaiczna. Rozerwany / luźny / rozwarstwiony pasek klinowy. Może robić puk, puk, puk i jednocześnie powodować "nieładowanie" :smile:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: O co to chodzi?

Post autor: flapjck1 »

albo puk puk robi mu rozregulowany kasownik luzu zaworowego :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
icemac
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1775
Rejestracja: 30 sty 2007, 11:03
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: O co to chodzi?

Post autor: icemac »

odkręcona masa od silnika ;)
Się zmienia ... Clubman + MM = mają się dobrze :twisted:
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: O co to chodzi?

Post autor: humin »

otwórz maskę i zobacz co się zepsuło a nie pytasz :)
sprawdź pasek altka i sam altek czy się nie poluzował
Awatar użytkownika
Luomo
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 349
Rejestracja: 12 mar 2011, 00:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Łódź

Re: O co to chodzi?

Post autor: Luomo »

Hej, jeżeli chodzi o drugi objaw to miałem bardzo podobnie, tuż po zakupie Miniaka. U mnie były to rozlutowane blaszki w alternatorze. Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ