Wymiana wtrysku na gaznik
Moderator: flapjck1
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 sty 2012, 12:30
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Wymiana wtrysku na gaznik
Witam
Posiadam Mini 1,3 na wtrysku chciałbym zmienić wtrysk na gaznik mam pytanie
na jaki gaznik najlepiej wymienic a moze na podwójny ,oczywiscie chcem jeszcze zmienić wałek,oraz dłubąc coś w głowicy .
Czy ktoś może podpowiedzieć jaka konfiguracja bedzie najlepsza ile można wyciągnąc KM.
Pozdrawiam
Posiadam Mini 1,3 na wtrysku chciałbym zmienić wtrysk na gaznik mam pytanie
na jaki gaznik najlepiej wymienic a moze na podwójny ,oczywiscie chcem jeszcze zmienić wałek,oraz dłubąc coś w głowicy .
Czy ktoś może podpowiedzieć jaka konfiguracja bedzie najlepsza ile można wyciągnąc KM.
Pozdrawiam
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wymiana wtrysku na gaznik
mozna ponad 250,
tylko pytanie do czego chcesz tego samochodu uzywac, ile chcesz wydac i kto to ma wszystko zrobic?
tylko pytanie do czego chcesz tego samochodu uzywac, ile chcesz wydac i kto to ma wszystko zrobic?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 sty 2012, 12:30
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana wtrysku na gaznik
Bez przesady do 100 KM
Samochód nie bedzie używany na codzień
Samochód nie bedzie używany na codzień
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Wymiana wtrysku na gaznik
Jaki budżet przewidujesz? Pamiętaj, że silnik to jest tylko część napędu!
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wymiana wtrysku na gaznik
ile koni ma twoj silnik teraz? 50 czy 60 ?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Wymiana wtrysku na gaznik
No ale co z tego wynika ?Kris77 pisze:Bez przesady do 100 KM
Samochód nie bedzie używany na codzień
Chcesz się ścigać w eliminacjach , tylko jeździć na zloty i spotkania, popisać się czasem spod świateł, obojętne jest ci zużycie paliwa ?
I jakie masz oczekiwania odnośnie trwałości modyfikowanego silnika.
To są istotne sprawy bo z praktyki wiem, że przeważnie oczekiwania są takie żeby silnik miał 120 KM, był elastyczny w całym zakresie obrotów, nie hałasował, nie "brał oleju" spalał max 6 litrów na mieście i wytrzymał przebieg 100 tys km po modyfikacji
Żartuję, ale mam ku temu podstawy bo naprawiam i modyfikuję te silniki już dobrze ponad 20 lat.
Realnie, gaźnik HIF 44 + kolektor ssący, aparat zapłonowy metro elektronik, wałek 266, głowica cooper 1275 (większe zawory ssace), wymiana tłoków na CR 9,7 i dobre 70 KM bez szkody dla trwałości silnika i przekładni.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 sty 2012, 12:30
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana wtrysku na gaznik
Mój silnik ma teraz 63 KM
Robie Miniaka od podstaw bude kończe juz
chciałem miec pod maska cos wyjatkowego nie seryjnego
nie zamierzam jezdzić na codzień tylko od swieta i to tylko w suche dni
ewentualnie jak pozwoli na to czas spróbować sił na torze .
Miniak dla mnie nowy temat dlatego chciałem sie doradzić coś od kolegów
co juz nie jednego Miniaka zrobili .
Robie Miniaka od podstaw bude kończe juz
chciałem miec pod maska cos wyjatkowego nie seryjnego
nie zamierzam jezdzić na codzień tylko od swieta i to tylko w suche dni
ewentualnie jak pozwoli na to czas spróbować sił na torze .
Miniak dla mnie nowy temat dlatego chciałem sie doradzić coś od kolegów
co juz nie jednego Miniaka zrobili .
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Wymiana wtrysku na gaznik
Ile chcesz zainwestować - bo zrobić to nie jest problem.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Wymiana wtrysku na gaznik
To jest wielkość przepisana z dowodu rejestracyjnego / danych technicznych modelu czy rzeczywisty wynik pomiaru na hamowni ?Kris77 pisze:Mój silnik ma teraz 63 KM
Jeżeli silnik jest w bardzo dobrym stanie technicznym ( czytaj nie wymaga remontu) to tak jak napisałem wcześniej już po zamontowaniu elementów które wymieniłem ( gaźnik , aparat, wałek, głowica i bez wymiany tłoków z fabrycznych CR 8,8 na 9,7 powinieneś bez problemu uzyskać minimum 70 KM bez napinania się i specjalnego strojenia gaźnika ( iglica BFY). Zapomniałem jeszcze dodać, że zamontowana w SPI elektryczna pompa paliwa wytwarza zbyt wysokie ciśnienie paliwa dla gaźnika, tak, że ten problem też trzeba opanować.
Inne opcje to demontaż całego zespołu napędowego i remont połączony jednocześnie z rozwierceniem bloku na większą średnicę, nowe nadwymiarowe tłoki, zwiększenie pojemności, zwiększenie stopnia sprężania, ostrzejszy wałek (kosztem pogorszenia elastycznosci silnika) regulowany rozrząd, klawiatura rolkowa, gaźnik Weber DCOE kompletny rurowy wydech LCB i td itp ( czyli modyfikacje skrzyni i przekładni głównej )
Tak jak napisał Se7ven wszystko zależy od budżetu jaki możesz na to przeznaczyć. Podałem przykład z poziomu podstawowego.
Może zdecydujesz sie na gotowy zmodyfikowany ( 100 KM i więcej) zespół napędowy. Są ludzie na forum którzy mogą to zaoferować.
PS. Od razu zaznaczam nie posiadam aktualnie takiego zespołu i nie jestem również zainteresowany takim zleceniem.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 sty 2012, 12:30
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wymiana wtrysku na gaznik
Dzięki za info Pozdrawiam
Re: Wymiana wtrysku na gaznik
zawsze można jeszcze zostać przy wtrysku i jeśli masz silnik w dobrym stanie zamontować gotowy kit http://www.minisport.com/mini-spare-par ... ST100.htmlKris77 pisze:Witam
Posiadam Mini 1,3 na wtrysku chciałbym zmienić wtrysk na gaznik mam pytanie
na jaki gaznik najlepiej wymienic a moze na podwójny ,oczywiscie chcem jeszcze zmienić wałek,oraz dłubąc coś w głowicy .
Czy ktoś może podpowiedzieć jaka konfiguracja bedzie najlepsza ile można wyciągnąc KM.
Pozdrawiam
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Wymiana wtrysku na gaznik
TRIP!
Ty chyba w cuda wierzysz, że wklejasz takie propozycje.
Ty chyba w cuda wierzysz, że wklejasz takie propozycje.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Re: Wymiana wtrysku na gaznik
możesz rozwinąć tą wypowiedź?se7ven pisze:TRIP!
Ty chyba w cuda wierzysz, że wklejasz takie propozycje.
zastanawiałem się aby w przyszłości zamontować takie coś u siebie.
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: Wymiana wtrysku na gaznik
Napisz do nich czy gwarantują taką moc na 100% przy prawidłowym montażu bez innych przeróbek.
Wg mnie taki zestaw na seryjnym kompie nie wygenruje więcej niż 71-75 kM - mogę się mylić, SPI dla mnie temat "tabu"
Wg mnie taki zestaw na seryjnym kompie nie wygenruje więcej niż 71-75 kM - mogę się mylić, SPI dla mnie temat "tabu"
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197