Regulacja obrotow silnika
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
pietrzyk za zregenerowanie dwoch gaznikow dcom ( mycie, malowanie obydowy i uszczelki wycinane z kartonu ) wzial 1500 pln
pogadaj z knyziakiem
co do zreanimowania gaznika - mozna samemu - trzeba miec smykalke, wiedziec jak gaznik dziala i miec 2 rozwiertaki nastawne o odpowiednich wymiarach - a moze jednym sie obrobi? dopytaj sainta - on to robil niedawno
pogadaj z knyziakiem
co do zreanimowania gaznika - mozna samemu - trzeba miec smykalke, wiedziec jak gaznik dziala i miec 2 rozwiertaki nastawne o odpowiednich wymiarach - a moze jednym sie obrobi? dopytaj sainta - on to robil niedawno
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Regulacja obrotow silnika
Oooo.... a gdzie się szyderca podziewa ? nie zapłacił za neta i mu odcieli ? czy się obraził ?flapjck1 pisze:... dopytaj sainta ...
ps. co do gaznika ... to za cenę tych uszczelek kup sobie używany sprawny, odpowiedni do litra gaźnik i tyle .... będziesz zadowolony ...
Jak będziesz kupował silnik 1,3 to pewnie kupisz razem z gaźnikiem (ja przynajmniej tak sprzedałem)
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Regulacja obrotow silnika
nie obraził się ale chyba wenę miniakową straciłGibki Staruszek pisze:Oooo.... a gdzie się szyderca podziewa ? nie zapłacił za neta i mu odcieli ? czy się obraził ?flapjck1 pisze:... dopytaj sainta ...
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
e nie jest zle, ciagle dlubie swoja strychnine, ale ostatnio sie rozdrabnia na auto siostry dupy i motory
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Regulacja obrotow silnika
Z tym "używany sprawny" to też bym uważał.Gibki Staruszek pisze:ps. co do gaznika ... to za cenę tych uszczelek kup sobie używany sprawny, odpowiedni do litra gaźnik i tyle .... będziesz zadowolony ...
Ja też kupiłem tak opisywany, a ostatecznie i tak musiał zostać zregenerowany.
Ja od razu polecam oddać do regeneracji albo nówkę.
- Lukas
- Swój Człowiek
- Posty: 234
- Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
- Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
No właśnie. Nie znam się na tyle, żeby sprawdzić sobie jakość takiej używki. Raczej wolę powalczyć z tym co mam. Zwłaszcza, że w planach jest wymiana silnika na 1.3 do którego pójdzie HIF44, który już kupiłem. Ten HS4 ma polatać przez lato.Z tym "używany sprawny" to też bym uważał.
Ja też kupiłem tak opisywany, a ostatecznie i tak musiał zostać zregenerowany.
Czy te objawy (po wciśnięciu i puszczeniu pedału gazu obroty raz zostają na 1200, a raz na 800) to definitywnie wina gaźnika? Nie może tego powodować brudny filtr powietrza, albo nieszczelna rurka jakaś? Może iglica pływaka (to bym sam wymienił)? Jak sprawdzić tą ośkę przepustnicy mając gaźnik na biurku? Poruszać cięgłem linki gazu i sprawdzić czy domyka?
aymoo.pl
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
jak ma polatać przez lato to sobie odpuść, szkoda roboty i pieniędzy na zestaw naprawczyLukas pisze:No właśnie. Nie znam się na tyle, żeby sprawdzić sobie jakość takiej używki. Raczej wolę powalczyć z tym co mam. Zwłaszcza, że w planach jest wymiana silnika na 1.3 do którego pójdzie HIF44, który już kupiłem. Ten HS4 ma polatać przez lato.Z tym "używany sprawny" to też bym uważał.
Ja też kupiłem tak opisywany, a ostatecznie i tak musiał zostać zregenerowany.
Czy te objawy (po wciśnięciu i puszczeniu pedału gazu obroty raz zostają na 1200, a raz na 800) to definitywnie wina gaźnika? Nie może tego powodować brudny filtr powietrza, albo nieszczelna rurka jakaś? Może iglica pływaka (to bym sam wymienił)? Jak sprawdzić tą ośkę przepustnicy mając gaźnik na biurku? Poruszać cięgłem linki gazu i sprawdzić czy domyka?
a żeby potwierdzić to jak trzyma wyższe obroty to klepnij szybko po pedale gazu, powinny spaść, przepustnica się ustawi w pozycji takiej jak trzeba, albo docisnąć ręcznie przepustnicę przy gaźniku i też powinny spaść do tych 800
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Gibki Staruszek
- Maniak
- Posty: 2693
- Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
- Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
- Lokalizacja: Kamień Pomorski
Re: Regulacja obrotow silnika
Albo zanim będziesz go robił/regenerował kup browar i podjedz z nim do Flapa niech go zobaczy bo może jest dobry a obroty kuleją do czegoś innego ... blisko masz
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
Przychylam się do opinii, że "sprawnej używki" nie warto w tym wypadku kupować. Może być w takim samym stanie albo w gorszym.
Lukas- Twierdzisz, ze czytałeś informacje na ten temat na mojej stronie a nadal zadajesz w kółko pytanie na temat róznic w obrotach po zwolnieniu pedału gazu. Sprawa nie podlega dyskusji, tak zachowują sie gaźniki HS2 i HS4 gdy jest luz na osi przepustnicy. Regeneracja jest opłacalna tylko wtedy gdy zrobisz wszystko sam. A skoro nie zrobisz to ogranicz się tylko do przeglądu / oczyszczenia gaźnika z osadów i wymiany zaworka iglicowego nad pływakiem. Kup sam zaworek wykręć stary i wkręć nowy. Przynajmniej nie bedzie się gaźnik zalewał paliwem. Sprawdż czy linka gazu swobodnie się przemieszcza i nie zacina w pancerzu. Od wewnątrz samochodu obejrzyj czy przechodząc przez otwór w przegrodzie "idzie" w prostej linii do dźwigni pedału. Zdarza się że coś jest skrzywione i sa dodatkowe niepotrzebne opory.
Jeżeli masz zamiar usprawniać układ ssący w tysiączce to najlepiej zastąpic gaźnik HS 4 gaźnikiem nowszej lepszej konstrukcji SU HIF 38. Ma centralną komorę pływakową i uszczelnienia na osi przepustnicy. W tych gaźnikach problem takich wachań obrotów raczej nie występuje. Jeżeli zamierzasz wymienić napęd na 1,3 i tak będziesz musiał zmienić gaźnik na SU HIF.
Lukas- Twierdzisz, ze czytałeś informacje na ten temat na mojej stronie a nadal zadajesz w kółko pytanie na temat róznic w obrotach po zwolnieniu pedału gazu. Sprawa nie podlega dyskusji, tak zachowują sie gaźniki HS2 i HS4 gdy jest luz na osi przepustnicy. Regeneracja jest opłacalna tylko wtedy gdy zrobisz wszystko sam. A skoro nie zrobisz to ogranicz się tylko do przeglądu / oczyszczenia gaźnika z osadów i wymiany zaworka iglicowego nad pływakiem. Kup sam zaworek wykręć stary i wkręć nowy. Przynajmniej nie bedzie się gaźnik zalewał paliwem. Sprawdż czy linka gazu swobodnie się przemieszcza i nie zacina w pancerzu. Od wewnątrz samochodu obejrzyj czy przechodząc przez otwór w przegrodzie "idzie" w prostej linii do dźwigni pedału. Zdarza się że coś jest skrzywione i sa dodatkowe niepotrzebne opory.
Jeżeli masz zamiar usprawniać układ ssący w tysiączce to najlepiej zastąpic gaźnik HS 4 gaźnikiem nowszej lepszej konstrukcji SU HIF 38. Ma centralną komorę pływakową i uszczelnienia na osi przepustnicy. W tych gaźnikach problem takich wachań obrotów raczej nie występuje. Jeżeli zamierzasz wymienić napęd na 1,3 i tak będziesz musiał zmienić gaźnik na SU HIF.
- Lukas
- Swój Człowiek
- Posty: 234
- Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
- Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
to wynika z dużej ilości całkiem nowych dla mnie informacji, które próbuję wchłonąć do głowy. Nie wszystko jeszcze "ogarniam". Wolę zapytać, żeby się upewnić, niż nie zrozumieć i popełnić gdzieś błąd. Nie mówię już o tym gaźniku, tylko generalnie. Przepraszam jeśli to jest upierdliwe.Lukas- Twierdzisz, ze czytałeś informacje na ten temat na mojej stronie a nadal zadajesz w kółko pytanie...
...i o to mi tak naprawdę chodziło od początku. To są rzeczy, które mogę zrobić jako laik, bez dużej ingerencji w urządzenie, bez dużego ryzyka uszkodzenia, a jednocześnie dające satysfakcję z roboty wykonanej własnymi rękami i możliwość nauczenia się czegoś nowego.A skoro nie zrobisz to ogranicz się tylko do przeglądu / oczyszczenia gaźnika z osadów i wymiany zaworka iglicowego nad pływakiem. Kup sam zaworek wykręć stary i wkręć nowy. Przynajmniej nie bedzie się gaźnik zalewał paliwem. Sprawdż czy linka gazu swobodnie się przemieszcza i nie zacina w pancerzu. Od wewnątrz samochodu obejrzyj czy przechodząc przez otwór w przegrodzie "idzie" w prostej linii do dźwigni pedału. Zdarza się że coś jest skrzywione i sa dodatkowe niepotrzebne opory.
Dzięki wszystkim za ich opinie i podpowiedzi.
Jeśli chodzi o dalsze ingerencje w silnik, to jest trochę czasu na zastanowienie. Był pomysł z głowicą 1.3 na litrówce i gaźnikiem HIF, był pomysł z wymianą silnika na 1.3, ale tak naprawdę muszę pojeździć i zastanowić się czego tak naprawdę mi potrzeba.
aymoo.pl
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
Racja. Moim zdaniem, silnik to nie jest pierwsza najważniejsza rzecz do ogarnięcia w miniaku, który zamierzamy doprowadzić do porządku i użytkować. Kolejność jest zupełnie inna. Najpierw karoseria ( blachy, konserwacja, lakierowanie), po tym zawieszenie i układy kierowniczy i hamulcowy, instalacja elektryczna i dopiero wtedy silnik i układ napędowy. Bajery, chromy, drewna, tapicerka, to etap ostatni a nie pierwszy jak często bywa. Remont blacharki zawieszeń i podstawowych układów jest kosztowny ale bez tego jeżdzić się bezpiecznie i bezawaryjnie nie da Jak wydamy kasę na rzeczy widoczne ale mało istotne jeździc nie będziemy, a na remont braknie....Jeśli chodzi o dalsze ingerencje w silnik, to jest trochę czasu na zastanowienie. Był pomysł z głowicą 1.3 na litrówce i gaźnikiem HIF, był pomysł z wymianą silnika na 1.3, ale tak naprawdę muszę pojeździć i zastanowić się czego tak naprawdę mi potrzeba.
Co do samego wyboru silnika. "1000" jest wystarczający do użytkowania auta w mieście i do 50 km poza nim. W tym przypadku jednak powinien on być wyposażony w przekładnię główną nie niższą jak 3,44 by zapewnić jako takie przyspieszenia ( biorąc pod uwagę średnie możliwości współczesnych małych "miejskich" samochodów)
Jeżeli zamierzasz jeździć w trasy "1000" jest męczący i moim zdaniem zbyt słaby. "1300" daje radę i w mieście i w trasie. Co do przekładni w tym przypadku najbardziej uniwersalna jest 3,10 ( Na bardzo długich trasach chałas w miniaku jest łatwiejszy do zniesienia z niższymi przekładniami np: 2,95 ale niestety odbija się to na dynamice )
Alternatywą pomiędzy, jest silnik 1000 zmodyfikowany do około 50 KM ( raczej z głowicą typu 12G295 ). Samodzielnie łatwiej jest jednak zamienić serię "1000" na serię "1300". Trzeba pamiętać, że większość modyfikacji zwiekszających moc silnika niestety skraca jego żywotność i zwiększa apetyt na paliwo.
- Lukas
- Swój Człowiek
- Posty: 234
- Rejestracja: 15 lis 2006, 19:26
- Posiadane auto: Austin Mini Flame Red 1989
- Lokalizacja: Łomianki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
Tak też sobie pomyślałem, że należało by zacząć od budy. Zresztą większość realizowanych kapitalnych remontów czy wręcz odbudów prezentowanych na forum tak było robione. Chromy i bajery to często przejaw pasji do motoryzacji w połączeniu z ograniczonym budżetem. To bolączka wieku młodzieńczo-studenckiego - brak funduszy. A zrobić coś w samochodzie by się chciałoNajpierw karoseria
Chyba mam 3,44 bo to Flame Red.w przekładnię główną nie niższą jak 3,44
Jest tyle możliwości modyfikacji silników w różnych kierunkach, że naprawdę trudno wybrać tak po prostu, nie wiedząc co się chce osiągnąć. Ja na dzień dzisiejszy chciałbym doprowadzić tą litrówkę do dobrego stanu, zestroić, wyregulować, zapewnić silnikowi komfort pracy, przy okazji ucząc się jak najwięcej.
aymoo.pl
- mikiV8
- Wiarus
- Posty: 548
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 20:46
- Posiadane auto: Mini Morris 1973 998cc - w trakcie remontu
- Lokalizacja: Gdańsk/Bielkówko
Re: Regulacja obrotow silnika
Witam!
W razie czego, to mam na sprzedaż gotowy zestaw: HIF38 po regeneracji u Rogala, dolot aluminiowy od Minispares, do tego gruba podkładka termiczna, blaszka do mocowania linek, obudowa filtra powietrza do litrówki i filtr powietrza Unipartu. Całość jest skręcona i gotowa do montażu, jedyne czego brakuje, to śrubki motylkowej od obudowy filtra powietrza, którą na pewno ktoś będzie miał w zakamarkach garażu i chętnie odda za kilka złotych Cały zestaw był kupiony zeszłej wiosny do mojej litrówki, jednak nie zdążyłem go zamontować i cały zeszły sezon przejeździłem na starym gaźniku HS2. Teraz wymieniam silnik na jednostkę 1275cc i potrzebuję HIF'a 44, dlatego też sprzedaję ten zestaw.
Więcej info na PW, albo w dziale giełda (jak znajdę chwilkę czasu, to porobię zdjęcia i wrzucę ogłoszenie)
Pozdrawiam!
Mikołaj Markuszewski
W razie czego, to mam na sprzedaż gotowy zestaw: HIF38 po regeneracji u Rogala, dolot aluminiowy od Minispares, do tego gruba podkładka termiczna, blaszka do mocowania linek, obudowa filtra powietrza do litrówki i filtr powietrza Unipartu. Całość jest skręcona i gotowa do montażu, jedyne czego brakuje, to śrubki motylkowej od obudowy filtra powietrza, którą na pewno ktoś będzie miał w zakamarkach garażu i chętnie odda za kilka złotych Cały zestaw był kupiony zeszłej wiosny do mojej litrówki, jednak nie zdążyłem go zamontować i cały zeszły sezon przejeździłem na starym gaźniku HS2. Teraz wymieniam silnik na jednostkę 1275cc i potrzebuję HIF'a 44, dlatego też sprzedaję ten zestaw.
Więcej info na PW, albo w dziale giełda (jak znajdę chwilkę czasu, to porobię zdjęcia i wrzucę ogłoszenie)
Pozdrawiam!
Mikołaj Markuszewski
Re: Regulacja obrotow silnika
To teraz może ja coś napiszę w temacie bo mam również problem dotyczący gaźnika.
Mam aktualnie za duże obroty w swoim Mini. Wynoszą około 1000 obr. Wiem, że powinno być koło 800 i zauważyłem, że gdy popchnę ręką tą dźwignie ze sprężyną to spadają obroty do 800. Myślałem, że to kwestia sprężyny, że za bardzo jest wyrobiona, ale okazało się, że jest dobra. Można by pewnie zamontować mocniejszą, ale raczej nie tędy droga. Sam nigdy nie regulowałem gaźnika, więc nie bardzo wiem od czego zacząć. Może coś mam pokombinować przy tych śrubkach do regulacji, ale wolę na razie w ciemno nic nie robić.
Mam aktualnie za duże obroty w swoim Mini. Wynoszą około 1000 obr. Wiem, że powinno być koło 800 i zauważyłem, że gdy popchnę ręką tą dźwignie ze sprężyną to spadają obroty do 800. Myślałem, że to kwestia sprężyny, że za bardzo jest wyrobiona, ale okazało się, że jest dobra. Można by pewnie zamontować mocniejszą, ale raczej nie tędy droga. Sam nigdy nie regulowałem gaźnika, więc nie bardzo wiem od czego zacząć. Może coś mam pokombinować przy tych śrubkach do regulacji, ale wolę na razie w ciemno nic nie robić.
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Regulacja obrotow silnika
sprawdz czy linka nie prezy, ale takie objawy to zasadniczo daja wyrobione oski przepustnicy ( gaznik lapie lewe powietrze )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow