Mini Mayfair by mum666

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: monsterk »

Ciekawe te mieszanki takie bezsensowne
mum666
Nowy
Nowy
Posty: 81
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: mum666 »

monsterk pisze:Ciekawe te mieszanki takie bezsensowne
Możesz rozwinąć myśl?
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: markfive »

Dla przykładu, poniżej zestaw dla silnika 998 z głowicą 12G295. Gaźnik zmontowałem w grudniu z kilku, można powiedzieć "złomowych" pozostałości po 38,44 i HS 4. Jest to więc nieco zmodyfikowana wersja SU HIF 38. Wszystkie uszczelnienia nowe, korpus i kanały dokładnie oczyszczone, nowy zaworek iglicowy i nowa iglica główna. Kolektor ssacy z zestawu Stage 1. Ten zestaw zamontowany jest już od grudnia na silniku i pracuje bez żadnych problemów z filtrem stożkowym K&N.
HIF 38 ma średnicę 1 i 1/2 " tak jak SU HS 4. HS 4 mocuje się na tym kolektorze również z podkładką dystansową ale na 2 szpilkach po przekątnej z blachą dla linek HS 4.
Załączniki
custom 2 HIF 38.jpg
custom 2 HIF 38.jpg (101 KiB) Przejrzano 2461 razy
custom HIF 38.jpg
custom HIF 38.jpg (94.14 KiB) Przejrzano 2461 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: markfive »

Tu z kolei zestaw, który zbudowałem w marcu br składajacy się z gaźnika SU HIF 44, również nieco zmodyfikowanego w trakcie regeneracji i doprowadzania do porządku, oraz kolektora MG. To taki kolektor jak Twój. Zestaw ten zamontowany jest aktualnie do silnika 1275. Filtr powietrza będzie dostosowany z gaźnikowego Coopera, a więc będzie wykorzystana dodatkowa rurka podciśnienia znajdująca się seryjnie na tym kolektorze. Jezeli nie będziesz potrzebował tego wyjścia trzeba go "zatkać". Można tam również podłączyć dodatkowy wskaźnik / zegar podciśnienia ( wakuometr).
Załączniki
mod 1 HIF 44.jpg
mod 1 HIF 44.jpg (51.34 KiB) Przejrzano 2459 razy
mod HIF 44.jpg
mod HIF 44.jpg (97.56 KiB) Przejrzano 2459 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: markfive »

Przy okazji tematu Twoich modyfikacji dotyczących zastąpienia seryjnego żeliwnego kolektora rurowym LCB ważna jest jeszcze kwestia mechanicznej pompy paliwa znajdującej się w bezpośrednim sąsiedztwie wydechu. Najlepszym rozwiązaniem jest eliminacja tej pompy i zastosowanie elektrycznej umieszczonej w pobliżu zbiornika paliwa. Miałem podobny problem wymagajacy rozwiązania "tymczasowego" zapewniającego przynajmniej minimum bezpieczeństwa. Na ilustracjach widać o co chodzi. Na pierwszej widać jak blisko kolektora jest przewód paliwowy. Na drugiej przewód jest odsunięty dzięki przekręceniu górnej połowy pompy w prawo. Akurat ta pompa to typ w którym operacja ta była możliwa. Dodatkowo przerobiłem / przedłużyłem osłonę termiczną pod gaźnikiem na tyle by przewód paliwowy ( rurka stalowa ) znalazła się za osłoną.
Załączniki
pompa 3.jpg
pompa 3.jpg (57.32 KiB) Przejrzano 2402 razy
pompa 2.jpg
pompa 2.jpg (42.75 KiB) Przejrzano 2402 razy
pompa 1.jpg
pompa 1.jpg (44.26 KiB) Przejrzano 2402 razy
mum666
Nowy
Nowy
Posty: 81
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: mum666 »

Kolektor owijam bandażem, po Twoich uwagach zaopatrzę się też w jakąś owijkę na przewód. Na pompę elektryczną raczej funduszy już braknie... chyba, że skrzynia i sprzęgło nie będą wymagać dużych nakładów pracy.
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: flapjck1 »

pompe mozna kupic na alle za jakies 100pln - super nie bedzie ( glosno pracuje ale daje rade ogolnie )
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
vonfloyd
Nowy
Nowy
Posty: 58
Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
Posiadane auto:
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: vonfloyd »

flapjck1 pisze:pompe mozna kupic na alle za jakies 100pln - super nie bedzie ( glosno pracuje ale daje rade ogolnie )
Mówisz o tej, która rzekomo pasuje też do Łady? ;) Montaż czegoś takiego nie jest chyba jakoś bardzo trudny? Bo u mnie jest mechaniczna i po dłuższym nieużywaniu, aż szkoda mi silnika, zanim napompuje te paliwo...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: flapjck1 »

Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
vonfloyd
Nowy
Nowy
Posty: 58
Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
Posiadane auto:
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: vonfloyd »

To ja coś podobnego chyba znalazłem: http://allegro.pl/innocenti-mini-lada-p ... 23622.html

Z ogarnięciem instalacji czegoś takiego nie ma większych trudności? Tzn. czy mocno trzeba zakombinować z przeróbkami?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: flapjck1 »

zasilanie musisz puscic z komory silnika po zaplonie, samo pompe mocujesz w ramie pod zbiornikiem
zakladasz przewody paliwowe i gotowe

z moich uwag: pompa jest bardzo glosna :P, nie nadaje sie do rajdow/offroadu - zawiesza sie na wybojach i wywala bezpiecznik
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
vonfloyd
Nowy
Nowy
Posty: 58
Rejestracja: 01 wrz 2011, 22:25
Posiadane auto:
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: vonfloyd »

Czyli nie wygląda to na bardzo skomplikowane jakoś.
A ten hałas to aż taki dokuczliwy? Sam samochód jest głośny, to taka pompa 'przebije' się ze swoją hałaśliwością? Mini nie jest używane na co dzień - bardziej na wycieczki/przejażdżki, do rajdów i offroadu to nie ;)
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: se7ven »

Słychać pompy membranowe. Te z linków są bardzo ciche - wirnikowe.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: flapjck1 »

piotr: nie wiesz co mowisz :P halas jest inny ale jest :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Mini Mayfair by mum666

Post autor: markfive »

Akurat takiej pompy jak ta z podanych linków nie montowałem. Nie mam doświadczeń jak się sprawuje, ale jest to interesująca opcja dla seryjnych silników gaźnikowych. Jeżeli chodzi o hałas, to sadzę, że ograniczyć go można przez zamocowanie pompy do karoserii czy ramy wózka nie bezpośrednio ( załaczoną w zestawie obejmą) ale przez podstawę / blachę podwieszoną na amortyzujacych łącznikach gumowych, tak jak jest to ogólnie przyjęte w takich rozwiązaniach. Warto spróbować. Co do jakości nie wypowiadam się, bo to można ocenić dopiero w praktyce.
ODPOWIEDZ