Przegląd silnika 998...

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
szalik
Nowy
Nowy
Posty: 56
Rejestracja: 25 kwie 2012, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Przegląd silnika 998...

Post autor: szalik »

Za oknem zima daje jeszcze o sobie ostro znać i nie zanosi sie narazie na jakies zmiany w zwiąsku z tym postanowiłem przed sezonem pogrzebac w silniku , głownie chodziło o usuniecie wycieków jak i zlikwidowanie nadmiernego zuzycia oleju , poza tym silnik pracował bez zarzutu...
Załączniki
Wycieki głównie ze skrzyni...
Wycieki głównie ze skrzyni...
wycieki 2.jpg (164.43 KiB) Przejrzano 1923 razy
Auto na podnośnik...
Auto na podnośnik...
mini na podnosniku 2.jpg (130.72 KiB) Przejrzano 1923 razy
silnik jeszcze w srodku...
silnik jeszcze w srodku...
silnik w srodku 2.jpg (143.92 KiB) Przejrzano 1923 razy
Awatar użytkownika
szalik
Nowy
Nowy
Posty: 56
Rejestracja: 25 kwie 2012, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: szalik »

Dalszy ciąg ogledzin , wszystko lepione na czarny silikon i to marnej jakości , decyzja rozbieram całość
Załączniki
cztery godziny póżniej ...
cztery godziny póżniej ...
silnik kompl.2.jpg (150.45 KiB) Przejrzano 1916 razy
czarny silikon 2.jpg
czarny silikon 2.jpg (154.4 KiB) Przejrzano 1916 razy
Awatar użytkownika
szalik
Nowy
Nowy
Posty: 56
Rejestracja: 25 kwie 2012, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: szalik »

Przy rozebraniu silnika zaczeły pojawiac sie kwiatki w postaci dość już zużytej tarczy sprzęgła i ramionek docisku , a pamietam jak go brałem to koleś zapewniał że sprzęgło nowe, reszta wygląda ok , zaskoczył mnie wygląd panewek , na kompozycie i na wale brak jakiego kolwiek zuzycia , raczej ktoś wymieniał...
Załączniki
panewa 2.jpg
panewa 2.jpg (103.14 KiB) Przejrzano 1906 razy
silnik na stole 2.jpg
silnik na stole 2.jpg (135.28 KiB) Przejrzano 1906 razy
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: markfive »

szalik pisze:...zaskoczył mnie wygląd panewek , na kompozycie i na wale brak jakiego kolwiek zuzycia , raczej ktoś wymieniał...
Czy panewki główne też nie są zużyte ?
Korbowodowe mogą wygladać tak nawet po przebiegu powyżej 100 Tkm. Główne już raczej nie, a szczególnie środkowa podpora.
mum666
Nowy
Nowy
Posty: 81
Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: mum666 »

Chłodniczego dolewałeś/spuszczałeś przed robieniem zdjęć? Na 1 zdjęciu widać zielone krople...
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
Awatar użytkownika
szalik
Nowy
Nowy
Posty: 56
Rejestracja: 25 kwie 2012, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: szalik »

Panewki główne tez ok , mierzyłem wał i wyszło że jest +10 czyli już ktoś rzeźbił. Gorzej tuleje, na średnicówce wyszło że próg ma 0,2 i idą w jajo do 0,3 na trzecim garku , pierścieni przy zamkach brakuje z pięć setek lekko więc trzeba nowe. Szlifu nie zrobie bo brak funduszy zostane przy uszczelnieniu i nowych obrączkach.

A oto reszta prac
Załączniki
Składanie...
Składanie...
skrzynia 2.jpg (156.67 KiB) Przejrzano 1730 razy
gaznik po 2.jpg
gaznik po 2.jpg (122.2 KiB) Przejrzano 1730 razy
gaznik przed 2.jpg
gaznik przed 2.jpg (127.85 KiB) Przejrzano 1730 razy
Awatar użytkownika
szalik
Nowy
Nowy
Posty: 56
Rejestracja: 25 kwie 2012, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: szalik »

Jedne graty do mycia
Załączniki
jeszcze inne do farbki
jeszcze inne do farbki
2013-04-10 19.59.42.jpg (331.56 KiB) Przejrzano 1724 razy
inne do szkła
inne do szkła
2013-04-03 12.39.45.jpg (403.26 KiB) Przejrzano 1724 razy
zawory myc. 2.jpg
zawory myc. 2.jpg (119.9 KiB) Przejrzano 1724 razy
Awatar użytkownika
szalik
Nowy
Nowy
Posty: 56
Rejestracja: 25 kwie 2012, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: szalik »

Gniazda udało sie uratowac po zastosowaniu dwóch gradacji pasty , teraz jest błysk...
Załączniki
rozrzad nowy 2.jpg
rozrzad nowy 2.jpg (166.83 KiB) Przejrzano 1714 razy
zakładanie zaw. 2.jpg
zakładanie zaw. 2.jpg (176.08 KiB) Przejrzano 1714 razy
głowica 2.jpg
głowica 2.jpg (171.85 KiB) Przejrzano 1714 razy
Awatar użytkownika
szalik
Nowy
Nowy
Posty: 56
Rejestracja: 25 kwie 2012, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: szalik »

Czapka gotowa... próbowałem usunąć kamień z kanałów ale to ciężki temat , tak jak by auto jeżdziło tylko na wodzie, poskrobałem , popłukałem ale stuprocentowego efektu nie uzyskałem , a jak wiemy kamień nie sprzyja dobremu odbieraniu ciełpą przez płyn wię unikajcie jazdy na samej wodzie...przyszła pora na blok
Załączniki
i skrzynka na blok...
i skrzynka na blok...
2013-04-12 10.18.51.jpg (444.62 KiB) Przejrzano 1702 razy
2013-04-12 09.44.39.jpg
2013-04-12 09.44.39.jpg (432.47 KiB) Przejrzano 1702 razy
2013-04-11 19.42.26.jpg
2013-04-11 19.42.26.jpg (463.64 KiB) Przejrzano 1702 razy
Awatar użytkownika
szalik
Nowy
Nowy
Posty: 56
Rejestracja: 25 kwie 2012, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: szalik »

Potem szpilki i czapka...
Załączniki
w wolnym czasie , przegląd reszty
w wolnym czasie , przegląd reszty
2013-04-04 15.10.29.jpg (462.46 KiB) Przejrzano 1696 razy
2013-04-12 13.20.33.jpg
2013-04-12 13.20.33.jpg (475.72 KiB) Przejrzano 1696 razy
2013-04-12 12.38.53.jpg
2013-04-12 12.38.53.jpg (512.35 KiB) Przejrzano 1696 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: flapjck1 »

fajnie masz, czysto
gratuluje skrupulatnosci i uzywania odpowiednich narzedzi
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: Sadam »

a ja mam 2 pytania, czym czyszczone były tłoki oraz czy nałożyłeś coś na szkiełkowane części? bo jak nie to zaraz nie będą piękne, a na foto wyglądają na surowe
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
humin
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2321
Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
Posiadane auto:
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: humin »

do czyszczenia nagaru z rowków tłoka kupiłem kiedyś taki przyrząd >>> KLIK <<< i dobrze się sprawdził jeśli chodzi o ten temat
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: Sadam »

rowki i przyrząd to jedno, ale kolega całość doprowadził do bardzo fajnego wyglądu i jednolitego koloru, obstawiam, że to jakaś chemia była dlatego pytam co dokładnie
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Przegląd silnika 998...

Post autor: markfive »

szalik pisze:...Szlifu nie zrobie bo brak funduszy zostane przy uszczelnieniu i nowych obrączkach.
Interesuje mnie temat pierścieni. Wymiar nominalny 998 to 64,6. Pierścienie które zakładasz, to prawdopodobnie 65 ( Goetze - domyślam się, że przeznaczone do silników fiata). Teoretycznie wszystko gra bo można je dopasować tym bardziej, że cylindry są już częściowo wypracowane. Z praktyki jednak wiem, że o ile temat się udaje w przypadku 1 -go i 2 -go pierścienia to już niestety nie działa w przypadku 3 - go pierścienia zgarniającego /olejowego. Często jest tak, że silnik kopci i zużywa więcej oleju niż na starych dopasowanych już do gładzi pierścieniach. Jedynie w przypadku pierścieni "składanych" trzyczęściowych czyli bardziej elastycznych i o większej zdolności zgarniającej można częściowo poprawić sytucję "bez szlifu".
O ile takie właśnie pierścienie udało Ci się zdobyć to ciekaw jestem gdzie można takie w PL dostać ? (oczywiście poza sprowadzeniem oryginałów).
Ciekaw jestem efektu końcowego i nie traktuj tego jako krytykę Twojej pracy. Każdy robi tak jak pozwalają mu możliwości, głównie finansowe. Kilkanaście lat temu remontując te silniki też stosowałem różne dziwne patenty, dorabiane pierścienie z większego wymiaru itp. Na ogół po takiej "prowizorycznej" naprawie udawało się bez problemu zrobić kolejne 25 - 30 tys km, niestety rzadko kiedy silnik przestawał zuzywać olej (poniżej 0,25 litra / 400 km).

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ