Przegląd silnika 998...
Moderator: flapjck1
Przegląd silnika 998...
Za oknem zima daje jeszcze o sobie ostro znać i nie zanosi sie narazie na jakies zmiany w zwiąsku z tym postanowiłem przed sezonem pogrzebac w silniku , głownie chodziło o usuniecie wycieków jak i zlikwidowanie nadmiernego zuzycia oleju , poza tym silnik pracował bez zarzutu...
- Załączniki
-
- Wycieki głównie ze skrzyni...
- wycieki 2.jpg (164.43 KiB) Przejrzano 1923 razy
-
- Auto na podnośnik...
- mini na podnosniku 2.jpg (130.72 KiB) Przejrzano 1923 razy
-
- silnik jeszcze w srodku...
- silnik w srodku 2.jpg (143.92 KiB) Przejrzano 1923 razy
Re: Przegląd silnika 998...
Dalszy ciąg ogledzin , wszystko lepione na czarny silikon i to marnej jakości , decyzja rozbieram całość
- Załączniki
-
- cztery godziny póżniej ...
- silnik kompl.2.jpg (150.45 KiB) Przejrzano 1916 razy
-
- czarny silikon 2.jpg (154.4 KiB) Przejrzano 1916 razy
Re: Przegląd silnika 998...
Przy rozebraniu silnika zaczeły pojawiac sie kwiatki w postaci dość już zużytej tarczy sprzęgła i ramionek docisku , a pamietam jak go brałem to koleś zapewniał że sprzęgło nowe, reszta wygląda ok , zaskoczył mnie wygląd panewek , na kompozycie i na wale brak jakiego kolwiek zuzycia , raczej ktoś wymieniał...
- Załączniki
-
- panewa 2.jpg (103.14 KiB) Przejrzano 1906 razy
-
- silnik na stole 2.jpg (135.28 KiB) Przejrzano 1906 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Przegląd silnika 998...
Czy panewki główne też nie są zużyte ?szalik pisze:...zaskoczył mnie wygląd panewek , na kompozycie i na wale brak jakiego kolwiek zuzycia , raczej ktoś wymieniał...
Korbowodowe mogą wygladać tak nawet po przebiegu powyżej 100 Tkm. Główne już raczej nie, a szczególnie środkowa podpora.
-
- Nowy
- Posty: 81
- Rejestracja: 27 lip 2012, 20:26
- Posiadane auto: Mini Cooper SPI '95
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Przegląd silnika 998...
Chłodniczego dolewałeś/spuszczałeś przed robieniem zdjęć? Na 1 zdjęciu widać zielone krople...
Standout Design Studio // Web design // Graphic design // E-commerce
Re: Przegląd silnika 998...
Panewki główne tez ok , mierzyłem wał i wyszło że jest +10 czyli już ktoś rzeźbił. Gorzej tuleje, na średnicówce wyszło że próg ma 0,2 i idą w jajo do 0,3 na trzecim garku , pierścieni przy zamkach brakuje z pięć setek lekko więc trzeba nowe. Szlifu nie zrobie bo brak funduszy zostane przy uszczelnieniu i nowych obrączkach.
A oto reszta prac
A oto reszta prac
- Załączniki
-
- Składanie...
- skrzynia 2.jpg (156.67 KiB) Przejrzano 1730 razy
-
- gaznik po 2.jpg (122.2 KiB) Przejrzano 1730 razy
-
- gaznik przed 2.jpg (127.85 KiB) Przejrzano 1730 razy
Re: Przegląd silnika 998...
Jedne graty do mycia
- Załączniki
-
- jeszcze inne do farbki
- 2013-04-10 19.59.42.jpg (331.56 KiB) Przejrzano 1724 razy
-
- inne do szkła
- 2013-04-03 12.39.45.jpg (403.26 KiB) Przejrzano 1724 razy
-
- zawory myc. 2.jpg (119.9 KiB) Przejrzano 1724 razy
Re: Przegląd silnika 998...
Gniazda udało sie uratowac po zastosowaniu dwóch gradacji pasty , teraz jest błysk...
- Załączniki
-
- rozrzad nowy 2.jpg (166.83 KiB) Przejrzano 1714 razy
-
- zakładanie zaw. 2.jpg (176.08 KiB) Przejrzano 1714 razy
-
- głowica 2.jpg (171.85 KiB) Przejrzano 1714 razy
Re: Przegląd silnika 998...
Czapka gotowa... próbowałem usunąć kamień z kanałów ale to ciężki temat , tak jak by auto jeżdziło tylko na wodzie, poskrobałem , popłukałem ale stuprocentowego efektu nie uzyskałem , a jak wiemy kamień nie sprzyja dobremu odbieraniu ciełpą przez płyn wię unikajcie jazdy na samej wodzie...przyszła pora na blok
- Załączniki
-
- i skrzynka na blok...
- 2013-04-12 10.18.51.jpg (444.62 KiB) Przejrzano 1702 razy
-
- 2013-04-12 09.44.39.jpg (432.47 KiB) Przejrzano 1702 razy
-
- 2013-04-11 19.42.26.jpg (463.64 KiB) Przejrzano 1702 razy
Re: Przegląd silnika 998...
Potem szpilki i czapka...
- Załączniki
-
- w wolnym czasie , przegląd reszty
- 2013-04-04 15.10.29.jpg (462.46 KiB) Przejrzano 1696 razy
-
- 2013-04-12 13.20.33.jpg (475.72 KiB) Przejrzano 1696 razy
-
- 2013-04-12 12.38.53.jpg (512.35 KiB) Przejrzano 1696 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Przegląd silnika 998...
fajnie masz, czysto
gratuluje skrupulatnosci i uzywania odpowiednich narzedzi
gratuluje skrupulatnosci i uzywania odpowiednich narzedzi
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przegląd silnika 998...
a ja mam 2 pytania, czym czyszczone były tłoki oraz czy nałożyłeś coś na szkiełkowane części? bo jak nie to zaraz nie będą piękne, a na foto wyglądają na surowe
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- humin
- Super użytkownik
- Posty: 2321
- Rejestracja: 01 mar 2007, 21:48
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Przegląd silnika 998...
do czyszczenia nagaru z rowków tłoka kupiłem kiedyś taki przyrząd >>> KLIK <<< i dobrze się sprawdził jeśli chodzi o ten temat
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przegląd silnika 998...
rowki i przyrząd to jedno, ale kolega całość doprowadził do bardzo fajnego wyglądu i jednolitego koloru, obstawiam, że to jakaś chemia była dlatego pytam co dokładnie
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Przegląd silnika 998...
Interesuje mnie temat pierścieni. Wymiar nominalny 998 to 64,6. Pierścienie które zakładasz, to prawdopodobnie 65 ( Goetze - domyślam się, że przeznaczone do silników fiata). Teoretycznie wszystko gra bo można je dopasować tym bardziej, że cylindry są już częściowo wypracowane. Z praktyki jednak wiem, że o ile temat się udaje w przypadku 1 -go i 2 -go pierścienia to już niestety nie działa w przypadku 3 - go pierścienia zgarniającego /olejowego. Często jest tak, że silnik kopci i zużywa więcej oleju niż na starych dopasowanych już do gładzi pierścieniach. Jedynie w przypadku pierścieni "składanych" trzyczęściowych czyli bardziej elastycznych i o większej zdolności zgarniającej można częściowo poprawić sytucję "bez szlifu".szalik pisze:...Szlifu nie zrobie bo brak funduszy zostane przy uszczelnieniu i nowych obrączkach.
O ile takie właśnie pierścienie udało Ci się zdobyć to ciekaw jestem gdzie można takie w PL dostać ? (oczywiście poza sprowadzeniem oryginałów).
Ciekaw jestem efektu końcowego i nie traktuj tego jako krytykę Twojej pracy. Każdy robi tak jak pozwalają mu możliwości, głównie finansowe. Kilkanaście lat temu remontując te silniki też stosowałem różne dziwne patenty, dorabiane pierścienie z większego wymiaru itp. Na ogół po takiej "prowizorycznej" naprawie udawało się bez problemu zrobić kolejne 25 - 30 tys km, niestety rzadko kiedy silnik przestawał zuzywać olej (poniżej 0,25 litra / 400 km).
Pozdrawiam