Pytanie mpi/spi

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

kolczan

Pytanie mpi/spi

Post autor: kolczan »

Witam wszystkich, jestem nowym uzytkownikiem mini:)
Pytanie mam i w przyszlosci pewnie tez bede mial, jako ze autko potrzebuje troche pracy:)
Po kupnie autka, wracajac do domu zaszczycil mnie mini obowiazkowym postojem i powiedzial ze chce lawete, okazala sie, ze filtr paliwa jest zapchany, zamowilem filtr i jakis tam jeszcze jeden przewodzik i czekam na dostawe. W miedzyczasie kupilem prosty filtr przeplywowy giętkie przewody paliwowe i zrobile prowizorke i jezdzi o dziwo:) Robiąc prowizorke, odkręcając stasry filtr postanowilem niechcacy ukrecic przewod paliwowy juz nie giętki niestety:)
na mini spares takiż wystepuje ale nawet nie wiem jak poznac ze mam silnik mpi czy spi a moze to nie ma znaczenia? ( na przyszlosc do zamawiania czesci tez mi sie ta wiedza przyda)
Mini 1.3i 96r automatic.
czesc wyglada tak.
http://www.minispares.com/product/Class ... 0catalogue

Dzięki z góry za odpowiedz.
Pozdrawiam
Tomek
sebek81
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 307
Rejestracja: 06 sty 2005, 20:27
Posiadane auto: Mini 1300
Lokalizacja: Nadarzyn

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: sebek81 »

Taki przewod bez problemu dorobisz w Pl .Wydasz okolo 40-50 zł.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: flapjck1 »

ale on jest w uk, wiec lepiej bedzie jak go po prostu kupi na minispares

pasuje i do tego auta i do tego,
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
luk_asz01
Nowy
Nowy
Posty: 92
Rejestracja: 09 kwie 2012, 16:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: k3n

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: luk_asz01 »

On jest w południowej Irlandii
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: Sadam »

akurat niekoniecznie pasuje do, filtr paliwa były takie same, ale potem ktoś postanowił zmienić i w niektórych MPI są już z innymi gwintami

biorąc pod uwagę rocznik raczej masz SPI, jak zrobisz zdjęcie pod maską to powiemy na 100%

a poza tym MPI miały poduszki powietrzne
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
luk_asz01
Nowy
Nowy
Posty: 92
Rejestracja: 09 kwie 2012, 16:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: k3n

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: luk_asz01 »

poza tym tu masz lokalne forum.
www.miniclub.ie
kolczan

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: kolczan »

Na irlandzkie forum nawet nie pisalem bo tam raczej za duzo osob sie nie kreci:) a tu co sie dzieje. zrobie niedlugo zdjecie pod maską dla pewności.
Poki co moge rozumieć, że mam spi bo nie mam poduszekpowietrznych?
Dzieki za odpowiedzi
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: Sadam »

tak jest, jak masz chłodnicę z boku a nie na przodzie to sprawę potwierdza i jeszcze masa innych większych mniejszych różnic
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
kolczan

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: kolczan »

Z boku jest chłodnica, i bez zbiorniczka wyrównawczego, to sie wyjasniło!
To jeszcze jedno pytanie mam, chce podnieść zawieszenie bo jest strach,ze zaraz mi wydech urwie...chce kupic cos takiego
http://www.minispares.com/product/Class ... 0to%20shop
to juz pasuje do kazdego miniaka chyba nie? moge brac i sie nie martwic? no i czy majac jako takie pojecie, klucze i chęci dam rade sobie to sam zmienic, czy lepiej zlecic mechanikowi z jakis powodów?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: Sadam »

1. najpierw sprawdź czy już takiego patentu nie masz
2. zestaw nie służy do podnoszenia zawieszenia które już leży i kwiczy tylko do jego regulacji i równego ustawiania (bo zawieszenie i tak nie będzie pracować)
3.prawdopodobnie musisz najpierw zaopatrzyć się w to:
http://www.minispares.com/product/Class ... o%20search
lub jakiś odpowiednik i dopiero z nowymi gruszkami zakładasz regulatory (bardziej ny obniżyć auto, konkretnie przód)
4. zapoznaj się z tym tematem zanim kupisz http://forum.mini.org.pl/viewtopic.php? ... ht=gruszki i poszperaj po forum bo było na temat gruch więcej
5. do wymiany niezbędne będą specjalnie narzędzia i jest to robota na parę godzin, nawet jak się wie co i jak
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
kolczan

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: kolczan »

hmmmm, to chyba jednak do warsztatu pojade

Dzięki
Pozdrawiam
Tomek
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: Sadam »

a propos filtrów SPI MPI

http://minispares.com/product/Classic/F ... 0to%20shop

http://minispares.com/product/Classic/F ... 0to%20shop

czyli trzeba patrzeć na numery, roczniki 97-98 jeszcze ze starym filtrem, ale kiedy dokładnie zmienili to nie wiem
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
kolczan

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: kolczan »

zamówiłem dokładnie taki jak w linku, bo wygląda identycznie ze starym:)
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: Sadam »

to jak zamówiłeś ten z linku to zły

oba wyglądają identycznie, ten do SPI i wczesnych MPI tak o:

http://minispares.com/product/Classic/F ... ic/GFE7059].aspx|Back%20to%20search

powyżej zrobiłem babola i ten sam link, akurat do nowszego filtra do MPI, jest wklejony podwójnie, tak jak pisałem trzeba sprawdzić numer nadwozia!
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
kolczan

Re: Pytanie mpi/spi

Post autor: kolczan »

niestety masz racje:( poszukam jeszcze moze jakis przejsciowek coby wkrecic w filtr i zeby na to zalozyc gumowy przewod paliwowy.
ODPOWIEDZ