Co to za rurka/przewód?

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Co to za rurka/przewód?

Post autor: Arti »

A takie coś mi wyskoczyło i nawet nie wiem skąd i po co?! Podpowie ktoś? Oglądałem okolice gaźnika ale nie znalazłem niczego co by pasowało...
Załączniki
Coto
Coto
coto.jpg (75.99 KiB) Przejrzano 1651 razy
Pozdrawiam,
Arti
Awatar użytkownika
TRIP
Wiarus
Wiarus
Posty: 636
Rejestracja: 08 maja 2009, 19:35
Posiadane auto:
Lokalizacja: 3miasto/Żukowo

Re: Co to za rurka/przewód?

Post autor: TRIP »

Nie masz gaźnika tylko wtrysk ;) , a przewód podłącz do plastikowej puszki umieszczonej po lewej stronie kolektora dolotowego patrzac od przodu samochodu przy ścianie grodziowej
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Co to za rurka/przewód?

Post autor: Arti »

Tak, tak wtrysk. Ale gaźnik ładniej brzmi ;)
A co to jest za przewód/rurka? Szperam po necie i nic znaleźć nie mogę...
Pozdrawiam,
Arti
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Co to za rurka/przewód?

Post autor: Sadam »

to jest rurka podciśnienia i akurta ta jest wpinana bezpośrednio do kolektora (na tyle są dwa krućce, jeden będziesz miał teraz wolny)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Co to za rurka/przewód?

Post autor: Arti »

Sprawa ogarnięta krócieć namacany - rurka włożona. Niestety gdzieś zgubiłem "przejściówkę" z rurki na króciec więc improwizowałem. Zajumałem przejściówkę z żółtego wężyka bo do niego jest zdecydowanie lepszy dostęp niż do tego wężyka od kolektora. Żółty wcisnąłem "na Ludwika" ;) I trzyma się mocno.

Bez rurki w kolektorze miałem obroty przypominjące silnik traktorka ;) Mianiak na wolnych obrotach turkotał. Kiedy gazowałem z rury szły kłęby czarnego dymu.
Zajrzałem do świec. Były suche ale miały sporo czarnego nalotu. Wyczyściłem je. I o ile się nie mylę Miniak palił chyba 100/100 :) Wnioskuje z tego, że mieszanka paliwowa była źle "konfigurowana" ;)

Po podłączeniu wszystkich rurek obroty są normalne a przy gazowaniu nie ma czarnej chmury dymu. Jednak wydaje mi się, że z rury mimo wszystko leci czarny dym. Nie ma go za wiele ale jak się przyjrzeć dokładnie to czarnego trochę jest.
Czy to dobrze czy źle?
Pozdrawiam,
Arti
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Co to za rurka/przewód?

Post autor: Sadam »

jak wszystko gra na 100% to nie powinno być widać dymu

połączenia warto zrobić solidnie bo to często powtarzający się problem i efekty są później takie jak przytoczyłeś
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Arti
Wiarus
Wiarus
Posty: 528
Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Co to za rurka/przewód?

Post autor: Arti »

Zgadza się. Po przyjrzeniu się rurkom okazało się, że w jednej była dziurka od przetarcia. Dwa gumowe złącza były sparciałe i pęknięte. Ogólnie tragedia. Doraźnie połatałem i pokleiłem wszystkie nieszczelności i praca silnika znormalniała. Choć jeszcze ideału nie ma bo niektóre rurki mają ślady zagięć i podejrzewam, że to również ma wpływ na pracę całego układu.

@Sadam dzięki za support! :)
Pozdrawiam,
Arti
ODPOWIEDZ