Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: Szolders »

Czy ktoś się orientuje w jakich Roverach korek od zbiorniczka jest taki sam jak w Mini?
Back on the road...
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: flapjck1 »

200/400/600/800
25/45/75

:P

wszystkich :D
polonez z roverowskim motorem tez :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: Szolders »

Dzięki, tak mi się właśnie wydawało, ale wolałem się upewnić ;)
Back on the road...
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: se7ven »

Z Fiata Seicento lub Cienkiego (nie pamiętam dokładnie) też pasuje.
Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: Szolders »

Koles w intercarsie po prostu znalazl do mini...i jest dobry. Natomiast jak szukal termostatu to znalazl taki za ...350zl :P
Back on the road...
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: Bochen »

odgrzewam trochę kotleta ale mam takie pytanie: wie ktoś jakie ciśnienie wytrzymuje korek w mpiku? czy nieszczelny korek powoduje szybsze wrzenie płynu, przez co nie osiąga on temperatury w której włącza się elektryczny wiatrak?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: flapjck1 »

bodajże 1,1 bara, jak najbardziej za niskie ciśnienie może powodować wrzenie zanim wlaczy się wentylator ( bodajże 108*C ), tak samo zwykla woda ma podobno nieco nizsza temp wrzenia niż odpowiedni plyn glikolowy
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: Gibki Staruszek »

to co opisałeś to nie wina korka tylko padła uszczelka pod głowicą ( cylinder/kanały wodne ) ... silnik pompuje ci kompresję/powietrze do kanałów wodnych i robi ciśnienie w całym układzie chłodzenia a dalej płyn wywala korkiem bo tam jest przewidziane dla bezpieczeństwa.
ps. tylko się nie wieszaj ... :razz:
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: se7ven »

Ciekawą teorię napisałeś. Jak korek nie trzyma to temp. wrzenia cieczy się obniża. Dodatkowo w MPI często psuje się sterowanie wentylatora. Jeżeli korek + sterowanie razem są uszkodzone to momentalnie się gotuje na postoju.
Uszczelka rzadko pada jak blok i głowica są splanowane.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: flapjck1 »

dobrze ze to nie roverowa k-seria :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: se7ven »

O tej serii krążą legendy (często bujdy). Jak jest dobrze auto serwisowane to HGF nie grozi :wink:
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: flapjck1 »

eeee pomyślmy, ile ja aut miałem z tym legendarnym motorem? 4 w sumie? :P

plus 2 w piwnicy :D
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: monsterk »

Miałem przypadek ze nowy termostat otwieram sie za późno i gotował silnik a wentylator nie chciał sie włączyć
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: Bochen »

to będzie mój kolejny długi post... zawracam dupę, wiem ale nie mogę już sobie poradzić.

po kolei:

wiatrak chlodnicy u mnie chodził bardzo często, myslalem ze tak jest standardowo z uwagi na to ze miejsca mało pod maską i się całość grzeje

miałem ostatnio problem z obrotami i gazem, poprawiłem masy, zalozylem plecionkę od malucha, sprawdziłem podcisnienia, wyczyscilem czujniki, silniczek krokowy etc. auto sprawia wrazenie jakby mu to pomogło - obroty stabilne i opadają jak powinny

po powyższej zabawie przestał włączać się wentylator i auto zaczęło wysrywać płyn chłodniczy górą tj. korkiem

postawiłem na problem z elektryką więc sprawdziłem wszystkie połączenia i prąd dochodzi kolejno do poszczególnych podzespołów

1 obwód: aku -> bezpiecznik główny pod maską -> bezpiecznik w kabinie -> przekaźnik (wejscie 30)

2 obwód: czujnik temperatury -> komputer (sprawdzałem po zagrzaniu wartość oporu na czujniku i na kablach wchodzących do kompa. Niewiadomą jest kabel który z kompa wysyła sygnał do przekaźnika na obwód 85-86, żeby prąd poszedł na styk 87 i dalej do wentylatora bo nie wiem jak to sprawdzić w sumie

połączenie wentylator - przekaźnik okej. sam wentylator też działa bo podpinałem go na krótko. na wszystkich kablach mniej więcej takie napięcie jak daje akumulator więc styki czyste i bez oporów

kolejna kwestia - korek. uznałem ze może to być kwestia nieszczelnego korka który nie pozwala zbudować się ciśnieniu w układzie, przez co temperatura wrzenia borygo jest za niska i zaczyna się ono gotować zanim wentylator się załączy (105 stopni C). temp wrzenia borygo (chyba przy cisnieniu atmosferycznym) to 107 stopni.

kupiłem dzisiaj korek roverowski, taki żółty z zaworkiem bo gość w sklepie nie miał identycznego jak w mini.

założyłem - auto nadal się gotuje i wysrywa górą płyn. po zagotowaniu sprawdziłem opór na czujniku temperatury i miernik wskazuje około 100. czujnik zwiera styki chyba przy wartości około 30 - 40 więc troche brakuje do teoretycznego zwarcia kabelków a auto już się gotuje.

na marginesie - jak jest gorący to wskaźnik temperatury wychodzi poza skalę, a z nagrzewnicy idzie na nogi nadal chłodne powietrze! termostat? (w maju założyłem nowy i czujnik też).

co do uszczelki pod głowicą to wątpie - nie dymi na biało, nie ma oleju w płynie, nie ma płynu na bagnecie, nie smierdzi olejem ze zbiorniczka, nie ma majonezu pod korkiem oleju.

proszę, pomóżcie bo mi się już pomysły skończyły i mam wrażenie że już wykorzystałem wszystkie możliwości.

pozostaje podpiecie pod komputer, ale co mi po tym jak obsługuje go typ który tylko umie błędy kasować a merytorycznie pewnie jest słaby...
Awatar użytkownika
Bochen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 391
Rejestracja: 03 maja 2009, 15:34
Posiadane auto: Rover Mini 1.3i MPi 1999
Lokalizacja: Łódź

Re: Korek zbiorniczka wyrównawczego MPi

Post autor: Bochen »

aha zapomniałem dodać - to że wcześniej chodził wiatrak bardzo często wskazuje moim zdaniem na to ze komputer puszczał tryb awaryjny z ciągłym chodzeniem wiatraka. jak poprawiałem masy i styki przy okazji naprawy obrotów to wydaje mi się, że przypadkowo naprawiłem problem połączenia elektrycznego układu chłodzenia, przez co wszystko teraz działa tak jak powinno, z tym wyjątkiem ze cisnienie wywala płyn.

jak auto chodzi i zdejmę wtyczkę z czujnika temperatury to wentylator się nie włącza.
ODPOWIEDZ