Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???
Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???
Witam,
Podobno mam bardzo wyrobiony krzyżak w kolumnie kierowniczej - słyszę stukanie podczas skręcania i kierownica ciężko chodzi.
Z tego co wiem do wymiany jest cały podzespół występujący jako zestaw naprawczy Part No. 32306763722.
Zaproponowano mi jednak wymianę samych krzyżaków w/w zespołu - vide fotka z załącznika. Czy robi się takie rzeczy i czy faktycznie wyrabiają się same krzyżaczki na połączeniach???
Podobno mam bardzo wyrobiony krzyżak w kolumnie kierowniczej - słyszę stukanie podczas skręcania i kierownica ciężko chodzi.
Z tego co wiem do wymiany jest cały podzespół występujący jako zestaw naprawczy Part No. 32306763722.
Zaproponowano mi jednak wymianę samych krzyżaków w/w zespołu - vide fotka z załącznika. Czy robi się takie rzeczy i czy faktycznie wyrabiają się same krzyżaczki na połączeniach???
- Załączniki
-
- Krzyżak Naprawa - MINI R50 (Part No. 32306763722).jpg (194.34 KiB) Przejrzano 2779 razy
Re: Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???
Propozycje dostałeś w ASO? Z ciekawości jaka cena? mnie tez czeka wymiana
krzyżak dostępny jest tylko w ASO czy bez problemu można go dostać gdzie indziej?
krzyżak dostępny jest tylko w ASO czy bez problemu można go dostać gdzie indziej?
Re: Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???
gdyby ktoś potrzebował to u mnie oryginalny kosztuje 465 oryginał ASO.
+ 16 przesyłka kurier
pozdro
+ 16 przesyłka kurier
pozdro
Czy to działa?
Sups,
Cały czas nurtuje mnie jednak, czy zgodnie z tym co mi powiedziano można wymienić same krzyżaczki, bo podobno tylko one się wyrabiają w całej tej kolumnie, czy jest to prowizorka ???
Cena podzespołu nie jest porażająca, więc wolę wiedzieć czy jest sens oszczędzać dwie stówki, by później problem wrócił jak bumerang.
Cały czas nurtuje mnie jednak, czy zgodnie z tym co mi powiedziano można wymienić same krzyżaczki, bo podobno tylko one się wyrabiają w całej tej kolumnie, czy jest to prowizorka ???
Cena podzespołu nie jest porażająca, więc wolę wiedzieć czy jest sens oszczędzać dwie stówki, by później problem wrócił jak bumerang.
Re: Czy to działa?
osobiście bym wymieniał całą cyferkęAirborne pisze:Sups,
Cały czas nurtuje mnie jednak, czy zgodnie z tym co mi powiedziano można wymienić same krzyżaczki, bo podobno tylko one się wyrabiają w całej tej kolumnie, czy jest to prowizorka ???
Cena podzespołu nie jest porażająca, więc wolę wiedzieć czy jest sens oszczędzać dwie stówki, by później problem wrócił jak bumerang.
Zgadzam się
Też jestem takiego zdania - lepiej kupić ori i mieć spokój. Zdziwiło mnie jednak, że jest opcja znacznie tańszej wymiany samego krzyżaczka, która ponoć w 100% załatwia sprawę.
Krzyżak to małe piwo...
Krzyżak to małe piwo...
Właśnie dostałem info, że do wymiany mam przeguby wewn. i zewn. w obu kołach. Ponoć to właśnie one stukają, a przekładnia kierownicza to osobna sprawa.
Właśnie dostałem info, że do wymiany mam przeguby wewn. i zewn. w obu kołach. Ponoć to właśnie one stukają, a przekładnia kierownicza to osobna sprawa.
Re: Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???
U mnie na szczęście nic nie wali i nie stuka, tylko pojawiły się przeskoki w kierownicy
jedyne stuki dziwne gumowo-plastikowe mam gdzieś z tylu i nie mogę ogarnąć gdzie to no i łożyska ale jeszcze nie ma z nimi tragedii wiec czekam aż będę wiedział które to dokładnie.
jedyne stuki dziwne gumowo-plastikowe mam gdzieś z tylu i nie mogę ogarnąć gdzie to no i łożyska ale jeszcze nie ma z nimi tragedii wiec czekam aż będę wiedział które to dokładnie.
Re: Przeguby wewnętrzne.
podaj nr OEM (oryginału) to zerknę w zamiennikiAirborne pisze:Przeguby wewnętrzne przedniej osi L i P. KUPIĘ ;/
Przeguby wewnętrzne i zewnętrzne - do wymiany
Tako rzecze RealOEM - vide fotka. Otrzymałem info, że do wymiany są wszystkie przeguby. Zewnętrzne dostępne są bez problemu. Gorzej z wewnętrznymi. Nie wiem jednak jak interpretować numer tego wewn. przegubu, bo katalog pokazuje całą oś.
- Załączniki
-
- Oś MINI.jpg (259.04 KiB) Przejrzano 2701 razy
Re: Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???
Sam krzyżak można łatwo zdiagnozować, najlepiej sprawdzić na zgaszonym silniku starając się ruszać kierownicą lewo/prawo - w przypadku mocno zużytego krzyżaka będzie odczuwalny spory luz na kierownicy.
Zewnętrzne przeguby dobrze słychać podczas jazdy ze skręconymi kołami, na początku sporadycznie może o sobie dawać znać. Najlepiej sprawdzić robiąc ósemkę.
Same przeguby można naprawiać i w większości przypadków nie ma konieczności wymiany całych pół osi. Przy wymianie samego przegubu bezwzględnie zakup w aso oryginalnych osłon gumowych! zamienniki są wykonane z kiepskiej jakości gumy która w krótkim okresie może popękać a wtedy czeka nas ta sama praca.
Zewnętrzne przeguby dobrze słychać podczas jazdy ze skręconymi kołami, na początku sporadycznie może o sobie dawać znać. Najlepiej sprawdzić robiąc ósemkę.
Same przeguby można naprawiać i w większości przypadków nie ma konieczności wymiany całych pół osi. Przy wymianie samego przegubu bezwzględnie zakup w aso oryginalnych osłon gumowych! zamienniki są wykonane z kiepskiej jakości gumy która w krótkim okresie może popękać a wtedy czeka nas ta sama praca.
Walczymy...
Przegub można łatwo zdiagnozować - jeżeli puka przy skręcaniu gdy trzymamy nogę na gazie to na 90% jest to przegub (skręcając na luzie nic nie słychać).
Odnośnie półosi... Tak właśnie myślałem. Koszt imprezy za parę może jednak rozłożyć na łopatki. Walczymy więc stosując inne rozwiązanie.
Odnośnie półosi... Tak właśnie myślałem. Koszt imprezy za parę może jednak rozłożyć na łopatki. Walczymy więc stosując inne rozwiązanie.