Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Airborne

Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???

Post autor: Airborne »

Witam,

Podobno mam bardzo wyrobiony krzyżak w kolumnie kierowniczej - słyszę stukanie podczas skręcania i kierownica ciężko chodzi.

Z tego co wiem do wymiany jest cały podzespół występujący jako zestaw naprawczy Part No. 32306763722.

Zaproponowano mi jednak wymianę samych krzyżaków w/w zespołu - vide fotka z załącznika. Czy robi się takie rzeczy i czy faktycznie wyrabiają się same krzyżaczki na połączeniach???
Załączniki
Krzyżak Naprawa - MINI R50 (Part No. 32306763722).jpg
Krzyżak Naprawa - MINI R50 (Part No. 32306763722).jpg (194.34 KiB) Przejrzano 2773 razy
kaco_d

Re: Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???

Post autor: kaco_d »

Propozycje dostałeś w ASO? Z ciekawości jaka cena? mnie tez czeka wymiana
krzyżak dostępny jest tylko w ASO czy bez problemu można go dostać gdzie indziej?
Awatar użytkownika
pididi
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1112
Rejestracja: 19 cze 2008, 20:39
Posiadane auto: Clubman JCW LCI
Lokalizacja: Poznań

Re: Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???

Post autor: pididi »

static
mulder

Re: Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???

Post autor: mulder »

gdyby ktoś potrzebował to u mnie oryginalny kosztuje 465 oryginał ASO.
+ 16 przesyłka kurier :-P

pozdro
Airborne

Czy to działa?

Post autor: Airborne »

Sups,

Cały czas nurtuje mnie jednak, czy zgodnie z tym co mi powiedziano można wymienić same krzyżaczki, bo podobno tylko one się wyrabiają w całej tej kolumnie, czy jest to prowizorka ???

Cena podzespołu nie jest porażająca, więc wolę wiedzieć czy jest sens oszczędzać dwie stówki, by później problem wrócił jak bumerang.
mulder

Re: Czy to działa?

Post autor: mulder »

Airborne pisze:Sups,

Cały czas nurtuje mnie jednak, czy zgodnie z tym co mi powiedziano można wymienić same krzyżaczki, bo podobno tylko one się wyrabiają w całej tej kolumnie, czy jest to prowizorka ???

Cena podzespołu nie jest porażająca, więc wolę wiedzieć czy jest sens oszczędzać dwie stówki, by później problem wrócił jak bumerang.
osobiście bym wymieniał całą cyferkę
Airborne

Zgadzam się

Post autor: Airborne »

Też jestem takiego zdania - lepiej kupić ori i mieć spokój. Zdziwiło mnie jednak, że jest opcja znacznie tańszej wymiany samego krzyżaczka, która ponoć w 100% załatwia sprawę.
Airborne

Krzyżak to małe piwo...

Post autor: Airborne »

Krzyżak to małe piwo...

Właśnie dostałem info, że do wymiany mam przeguby wewn. i zewn. w obu kołach. Ponoć to właśnie one stukają, a przekładnia kierownicza to osobna sprawa.
kaco_d

Re: Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???

Post autor: kaco_d »

U mnie na szczęście nic nie wali i nie stuka, tylko pojawiły się przeskoki w kierownicy
jedyne stuki dziwne gumowo-plastikowe mam gdzieś z tylu i nie mogę ogarnąć gdzie to no i łożyska ale jeszcze nie ma z nimi tragedii wiec czekam aż będę wiedział które to dokładnie.
Airborne

Przeguby wewnętrzne.

Post autor: Airborne »

Przeguby wewnętrzne przedniej osi L i P. KUPIĘ ;/
mulder

Re: Przeguby wewnętrzne.

Post autor: mulder »

Airborne pisze:Przeguby wewnętrzne przedniej osi L i P. KUPIĘ ;/
podaj nr OEM (oryginału) to zerknę w zamienniki :mrgreen:
Airborne

Przeguby wewnętrzne i zewnętrzne - do wymiany

Post autor: Airborne »

Tako rzecze RealOEM - vide fotka. Otrzymałem info, że do wymiany są wszystkie przeguby. Zewnętrzne dostępne są bez problemu. Gorzej z wewnętrznymi. Nie wiem jednak jak interpretować numer tego wewn. przegubu, bo katalog pokazuje całą oś.
Załączniki
Oś MINI.jpg
Oś MINI.jpg (259.04 KiB) Przejrzano 2695 razy
mulder

Re: Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???

Post autor: mulder »

chcą abyś zamówił całą pół oś facepalm
tomek-poznan

Re: Krzyżak w MINI R50 - wymiana całego czy naprawa???

Post autor: tomek-poznan »

Sam krzyżak można łatwo zdiagnozować, najlepiej sprawdzić na zgaszonym silniku starając się ruszać kierownicą lewo/prawo - w przypadku mocno zużytego krzyżaka będzie odczuwalny spory luz na kierownicy.

Zewnętrzne przeguby dobrze słychać podczas jazdy ze skręconymi kołami, na początku sporadycznie może o sobie dawać znać. Najlepiej sprawdzić robiąc ósemkę.
Same przeguby można naprawiać i w większości przypadków nie ma konieczności wymiany całych pół osi. Przy wymianie samego przegubu bezwzględnie zakup w aso oryginalnych osłon gumowych! zamienniki są wykonane z kiepskiej jakości gumy która w krótkim okresie może popękać a wtedy czeka nas ta sama praca.
Airborne

Walczymy...

Post autor: Airborne »

Przegub można łatwo zdiagnozować - jeżeli puka przy skręcaniu gdy trzymamy nogę na gazie to na 90% jest to przegub (skręcając na luzie nic nie słychać).

Odnośnie półosi... Tak właśnie myślałem. Koszt imprezy za parę może jednak rozłożyć na łopatki. Walczymy więc stosując inne rozwiązanie.
ODPOWIEDZ