witam

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

majero

witam

Post autor: majero »

Witam jestem szczęśliwym posiadaczem miniaczka (skladaczka) hihi. walczę już z nim od polowy roku by doprowadzic go do jazdy.Mam nadzieje ze z waszą wiedzą i doswiadczeniem w końcu mi się to uda.
majero

Re: witam

Post autor: majero »

I mam takie pytanie czy to normalne ze w uszczelce szyby czolowej i tylnej jest brak szerokosci ok3-4cm i w jaki sposób można to uzupelnic bo leje sie woda do srodka
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: witam

Post autor: flapjck1 »

wymienic uszczelki - pekla na klejeniu i sie skurczyla

doraznie mozna to zakleic klejem do wklejania szyb np
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
majero

Re: witam

Post autor: majero »

czyli nie brakuje jakiegos klina czy czegos takiego?ups.a Mozna gdzies zakupic jeszcze nowa uszczelkę i jaki to jest koszt?
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: witam

Post autor: Chris11 »

Na dole każdej strony są adresy do sklepów z częściami... Bez problemu dostaniesz uszczelkę.
majero

Re: witam

Post autor: majero »

dzieki za info o resztę będę pytał jeszcze bo mam jeszcze do zrobienia troche :cry:
_michal_
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 450
Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
Posiadane auto:
Lokalizacja: Scotland, UK

Re: witam

Post autor: _michal_ »

majero pisze:czyli nie brakuje jakiegos klina czy czegos takiego?ups.a Mozna gdzies zakupic jeszcze nowa uszczelkę i jaki to jest koszt?
nie no jest klin -wciskany w rowek w uszczelce, wciskanie go wyraźnie powiększa uszczelkę

tu masz link do youtuba klik
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
majero

Re: witam

Post autor: majero »

dziwna metoda wkladania szyb. ja zawsze wkladalem na sznurek.o tym klinie(pasek plastikowy) wiem tylko ja jednak mam chyba za małą uszczelke :cry:
Chris11
Wiarus
Wiarus
Posty: 624
Rejestracja: 28 maja 2009, 16:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Poznań

Re: witam

Post autor: Chris11 »

Wydaje Ci się... Z dobrym przyrządem do klina (w postaci chociażby klucza oczkowego) i sporą ilością lubrykantu (ze swojej strony polecam glikol) idzie jak po maśle... Przynajmniej tylna, bo z przednią to jednak trzeba się trochę więcej namęczyć. ;)
_michal_
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 450
Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
Posiadane auto:
Lokalizacja: Scotland, UK

Re: witam

Post autor: _michal_ »

majero pisze:dziwna metoda wkladania szyb. ja zawsze wkladalem na sznurek.o tym klinie(pasek plastikowy) wiem tylko ja jednak mam chyba za małą uszczelke :cry:
byc moze masz jakąś niepasującą uszczelkę, ale uwierz-klin bardzo mocno naciąga uszczelkę, jej wszelkie fałdy itp.
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
majero

Re: witam

Post autor: majero »

uszczelka wyglada na orginalna nie jest pomarszczona. Mysle ze jest tak jak mowil flipjck1 jest peknieta i dlatego jest szpara.dzwonilem do sklepu i koszt nowej nie zabija w granicach110zl razem z nowym blyszczacym klinem.wiec nawet nie bede teraz probowal wkladac starego klina.W ta szczeline dociolem wczoraj uszczelke od malucha.i powodzi juz raczej nie bedzie.
majero

Re: witam

Post autor: majero »

Po trzech dniach szukania na forum info o kierunkach i awaryjnych i godzinach spedzonych w kablach udalo mi sie zrobic jedno i drugie :mrgreen: ale pojawil sie kolejny klopot. :cry: Ładowanie aku.jest napiecie ladowania 13.8-14.4V ale blak pradu.przy zapalonych swiatłach daje tylko 0.1A albo wcale :cry:.Teraz co jest przyczyna?plytka diodowa?Jest dostepna nowa?czy bylo wiele rodzajow alternatorow.czy raczej jeden typ?jesli ktos ma jakies info.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: witam

Post autor: flapjck1 »

altek praktycznie to byl jeden ( caly metalowy )

drugi typ ( starszy - z charakterystyczna "dupka" z plastiku czarnego) jest bardzo rzadko spotykany ( u nas w pl )

jezeli masz prac na altku to posprawdzaj kable, pewnie gdzies ci nei kontaktuje ( na rozruszniku?? ) moze klemy? moze pekniety przewod plusowy i zwiera gdzies do budy?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
majero

Re: witam

Post autor: majero »

kabel i klemy napewno ok.tylko co do kanli na alter. nie mam pewnosci musze to sprawdzic jeszcze.
Awatar użytkownika
forki
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 160
Rejestracja: 29 cze 2009, 18:26
Posiadane auto: Mini 1.3 SPI 95r
Lokalizacja: Piastów / Łapy

Re: witam

Post autor: forki »

Wszystkie podzespoły są dostępne osobno - podeślij zdjęcie alternatora to może podpowiem.
Zazwyczaj były alternatory typu LUCAS oczywiście nie licząc MPI.
ODPOWIEDZ