nadkola

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

gosia3231

Re: nadkola

Post autor: gosia3231 »

no i taka odpowiedz mi w zupelnosci wystarczy :lol:
morisek
Nowy
Nowy
Posty: 55
Rejestracja: 20 lis 2011, 10:38
Posiadane auto: Rover Mini Cooper 1.3 91r.
Lokalizacja: Kraków

Re: nadkola

Post autor: morisek »

se7ven pisze:Mam formę i wychodzą zdecydowanie lepiej niż te z GB ( mogą być z włokna węglowego lub z konwencjonalnej żywicy) jak również oryginały Rovera.
SEVEN - w jakiej cenie masz ?? może się dogadamy?
Pozdrawiam
Rafał
(0) 512-176-228
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: nadkola

Post autor: se7ven »

800 włókno szklane
1000 carbon
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
morisek
Nowy
Nowy
Posty: 55
Rejestracja: 20 lis 2011, 10:38
Posiadane auto: Rover Mini Cooper 1.3 91r.
Lokalizacja: Kraków

Re: nadkola

Post autor: morisek »

se7ven pisze:800 włókno szklane
1000 carbon
dasz radę wrzucić foty jak to by wyglądało??
Pozdrawiam
Rafał
(0) 512-176-228
darekforest
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 227
Rejestracja: 31 lip 2012, 13:32
Posiadane auto:
Lokalizacja: Rzeszow/Anglia

Re: nadkola

Post autor: darekforest »

Rowniez prosze o zdjecia...
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: nadkola

Post autor: se7ven »

Proszę bardzo.
Załączniki
Nadkole carbon.jpg
Nadkole carbon.jpg (302.1 KiB) Przejrzano 1115 razy
mini_race_nadkola2_219.jpg
mini_race_nadkola2_219.jpg (125.26 KiB) Przejrzano 1115 razy
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
morisek
Nowy
Nowy
Posty: 55
Rejestracja: 20 lis 2011, 10:38
Posiadane auto: Rover Mini Cooper 1.3 91r.
Lokalizacja: Kraków

Re: nadkola

Post autor: morisek »

Przy okazji, SEVEN - jesteś w stanie wrzucić zdjęcie cięcia blotnika pzedniego pod felgi 13tki i sportpaki?
Pozdrawiam
Rafał
(0) 512-176-228
Awatar użytkownika
czestermo
Zarząd
Zarząd
Posty: 1393
Rejestracja: 29 sty 2005, 12:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: nadkola

Post autor: czestermo »

poszukaj w postach monsterka, tam jest w szczegółach pokazane co i jak
sądu nie ma... ale wyrok wydany na wieczność, z ogólnego też mnie wyrzucą;-)
morisek
Nowy
Nowy
Posty: 55
Rejestracja: 20 lis 2011, 10:38
Posiadane auto: Rover Mini Cooper 1.3 91r.
Lokalizacja: Kraków

Re: nadkola

Post autor: morisek »

czestermo pisze:poszukaj w postach monsterka, tam jest w szczegółach pokazane co i jak
kurcze, własnie szukam i nie mogę znaleść ;/ jakbyście znależli to proszę wrzucić linka, dziekuje
Pozdrawiam
Rafał
(0) 512-176-228
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: nadkola

Post autor: se7ven »

morisek pisze:Przy okazji, SEVEN - jesteś w stanie wrzucić zdjęcie cięcia blotnika pzedniego pod felgi 13tki i sportpaki?
Jakie ET felgi. To nie jest tak "hoop" jak niektórym się wydaje.
Pozostaje jeszcze ustawienie geometrii czyli kąty i wyprzedzenia.
Cięcie po zamontowaniu całości - czasami i zderzak trzeba machnąć w zależności od powyższych waruków.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: nadkola

Post autor: markfive »

Tak jak pisze se7ven trzeba najpierw zamontować kompletne koła jakie maja być zamontowane. Obracać w lewo i prawo przy max obniżonym zawieszeniu i dopiero wtedy ustalić granicę cięcia błotnika. Zasada jest podobna, cięcie zaczyna się w okolicy bocznego kierunkowskazu a kończy na przednim pasie pod zderzakiem. Na ogól prawa i lewa strona nie jest jednakowa. Błotniki mogą byc krzywo wspawane lub wózek naciąga nie równo mocowaniem przedni pas.
Pokazywałem już mój przykład cięcia pod szerokie 12".w tym miejscu
morisek
Nowy
Nowy
Posty: 55
Rejestracja: 20 lis 2011, 10:38
Posiadane auto: Rover Mini Cooper 1.3 91r.
Lokalizacja: Kraków

Re: nadkola

Post autor: morisek »

se7ven pisze:
morisek pisze:Przy okazji, SEVEN - jesteś w stanie wrzucić zdjęcie cięcia blotnika pzedniego pod felgi 13tki i sportpaki?
Jakie ET felgi. To nie jest tak "hoop" jak niektórym się wydaje.
Pozostaje jeszcze ustawienie geometrii czyli kąty i wyprzedzenia.
Cięcie po zamontowaniu całości - czasami i zderzak trzeba machnąć w zależności od powyższych waruków.
ET14. dziekuję za poradę, teraz wiem że po złożeniu wszytkiego do kupy będę robił cięcie.
Pozdrawiam
Rafał
(0) 512-176-228
morisek
Nowy
Nowy
Posty: 55
Rejestracja: 20 lis 2011, 10:38
Posiadane auto: Rover Mini Cooper 1.3 91r.
Lokalizacja: Kraków

Re: nadkola

Post autor: morisek »

markfive pisze:Tak jak pisze se7ven trzeba najpierw zamontować kompletne koła jakie maja być zamontowane. Obracać w lewo i prawo przy max obniżonym zawieszeniu i dopiero wtedy ustalić granicę cięcia błotnika. Zasada jest podobna, cięcie zaczyna się w okolicy bocznego kierunkowskazu a kończy na przednim pasie pod zderzakiem. Na ogól prawa i lewa strona nie jest jednakowa. Błotniki mogą byc krzywo wspawane lub wózek naciąga nie równo mocowaniem przedni pas.
Pokazywałem już mój przykład cięcia pod szerokie 12".w tym miejscu
Markfive - dziękuję, tego szukałem - Ty i Seven pomogliście mi, teraz wiem jak i kiedy się za to zabrać, przynajmniej mam większą wiedzę. dzieki
Pozdrawiam
Rafał
(0) 512-176-228
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: nadkola

Post autor: markfive »

Jeszcze jedna ważna sprawa dotycząca nadkoli zewnętrznych (od tego zaczął się cały temat).

Planując modyfikację auta poprzez zmianę felg na inne /szersze / większe / mniejsze, czy o innym ET jak fabryka, większość popełnia błąd zaczynajac od zakupu czy montażu nadkoli. Później okazuje się że koła albo są za mocno "wepchnięte do środka" albo "wystają".
Nie trzeba chyba nikogo przekonywać do faktu, że auto najlepiej się prezentuje gdy krawędź nadkola "jest w równej płaszczyźnie" z zewnętrznym bokiem felgi z oponą czy samej opony w przypadku tzw "naciągu" gdy felga nieco wystaje.

Prawidłowa kolejność, to najpierw felgi z oponami takie jak sobie wybraliśmy do projektu.
Kolejny ruch to ewentualne dystansowanie felgi gdy ociera od wewnatrz o elementy zawieszenia (najczęściej amortyzatory czy sprężyny). Następnie dopasowujemy zarys samych błotników i dopiero wtedy można dokładnie ustalić jakiej szerokosci nadkola zewnętrzne są potrzebne.

Przy takim podejściu do projektu często okazuje się, że są przypadki że miniak nie potrzebuje żadnych nadkoli ( wystarczy ozdobna listwa na krawędzi błotnika) lub zupełnie wystarczajaca jest szerokość seryjnych nakoli zewnetrznych.

Moim zdaniem również źle to wyląda gdy są zbyt duże lub zbyt małe koła w stosunku do wielkości całego samochodu. Efekt ten uwydatnia / pogarsza jeszcze albo zbyt duża przerwa na obwodzie pomiędzy oponą a nadkolem (efekt terenówki) albo koło od góry wepchnięte w nadkole (efekt uszkodzonego / wygniecionego /opadniętego zawieszenia).

Pozdrawiam wszystkich, na serio odbudowujących i modyfikujących swoje samochody
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: nadkola

Post autor: Gibki Staruszek »

se7ven pisze:800 włókno szklane
1000 carbon
A nie myślałęś o robieniu desek carbonowych ... ? bo ja bym sie na takie coś pisał :grin:
ODPOWIEDZ