maszynka Wadowice

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

jak wymienic szpilki z tyłu?(bębny)
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: projekt jaś

Post autor: Gibki Staruszek »

najlepiej wycisnąć je na prasie
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: projekt jaś

Post autor: Gibki Staruszek »

dokładniej to rozbierasz tak aby mieć w ręku piastę i gonisz z nią na praske.
tu ma filmie wymieniają na długie a schemat ci się przyda
http://www.youtube.com/watch?v=7bz7m__Jpmo
Załączniki
2926.gif
2926.gif (44.03 KiB) Przejrzano 995 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: flapjck1 »

weź mlotek, taki cięższy i palnij w szpilke, tylko osiowo żebys gwintu nie zniszczyl
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

ja wiem jak wyciagnac szpilke tylko jak sie dobrac do tego bebna zeby go sciagnac? :mrgreen:
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: projekt jaś

Post autor: se7ven »

Odkręcić śrubkę trzymającą bęben śrubokrętem i ściągnąć z piasty.
Jedno tylko mnie dziwi, że robiłeś gruntowny remont a tylnych bębnów nie potrafisz ściągnąć.
Wyciągałeś tylny wózek, wahacze itd. Śruby regulacyjne luzu szczęk są ruchliwe?
Cylinderki pracują?
Coś mi się wydaje, że tak trochę po macoszemu to potraktowałeś.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

na takie szczegóły jak mówisz zwracał uwage mechanik ktory pomagał mi to zawieszenie złożyc ;)
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

ani nakretka piasty ta 33 z przodu nie chce puscic ani te sruby na krzyzaka w bebnach facepalm co robic?
oskar
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 397
Rejestracja: 30 sty 2010, 21:41
Posiadane auto:
Lokalizacja: Opalenica

Re: projekt jaś

Post autor: oskar »

z przodu pomóż sobie przedłużeniem z rury i możesz postawić samochód na koła, no a tył to wypadałoby odkręcić, od strony tarczy kotwicznej masz regulację szczęk na stożku, jak ją wykręcisz trochę może pójść łatwiej samo zesunięcie bębna.
Załączniki
P1014504a.jpg
P1014504a.jpg (170.77 KiB) Przejrzano 906 razy
Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: projekt jaś

Post autor: Szolders »

sadzik43 pisze:ani nakretka piasty ta 33 z przodu nie chce puscic ani te sruby na krzyzaka w bebnach facepalm co robic?
Małą śrubę, trzymającą bęben możesz rozwiercić, jak ściągniesz bęben wykręcisz ją kleszczami a jak się nie uda to zawsze zostaje drugi nagwintowany otwór po przeciwnej stronie.

Jak bębny nie chcą nawet drgnąć, możesz spróbować lekko wbić szpilki, czasami trzyma właśnie rdza między szpilkami a otworami w bębnach. Dodatkowo opukanie młotkiem nie zaszkodzi.

Poluzowanie regulatora szczęk jest konieczne, jak zapieczony to trzeba trochę się pomęczyć. Gdy uda Ci się poluzować to bęben wyjdzie w miarę gładko.

Co do nakrętki piasty, pamiętaj że w lewym kole odkręcasz w prawo a w prawym w lewo ;)
Ostatnio zmieniony 20 lut 2014, 20:53 przez Szolders, łącznie zmieniany 1 raz.
Back on the road...
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: projekt jaś

Post autor: se7ven »

Z doświadczenia trzeba wymontować wahacz i z reguły grzać palnikiem regulator aby ruszył.
Dla ludzi bez specjalistycznego sprzętu warsztatowego rzecz praktycznie niewykonalna.
Hamulce mają jeszcze jeden newralgiczny pkt. - pin w wahaczu mocujący półksiężyc linki ręcznego hamulca. Czasami jest zablokowany na 100% i też trzeba grzać.
Następnie wszystkie elementy do czyszczenia (piasek, szczotka) plus malowanie i ocynk.
Mało ludzi zwraca na to uwagę a jest to istotne a zarazem kosztowne.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
sadzik43
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 187
Rejestracja: 04 sty 2012, 12:42
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wadowice

Re: projekt jaś

Post autor: sadzik43 »

W lewym kole czyli od strony kierowcy puscila i odkrecalem w lewo. A w prawym kole (strona pasazera) jest lewy gwint=idkrecanie w prawo?kurde miala byc tylko wymiana szpilek +dystans a tyle z tym zamieszania facepalm
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: flapjck1 »

sadzik43 pisze:ani nakretka piasty ta 33 z przodu nie chce puscic ani te sruby na krzyzaka w bebnach facepalm co robic?
srubokret udarowy uzyj

taki http://www.karolewscy.pl/galerie/w/wkre ... i_1410.jpg

a do piasty z przodu to czasami konkretna rura potrzebna albo konkretny pneumat
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: markfive »

Fajna dyskusja, pytania prawdopodobnie o przód gdzie obie centralne nakrętki mają prawy gwint,a dobre rady cały czas dotyczące tyłu gdzie faktycznie gwinty się różnią :smile:
Jeszcze warto by uściślić czy chodzi o bębny czy tarcze z przodu, bo mam wrażenie, że mowa jest o bębnach z przodu.
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: projekt jaś

Post autor: flapjck1 »

pomieszanie z poplataniem ale z przodu tarcze ( sruba 33 mm ) a z tylu szpilki do wymiany, ale najpierw trzeba stargać bebny ;)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ