dzwiek wspomagania
dzwiek wspomagania
Model Cooper S'03
Wlasnie kupilem uzywany i to co mnie zdziwilo to dzwieki jakie dochodza ze wspomagania kierownicy. w srodku samochodu ich nie slychac ale jak ktos kreci kierownica a ja stoje na zewnatrz to slychac bardzo dobrze wyrazny mechanyczny odglos- tak jakby dzwiek silniczka wspomagajacego. czy to jest normalne czy cos jest nie tak?
Wlasnie kupilem uzywany i to co mnie zdziwilo to dzwieki jakie dochodza ze wspomagania kierownicy. w srodku samochodu ich nie slychac ale jak ktos kreci kierownica a ja stoje na zewnatrz to slychac bardzo dobrze wyrazny mechanyczny odglos- tak jakby dzwiek silniczka wspomagajacego. czy to jest normalne czy cos jest nie tak?
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: dzwiek wspomagania
ponoc na 10 samochodow 5 tak ma pokaz fote swojego miniacza
Re: dzwiek wspomagania
Sprawdzałeś ilość płynu? Może warto wymienić płyn, mi w poprzednim samochodzie pomogło.
Re: dzwiek wspomagania
Mam to samo (Mini Cooper S '03)
U mnie objawy były podobne, odgłos się nasilił i już cały czas hałasuje, jak się kręci kierownicą to jest głośniej.
Z tego co się orientowałem to zepsuta jest pompa wspomagania. Na razie nie wymieniam, gdyż jej koszt w BMW to 1700zł (cena samej pompy bez wiatraczka - poza tym po jakie licho jest ten wiatraczek (cena chyba 450zl).
Dolanie płynu nic nie daje, szczególnie, że nie było ubytku (wtedy musiałoby być coś nieszczelne).
Znalazłem producenta tych pomp, firma ZF LENKSYSTEME (źródło: intercars.com.pl)
Pisałem do nich mail, mają przedstawicielstwo w Polsce - firma Peter Renz (http://www.renz.pl)
Pomp regenerowanych nie mają (możesz jeszcze spróbować do nich zadzwonić-jeśli coś się zmieniło to daj znać) - cena nowej z Niemiec to 1608zł...
Tyle wiem, może ktoś doradzi coś innego.
Jeśli Ktoś z Was miał ten problem, czy może napisać jak sobie z nim poradził?
Pozdrowienia,
Loko
U mnie objawy były podobne, odgłos się nasilił i już cały czas hałasuje, jak się kręci kierownicą to jest głośniej.
Z tego co się orientowałem to zepsuta jest pompa wspomagania. Na razie nie wymieniam, gdyż jej koszt w BMW to 1700zł (cena samej pompy bez wiatraczka - poza tym po jakie licho jest ten wiatraczek (cena chyba 450zl).
Dolanie płynu nic nie daje, szczególnie, że nie było ubytku (wtedy musiałoby być coś nieszczelne).
Znalazłem producenta tych pomp, firma ZF LENKSYSTEME (źródło: intercars.com.pl)
Pisałem do nich mail, mają przedstawicielstwo w Polsce - firma Peter Renz (http://www.renz.pl)
Pomp regenerowanych nie mają (możesz jeszcze spróbować do nich zadzwonić-jeśli coś się zmieniło to daj znać) - cena nowej z Niemiec to 1608zł...
Tyle wiem, może ktoś doradzi coś innego.
Jeśli Ktoś z Was miał ten problem, czy może napisać jak sobie z nim poradził?
Pozdrowienia,
Loko
Re: dzwiek wspomagania
a wlasciwie dlaczego myslisz ze cos jest zepsute. ja przeczytalem na amerykanskim forum mini ze ten typ tak ma i taka jest charakterystyka tej steering pump ze sobie piszczy. wspomaganie dziala, wiec moze wszystko jest O.K. ???
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: dzwiek wspomagania
mi osobiscie bardzo sie to piszczenie podoba, w niczym nie przeszkadza a nadaje taki fajny industrialny dzwiek
Re: dzwiek wspomagania
To chyba nie macie tak głośno jak ja
Myślę, że jest coś popsute, bo:
- nie było piszczenia, a jest
- w nowym miniaku nie piszczy, a w moim tak
Ponadto, u mnie na początku (przez miesiąc) słyszałem tylko odgłos podczas kręcenia kierownicą, teraz cały czas (jeszcze głośniej jak skręcam)...czyli się pogarsza...
Generalnie pompa działa, ale czy mogę mieć pewność, że jadąc 100km/h przed zakrętem się nie popsuje? :/
Co dziwne, mam wrażenie że pompa mini (elektryczno-hydrauliczna) psuje się w części elektrycznej.
Powód... jak mam zamkniętą szybę i nacisnę zamykanie okna (wtedy jest silne zużycie prądu-w każdym aucie) lub włącze klimatyzację (mając wyłączony nawiew w ogóle) to dzwięk pompy znowu słychać, jak przy kręceniu kierownicą.
Też tak macie?
Pozdrowienia,
Loko
Myślę, że jest coś popsute, bo:
- nie było piszczenia, a jest
- w nowym miniaku nie piszczy, a w moim tak
Ponadto, u mnie na początku (przez miesiąc) słyszałem tylko odgłos podczas kręcenia kierownicą, teraz cały czas (jeszcze głośniej jak skręcam)...czyli się pogarsza...
Generalnie pompa działa, ale czy mogę mieć pewność, że jadąc 100km/h przed zakrętem się nie popsuje? :/
Co dziwne, mam wrażenie że pompa mini (elektryczno-hydrauliczna) psuje się w części elektrycznej.
Powód... jak mam zamkniętą szybę i nacisnę zamykanie okna (wtedy jest silne zużycie prądu-w każdym aucie) lub włącze klimatyzację (mając wyłączony nawiew w ogóle) to dzwięk pompy znowu słychać, jak przy kręceniu kierownicą.
Też tak macie?
Pozdrowienia,
Loko
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: dzwiek wspomagania
Jak pada pompa to chyba nie blokuje całego układu kierowniczego, tzn. dalej mozna skręcać. Tak więc przy prędkości 100km/h da się wjechać w zakręt. Bez wspomagania ciężko kręci się gdy auto stoi w miejscu, ale jak jedzie to nie ma problemu.
Wszystko jeszcze zależy od kół, bo jak są szersze opony to zawsze ciężej skręcić.
A z problemem to chyba jednak najlepiej do serwisu pojechać, albo chociaż zadzwonić i spytać
Powodzenia w rozwiązywaniu tej sprawy.
P.S.
dlatego stare miniaki są lepsze mniej rzeczy do popsucia
Wszystko jeszcze zależy od kół, bo jak są szersze opony to zawsze ciężej skręcić.
A z problemem to chyba jednak najlepiej do serwisu pojechać, albo chociaż zadzwonić i spytać
Powodzenia w rozwiązywaniu tej sprawy.
P.S.
dlatego stare miniaki są lepsze mniej rzeczy do popsucia
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: dzwiek wspomagania
ja powiem tak, oglladalem kilka miniakow przed zakupem i kilka z nich piszczalo z powodu nieszczelnego serwa..
a w moim to jest tak, ze jest sobie takie delikatne piszczenie caly czas, jak krece kierownica to wtedy jest piszczenie glosne, ale to taki fajny pisk mimo wszystko, troche jak odglosy ramion robotow, kiedy nimi poruszaja hehe mam na mysli te elementy hydrauliczne taki odglos wydaja
jak ktos by dzwonil do serwisu czy cos to niech napisze jaki efekt rozmowy
a w moim to jest tak, ze jest sobie takie delikatne piszczenie caly czas, jak krece kierownica to wtedy jest piszczenie glosne, ale to taki fajny pisk mimo wszystko, troche jak odglosy ramion robotow, kiedy nimi poruszaja hehe mam na mysli te elementy hydrauliczne taki odglos wydaja
jak ktos by dzwonil do serwisu czy cos to niech napisze jaki efekt rozmowy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: dzwiek wspomagania
a moze to trzeba po prostu pasek napedzajacy pompe wymienic?? zapewne przy zwiekszeniu oporu pompy zaczyna sie slizgac i tym samym piszczec
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: dzwiek wspomagania
Pompa w Mini nie jest skonstruowana na pasku - jest napędzana elektrycznie. Może jest jakiś pasek w samej pompie, ale tego się chyba w prosty sposób nie rozkręca
Cytat:
"Jak pada pompa to chyba nie blokuje całego układu kierowniczego, tzn. dalej mozna skręcać. Tak więc przy prędkości 100km/h da się wjechać w zakręt. Bez wspomagania ciężko kręci się gdy auto stoi w miejscu, ale jak jedzie to nie ma problemu."
Zgadza się, ale większy opór kierownicy z zaskoczenia może skończyć się nie trafieniem w zakręt
Auta mające wspomaganie nie są dostosowane do możliwości skręcania bez wspomagania - inne przełożenia układu kierowniczego i mała kierownica (a nie taka jak w polonezie )
Jak kiedyś zorganizuje się jakiś zlot w okolicy Poznania to będziemy mogli porównać te odgłosy robotów
Cytat:
"Jak pada pompa to chyba nie blokuje całego układu kierowniczego, tzn. dalej mozna skręcać. Tak więc przy prędkości 100km/h da się wjechać w zakręt. Bez wspomagania ciężko kręci się gdy auto stoi w miejscu, ale jak jedzie to nie ma problemu."
Zgadza się, ale większy opór kierownicy z zaskoczenia może skończyć się nie trafieniem w zakręt
Auta mające wspomaganie nie są dostosowane do możliwości skręcania bez wspomagania - inne przełożenia układu kierowniczego i mała kierownica (a nie taka jak w polonezie )
Jak kiedyś zorganizuje się jakiś zlot w okolicy Poznania to będziemy mogli porównać te odgłosy robotów
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: dzwiek wspomagania
na drodze trzeba być gotowym na wszystko a mała kierownica to pojęcie względne, dla porównania obejrzyj moją http://www.mini.org.pl/forum/viewtopic.php?t=2307
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: dzwiek wspomagania
ja mialem tak w nissanie od mamy przewody od serwo były nieszczelne du.......ty dzwiek!!! Mam nadzieje ze w mini mi cos takiego nie wyskoczy swoja droga bmw przesadza z cenami za ustawianie zbierznosci chcieli 400 stówy mimo ze okazało sie ze zbierznosc byla oki !!! to po co jeszcze raz ja ustawiali ?? tego nie wiem