Pomoc z ustawieniem zapłonu

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

daniel_bryla

Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: daniel_bryla »

Witam,

Kupiłem nie dawno mini z 83roku i przystąpiłem do demontażu wszystkich części i czyszczenia i pora na składanie wszystkiego do kupy:) Proszę o pomoc w ustawieniu zapłonu, postępowałem zgodnie z instrukcjami na forum ale czy palec ma być skierowany w dół czy w górę gdy mam ustawione na kole punkt 0 i czy można ustawić zapłon "na żarówkę" i jak to zrobić w tym przypadku.
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: se7ven »

Najpierw musisz sprawdzić na którym cylindrze masz sprężanie ( 1 czy 4 ) a potem ustawiasz palec w stosunku do kopułki i kabli. Kontrolką zrobisz jak masz stykowy aparat a jak elektronik to dajesz świecę w kabel, stykasz z masą i widzisz kiedy przeskoczy iskra.
Do prawidłowego ustawienia potrzebna jest lampa stroboskopowa.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
daniel_bryla

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: daniel_bryla »

Dzięki za odpowiedz. :)

A jak sprawdzić sprężanie?
Awatar użytkownika
monsterk
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 2082
Rejestracja: 18 sty 2005, 18:43
Posiadane auto:
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontakt:

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: monsterk »

Wykręć świece np. na 1cylindrze wrzuć czwarty bieg, przytkaj palcem otwór po świecy i przepchnij miniaka, jak będziesz mial syczenie to zobacz na znaki na kole pasowym i dojedz do górnego martwego punktu
daniel_bryla

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: daniel_bryla »

Ok jutro po pracy odrazu sie za to zabiore:) Własnie odczytałem że mam silnik 998A+ czy w tym przypadku sprężanie jest na cylindrze 1 (od strony chłodnicy)?
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: se7ven »

W każdym silniku Mini 1 cylinder jest od strony chłodnicy.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: flapjck1 »

a w mpi? :mrgreen:
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: se7ven »

Jest z przodu chłodnica "upierdliwcu" :mrgreen:
Ale nie ma problemu z aparatem bo go nie ma.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
daniel_bryla

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: daniel_bryla »

ok to teraz czy palec powinien być skierowany do dołu czy do góry (oczywiście wtedy gdy cylinder 1 jest w najwyższym punkcie )
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: flapjck1 »

daniel_bryla pisze:ok to teraz czy palec powinien być skierowany do dołu czy do góry (oczywiście wtedy gdy cylinder 1 jest w najwyższym punkcie )
na to nie patrz, zacznij po prostu od tego czopa na kopułce liczyc cylindry
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
daniel_bryla

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: daniel_bryla »

chyba coś źle robię bo gdy mam ustawiony na kole zamachowym naj wyższy punkt w cylindrze 1 i kręcę aparatem i gdy żarówka zapala się to znajduje się tak jak by między kablami nie jestem w stanie określić od którego kabla zacząć liczyć. Czy przerwa na przerywaczu ma tu jakiś związek? Z góry przepraszam za idjotyczne tłumaczenie problemu :oops:
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: se7ven »

Palec kręci się w lewo i pierwszy styk (kabel) od góry palca masz mieć zapłon na pierwszym a potem kolejno następne cylindry ustawiasz kablami.
Przerwa na przerywaczu 0,45 i ma wpływ na przyspieszenie i opóźnienie zapłonu.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: markfive »

Podstawowe pytanie
Czy wyjmowałeś z silnika wałek napędu aparatu zapłonowego zazębiony z wałkiem rozrządu ?
Jeżeli tak to przede wszystkim należy zacząć od prawidłowego jego ustawienia.
Jeżeli nie, to dobrze i możesz działać dalej. (Pod warunkiem, że ktoś wcześniej nie zmienił prawidłowego położenia tego wałka)
Palca rozdzielacza nie da się inaczej ustawić jak jest, bo po pierwsze płetwa napędu aparatu ustawiona jest mimośrodowo i pasuje tylko w jednej pozycji, a po drugie palec wchodzi w wycięcie na wałku też tylko w jednej pozycji.
Obracać możesz tylko całym aparatem i w ten sposób zmieniać położenie kopułki względem palca a nie odwrotnie.

Po raz n-ty zwracam uwagę na to, że wałek aparatu obraca się w lewo i załączam poglądową ilustrację prawidłowej pozycji aparatu i podłączenia kabli wysokiego napięcia do świec.
Załączniki
ignition400.jpg
ignition400.jpg (27.02 KiB) Przejrzano 1524 razy
daniel_bryla

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: daniel_bryla »

wyciągałem cały aparat i wałek z silnika (wypadł mi przy przesuwaniu silnika) w jaki sposób mam sprawdzić czy odpowiednio to zmontowałem?
Szolders
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 232
Rejestracja: 05 wrz 2008, 09:24
Posiadane auto:
Lokalizacja: Nysa//Wrocław

Re: Pomoc z ustawieniem zapłonu

Post autor: Szolders »

To powinno pomóc
Załączniki
2.
2.
bez nazwy 2.jpeg (34.47 KiB) Przejrzano 1467 razy
1.
1.
bez nazwy.jpeg (39.23 KiB) Przejrzano 1467 razy
Back on the road...
ODPOWIEDZ