Cześć,
Kiedy odpalam auto na zimnym silniku, trochę drży i wyskakuje błąd. Gdy po przejechaniu 1-2km nagrzeje się, gaszę i odpalam i można śmiało jechać dalej tysiące kilometrów.
Kiedyś diagnozowaliśmy tu to na forum i cel był trafny - pompa wysokiego ciśnienia.
Podpinałem auto do kompa, oto co wyszło:
Kody Usterek / Silnik / DME MEV172 OBD
Kody Usterek: 11265 /(org kod usterki 2C01)
System wysokiego ciśnienia paliwa.
Dalej jest rozpoznanie systemu typu możliwe skutki (diagnoza ogólna - jak trzeba to zacytuję).
Moje pytanie brzmi następująco - czy można to jakoś doprecyzować? Czy nawalił jakiś fragment pompy, sterownik czy coś tam? Czy w grę wchodzi wymiana całej pompy wysokiego ciśnienia paliwa?
Ona w ogóle jest rozbieralna?
Mam dostęp do nowej pompy za niewielkie pieniądze, z tym, że nie chcę aby stanęło na fakcie, że pompe sięwymieni a problem będzie dalej (bo np może być zapchany filtr paliwa - taką luźną myśl wyzionął mechanik).
Będę wdzięczny za pomoc w objęciu strategii
Dawid
[R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
[R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu
R60 | since 2006.
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu
R60 | since 2006.
Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu
Moja pompa była wymieniana jeszcze na gwarancji. Pamiętam, że razem pompą zostały wymienione przewody i świece zapłonowe. Ponoć tak nakazuje procedura producenta.dawid pisze:Cześć,
Kiedy odpalam auto na zimnym silniku, trochę drży i wyskakuje błąd. Gdy po przejechaniu 1-2km nagrzeje się, gaszę i odpalam i można śmiało jechać dalej tysiące kilometrów.
Kiedyś diagnozowaliśmy tu to na forum i cel był trafny - pompa wysokiego ciśnienia.
Podpinałem auto do kompa, oto co wyszło:
Kody Usterek / Silnik / DME MEV172 OBD
Kody Usterek: 11265 /(org kod usterki 2C01)
System wysokiego ciśnienia paliwa.
Dalej jest rozpoznanie systemu typu możliwe skutki (diagnoza ogólna - jak trzeba to zacytuję).
Moje pytanie brzmi następująco - czy można to jakoś doprecyzować? Czy nawalił jakiś fragment pompy, sterownik czy coś tam? Czy w grę wchodzi wymiana całej pompy wysokiego ciśnienia paliwa?
Ona w ogóle jest rozbieralna?
Mam dostęp do nowej pompy za niewielkie pieniądze, z tym, że nie chcę aby stanęło na fakcie, że pompe sięwymieni a problem będzie dalej (bo np może być zapchany filtr paliwa - taką luźną myśl wyzionął mechanik).
Będę wdzięczny za pomoc w objęciu strategii
Dawid
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu
Czyli miałeś taki sam problem? W sensie, że drżał zimno+błąd dopóki się nie rozgrzał?
R60 | since 2006.
Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu
Z tego co pamiętam to przy pierwszym uruchomieniu silnik pracował nierównomiernie i po chwili wyskakiwał komunikat: pełna moc niedostępna, możesz kontynuować jazdę itd. Wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie likwidowało ten problem do następnego zimnego startu. Od wymiany pompy (już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów) problem nie powrócił.dawid pisze:Czyli miałeś taki sam problem? W sensie, że drżał zimno+błąd dopóki się nie rozgrzał?
- dawid
- Super użytkownik
- Posty: 1263
- Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kraków
Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu
Wygląda na to samo więc zaopatruje się w nową pompę
Jaja z tymi MINIakami, jak nie pompy wspomagania w starszych wersjach to pompy paliwowe w nowszych
Jaja z tymi MINIakami, jak nie pompy wspomagania w starszych wersjach to pompy paliwowe w nowszych
R60 | since 2006.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 gru 2019, 17:13
- Posiadane auto: Countryman S R60 ; 135kW ; 2011
- Lokalizacja: Jedlina-Zdrój
Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu
Witam!
Jestem tu nowy, dlatego witam wszystkich forumowiczów!
Jestem zmuszony odgrzebać temat ponieważ pompy w mini to jedna z najczęstszych usterek.
Tym razem mi również przydarzyła się ta usterka.
Samochód:
Mini Countryman S R60 2011r. - 135 kW
Objawy:
Auto włącza "check engine", kręci się tylko do 4 tys. brak mocy.
Diagnoza:
11265 System wysokiego ciśnienia paliwa,
zalecenie wymiana/regeneracja pompy.
No i tutaj zaczyna się cały problem...
Zgodnie z zaleceniem, wysłałem pompę do regeneracji,
przyszła po kilku dniach fakt faktem w całkiem obiecującym stanie.
Po montażu pompy, usunięcie błędów z komputera.
Auto działa jak marzenie - normalna moc i normalne wkręcanie na obroty
Dane z kompa diagnostycznego (przy dodawaniu gazu):
ciśnienie rail 50 ~ 100
zadane ciśnienie 50 ~ 100
Strona niskiego ciśnienia ~ 5
Jednak przy próbie jazdy ponownie wskakuje błąd 11265 i problem się powtarza...
Ciśnienia rzędu max 5
Po usunięciu Błędów działa normalnie przez chwilę i później ponownie.
Co może jeszcze powodować powyższą usterkę?
Cały układ sprawdzony - przewody, filtry,
Z góry dzięki za pomoc!
Jestem tu nowy, dlatego witam wszystkich forumowiczów!
Jestem zmuszony odgrzebać temat ponieważ pompy w mini to jedna z najczęstszych usterek.
Tym razem mi również przydarzyła się ta usterka.
Samochód:
Mini Countryman S R60 2011r. - 135 kW
Objawy:
Auto włącza "check engine", kręci się tylko do 4 tys. brak mocy.
Diagnoza:
11265 System wysokiego ciśnienia paliwa,
zalecenie wymiana/regeneracja pompy.
No i tutaj zaczyna się cały problem...
Zgodnie z zaleceniem, wysłałem pompę do regeneracji,
przyszła po kilku dniach fakt faktem w całkiem obiecującym stanie.
Po montażu pompy, usunięcie błędów z komputera.
Auto działa jak marzenie - normalna moc i normalne wkręcanie na obroty
Dane z kompa diagnostycznego (przy dodawaniu gazu):
ciśnienie rail 50 ~ 100
zadane ciśnienie 50 ~ 100
Strona niskiego ciśnienia ~ 5
Jednak przy próbie jazdy ponownie wskakuje błąd 11265 i problem się powtarza...
Ciśnienia rzędu max 5
Po usunięciu Błędów działa normalnie przez chwilę i później ponownie.
Co może jeszcze powodować powyższą usterkę?
Cały układ sprawdzony - przewody, filtry,
Z góry dzięki za pomoc!
- Załączniki
-
- cisnienie_bez_bledu.png
- (775.39 KiB) Pobrany 227 razy
-
- cisnienie_z_bledem.jpg
- (752.89 KiB) Pobrany 227 razy
-
- kod1.jpg (30.88 KiB) Przejrzano 264 razy