[R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

[R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

Post autor: dawid »

Cześć,
Kiedy odpalam auto na zimnym silniku, trochę drży i wyskakuje błąd. Gdy po przejechaniu 1-2km nagrzeje się, gaszę i odpalam i można śmiało jechać dalej tysiące kilometrów.
Kiedyś diagnozowaliśmy tu to na forum i cel był trafny - pompa wysokiego ciśnienia.

Podpinałem auto do kompa, oto co wyszło:
Kody Usterek / Silnik / DME MEV172 OBD
Kody Usterek: 11265 /(org kod usterki 2C01)
System wysokiego ciśnienia paliwa.

Dalej jest rozpoznanie systemu typu możliwe skutki (diagnoza ogólna - jak trzeba to zacytuję).

Moje pytanie brzmi następująco - czy można to jakoś doprecyzować? Czy nawalił jakiś fragment pompy, sterownik czy coś tam? Czy w grę wchodzi wymiana całej pompy wysokiego ciśnienia paliwa?
Ona w ogóle jest rozbieralna?
Mam dostęp do nowej pompy za niewielkie pieniądze, z tym, że nie chcę aby stanęło na fakcie, że pompe sięwymieni a problem będzie dalej (bo np może być zapchany filtr paliwa - taką luźną myśl wyzionął mechanik).

Będę wdzięczny za pomoc w objęciu strategii :)
Dawid
R60 | since 2006.
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

Post autor: dawid »

:mrgreen:
R60 | since 2006.
wieśniak

Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

Post autor: wieśniak »

dawid pisze:Cześć,
Kiedy odpalam auto na zimnym silniku, trochę drży i wyskakuje błąd. Gdy po przejechaniu 1-2km nagrzeje się, gaszę i odpalam i można śmiało jechać dalej tysiące kilometrów.
Kiedyś diagnozowaliśmy tu to na forum i cel był trafny - pompa wysokiego ciśnienia.

Podpinałem auto do kompa, oto co wyszło:
Kody Usterek / Silnik / DME MEV172 OBD
Kody Usterek: 11265 /(org kod usterki 2C01)
System wysokiego ciśnienia paliwa.

Dalej jest rozpoznanie systemu typu możliwe skutki (diagnoza ogólna - jak trzeba to zacytuję).

Moje pytanie brzmi następująco - czy można to jakoś doprecyzować? Czy nawalił jakiś fragment pompy, sterownik czy coś tam? Czy w grę wchodzi wymiana całej pompy wysokiego ciśnienia paliwa?
Ona w ogóle jest rozbieralna?
Mam dostęp do nowej pompy za niewielkie pieniądze, z tym, że nie chcę aby stanęło na fakcie, że pompe sięwymieni a problem będzie dalej (bo np może być zapchany filtr paliwa - taką luźną myśl wyzionął mechanik).

Będę wdzięczny za pomoc w objęciu strategii :)
Dawid
Moja pompa była wymieniana jeszcze na gwarancji. Pamiętam, że razem pompą zostały wymienione przewody i świece zapłonowe. Ponoć tak nakazuje procedura producenta.
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

Post autor: dawid »

Czyli miałeś taki sam problem? W sensie, że drżał zimno+błąd dopóki się nie rozgrzał?
R60 | since 2006.
wieśniak

Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

Post autor: wieśniak »

dawid pisze:Czyli miałeś taki sam problem? W sensie, że drżał zimno+błąd dopóki się nie rozgrzał?
Z tego co pamiętam to przy pierwszym uruchomieniu silnik pracował nierównomiernie i po chwili wyskakiwał komunikat: pełna moc niedostępna, możesz kontynuować jazdę itd. Wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie likwidowało ten problem do następnego zimnego startu. Od wymiany pompy (już kilkadziesiąt tysięcy kilometrów) problem nie powrócił.
Awatar użytkownika
dawid
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 25 lis 2006, 17:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

Post autor: dawid »

Wygląda na to samo więc zaopatruje się w nową pompę :)
Jaja z tymi MINIakami, jak nie pompy wspomagania w starszych wersjach to pompy paliwowe w nowszych :razz:
R60 | since 2006.
q.dance
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 1
Rejestracja: 12 gru 2019, 17:13
Posiadane auto: Countryman S R60 ; 135kW ; 2011
Lokalizacja: Jedlina-Zdrój

Re: [R60] Usterka pompy (?) diagnoza błędu

Post autor: q.dance »

Witam!

Jestem tu nowy, dlatego witam wszystkich forumowiczów!
Jestem zmuszony odgrzebać temat ponieważ pompy w mini to jedna z najczęstszych usterek.
Tym razem mi również przydarzyła się ta usterka.

Samochód:
Mini Countryman S R60 2011r. - 135 kW

Objawy:
Auto włącza "check engine", kręci się tylko do 4 tys. brak mocy.

Diagnoza:
11265 System wysokiego ciśnienia paliwa,
zalecenie wymiana/regeneracja pompy.

No i tutaj zaczyna się cały problem...
Zgodnie z zaleceniem, wysłałem pompę do regeneracji,
przyszła po kilku dniach fakt faktem w całkiem obiecującym stanie.
Po montażu pompy, usunięcie błędów z komputera.
Auto działa jak marzenie - normalna moc i normalne wkręcanie na obroty
Dane z kompa diagnostycznego (przy dodawaniu gazu):
ciśnienie rail 50 ~ 100
zadane ciśnienie 50 ~ 100
Strona niskiego ciśnienia ~ 5

Jednak przy próbie jazdy ponownie wskakuje błąd 11265 i problem się powtarza...
Ciśnienia rzędu max 5
Po usunięciu Błędów działa normalnie przez chwilę i później ponownie.

Co może jeszcze powodować powyższą usterkę?
Cały układ sprawdzony - przewody, filtry,

Z góry dzięki za pomoc!
Załączniki
cisnienie_bez_bledu.png
(775.39 KiB) Pobrany 227 razy
cisnienie_z_bledem.jpg
(752.89 KiB) Pobrany 227 razy
kod1.jpg
kod1.jpg (30.88 KiB) Przejrzano 256 razy
ODPOWIEDZ