wał - dziwnie zeszlifowany
Moderator: flapjck1
wał - dziwnie zeszlifowany
Witam
Po rozebraniu silnika 1.3 na części dopatrzyłem się dziwnej rzeczy na wale...
Między innymi po jednej stronie wał jest dziwnie zeszlifowany, widać przegrzanie materiału tak jak by od szlifierki.
Spotkał się ktoś z czymś takim?
To normalna sprawa w mini, jakiś patent czy totalna rzeźba? J
Jak dla mnie, dziwna sprawa...
Po rozebraniu silnika 1.3 na części dopatrzyłem się dziwnej rzeczy na wale...
Między innymi po jednej stronie wał jest dziwnie zeszlifowany, widać przegrzanie materiału tak jak by od szlifierki.
Spotkał się ktoś z czymś takim?
To normalna sprawa w mini, jakiś patent czy totalna rzeźba? J
Jak dla mnie, dziwna sprawa...
- Załączniki
-
- DSC_0875 [].jpg (76.18 KiB) Przejrzano 740 razy
-
- zeszlifowana strona wału
- DSC_0874 [].jpg (79.81 KiB) Przejrzano 740 razy
-
- prawidłowa strona wału
- DSC_0876 [].jpg (74.06 KiB) Przejrzano 740 razy
- se7ven
- Super użytkownik
- Posty: 1532
- Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
- Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: wał - dziwnie zeszlifowany
Mógł być dziwnie wyważany - tyle przychodzi mi na myśl.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Re: wał - dziwnie zeszlifowany
Też tak myślałem... Ale wał przeważnie sie nawierca, a przede wszystkim robi się to maszynowo i nie w taki sposob, no ale kto wie... Dam go do przeważenia, będzie wszystko jasne.
Jeszcze chodzi mi po głowie zamiana wałów. Jest możliwość wsadzenia wału z silnika innego typu? Może ktoś coś kombinował bo "coś" poprostu przeszkadzało...
Jeszcze chodzi mi po głowie zamiana wałów. Jest możliwość wsadzenia wału z silnika innego typu? Może ktoś coś kombinował bo "coś" poprostu przeszkadzało...
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wał - dziwnie zeszlifowany
widziałem już kilka sztuk wałów zeszlifowanych, mniej lub bardziej i to raczej w stanie fabrycznym, także nie powinno to być nic groźnego, nie zawsze się nawierca, nie zawsze jest na to miejsce
zresztą jeśli dobrze pamiętam w A serii za ciężkie są właśnie okolice czopów korbowodowych - stąd częstą modyfikacją jest "wedging" wał zostaje zeszlifowany tak, że od boku wygląda jak klin, węższa część przypada właśnie na korby
http://www.minimania.com/images/article ... ll_105.jpg
tak czy siak wyważenie mu nie zaszkodzi
zresztą jeśli dobrze pamiętam w A serii za ciężkie są właśnie okolice czopów korbowodowych - stąd częstą modyfikacją jest "wedging" wał zostaje zeszlifowany tak, że od boku wygląda jak klin, węższa część przypada właśnie na korby
http://www.minimania.com/images/article ... ll_105.jpg
tak czy siak wyważenie mu nie zaszkodzi
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: wał - dziwnie zeszlifowany
takie ciecie to seria i norma
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: wał - dziwnie zeszlifowany
skoro fabryka potrafiła takie wałki kręcić to padła i fabryka i moje panewki...
Ale póki co wał jest świeżo wyważony, a szlify średnio miały się do wyważenia, trzeba było sporo z wału zdjąć żeby go porządnie wyważyć. No ale skoro takie cuda się zdarzają...
Dzięki za odp
Ale póki co wał jest świeżo wyważony, a szlify średnio miały się do wyważenia, trzeba było sporo z wału zdjąć żeby go porządnie wyważyć. No ale skoro takie cuda się zdarzają...
Dzięki za odp
Re: wał - dziwnie zeszlifowany
o masakra ;D pod koniec to już wały odwalają widocznie