wał - dziwnie zeszlifowany

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Piotreek
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 28 sty 2014, 17:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Częstochowa

wał - dziwnie zeszlifowany

Post autor: Piotreek »

Witam
Po rozebraniu silnika 1.3 na części dopatrzyłem się dziwnej rzeczy na wale...
Między innymi po jednej stronie wał jest dziwnie zeszlifowany, widać przegrzanie materiału tak jak by od szlifierki.
Spotkał się ktoś z czymś takim?
To normalna sprawa w mini, jakiś patent czy totalna rzeźba? J
Jak dla mnie, dziwna sprawa... :shock:
Załączniki
DSC_0875 [].jpg
DSC_0875 [].jpg (76.18 KiB) Przejrzano 755 razy
zeszlifowana strona wału
zeszlifowana strona wału
DSC_0874 [].jpg (79.81 KiB) Przejrzano 755 razy
prawidłowa strona wału
prawidłowa strona wału
DSC_0876 [].jpg (74.06 KiB) Przejrzano 755 razy
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: wał - dziwnie zeszlifowany

Post autor: se7ven »

Mógł być dziwnie wyważany - tyle przychodzi mi na myśl.
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Piotreek
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 28 sty 2014, 17:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Częstochowa

Re: wał - dziwnie zeszlifowany

Post autor: Piotreek »

Też tak myślałem... Ale wał przeważnie sie nawierca, a przede wszystkim robi się to maszynowo i nie w taki sposob, no ale kto wie... Dam go do przeważenia, będzie wszystko jasne.
Jeszcze chodzi mi po głowie zamiana wałów. Jest możliwość wsadzenia wału z silnika innego typu? Może ktoś coś kombinował bo "coś" poprostu przeszkadzało...
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: wał - dziwnie zeszlifowany

Post autor: Sadam »

widziałem już kilka sztuk wałów zeszlifowanych, mniej lub bardziej i to raczej w stanie fabrycznym, także nie powinno to być nic groźnego, nie zawsze się nawierca, nie zawsze jest na to miejsce

zresztą jeśli dobrze pamiętam w A serii za ciężkie są właśnie okolice czopów korbowodowych - stąd częstą modyfikacją jest "wedging" wał zostaje zeszlifowany tak, że od boku wygląda jak klin, węższa część przypada właśnie na korby

http://www.minimania.com/images/article ... ll_105.jpg

tak czy siak wyważenie mu nie zaszkodzi
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: wał - dziwnie zeszlifowany

Post autor: flapjck1 »

takie ciecie to seria i norma
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

wał

Post autor: hillman »

Typowe w końcowym okresie produkcji, i dla tego fabryka padła. :mrgreen:
Piotreek
Nowy
Nowy
Posty: 13
Rejestracja: 28 sty 2014, 17:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Częstochowa

Re: wał - dziwnie zeszlifowany

Post autor: Piotreek »

skoro fabryka potrafiła takie wałki kręcić to padła i fabryka i moje panewki... :sad:
Ale póki co wał jest świeżo wyważony, a szlify średnio miały się do wyważenia, trzeba było sporo z wału zdjąć żeby go porządnie wyważyć. No ale skoro takie cuda się zdarzają...
Dzięki za odp :wink:
mikoblu

Re: wał - dziwnie zeszlifowany

Post autor: mikoblu »

o masakra ;D pod koniec to już wały odwalają widocznie
ODPOWIEDZ