R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

R50, R52 & R53

Moderatorzy: flapjck1, Drail

Awatar użytkownika
Babak
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 358
Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
Posiadane auto: Mini Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: Babak »

Właśnie zdecydowałem się na upgread hamulców w moim R53 na hamulce z R56

Kilka faktów:
Hamulce JCW z R53 są to te same zaciski co seryjne w R56.
Różnica jest taka że te z R56 nie mają ładnej obudowy "JCW" i są sporo tańsze.

Rozmiary tarcz:
R50 i R53:
Przód 276x22mm
Tył 259x10mm

JCW R50, R53:
przód 294x22mm
Tył 259x10mm


R56:
Cooper, One:
280x22mm
Tył 259x10mm

Cooper S:
przód 294x22mm
Tył 259x10mm

JCW:
przód: przód 316x22mm
Tył 259x10mm


Wszystkie R56 mają tarcze przód 280x22mm za wyjątkiem Cooper S gdzie tarcza jest właśnie 294x22mm,
czyli należy pamiętać, że lepiej szukać z Coopera S bo jarzma są inne!!! (musi podejść pod 294mm)

Kolejna ciekawostka ;) to ta lista:
http://www.mini2.com/forum/faq.php?faq=faq_wheels_tyres
tabela: Can all OEM wheels be fitted to either generation MINI?
Widać tam w jakiej feldze mieszczą się jakie zaciski z jakimi tarczami.
Najlepiej jednak sprawdzić w rzeczywistości ponieważ jak się okazało w moich 16" r90 cross-spoke
mieszczą się elegancko tarcze 294 oraz zaciski od R56 Cooper S!!!!!!
Także tutaj pozytywne zaskoczenie.

Ktoś z was robił taką operację wymiany przód i tył?
Awatar użytkownika
Kuner
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 355
Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: Kuner »

Przody to przody. Ale jakie zaciski na tył?
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI

Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.

tel. 665 885 775; 690 094 000
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: STi77 »

Właśnie robię taki swap. Tył zostaje seryjny a przód 294 mm i zacisk od S-ki R56. Zaciski właśnie się piaskują i malują proszkowo (yellow 8) ) Podzielę się spostrzeżeniami po montażu.
MINIaleWARIAT
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2017, 09:21
Posiadane auto: MINI Cooper 1,6 (R50 2002)
Lokalizacja: Polska

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: MINIaleWARIAT »

STi77 pisze:Właśnie robię taki swap. Tył zostaje seryjny a przód 294 mm i zacisk od S-ki R56. Zaciski właśnie się piaskują i malują proszkowo (yellow 8) ) Podzielę się spostrzeżeniami po montażu.
Jak efekty, bo przymierzam się do takiej przekładki?
Czy tył też warto robić?
Tarcze, klocki?
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: STi77 »

Nie ma jakiejś mega różnicy. W codziennej jeździe nie odczuwalne. Myślę, że w dopiero jak się je zmęczy np. na torze wyjdzie ich przewaga. Większy klocek + większa tarcza = większa pojemność cieplna a tym samym większa odporność na fading. Tył zostawiłem seryjny ale odświeżyłem.
MINIaleWARIAT
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2017, 09:21
Posiadane auto: MINI Cooper 1,6 (R50 2002)
Lokalizacja: Polska

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: MINIaleWARIAT »

STi77 pisze:Nie ma jakiejś mega różnicy. W codziennej jeździe nie odczuwalne. Myślę, że w dopiero jak się je zmęczy np. na torze wyjdzie ich przewaga. Większy klocek + większa tarcza = większa pojemność cieplna a tym samym większa odporność na fading. Tył zostawiłem seryjny ale odświeżyłem.
Czy mógłbyś załączyć zdjęcia?
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: STi77 »

Mam tylko takie...
Załączniki
20170409_225215.jpg
20170409_225215.jpg (451.76 KiB) Przejrzano 791 razy
20170326_125107.jpg
20170326_125107.jpg (567.25 KiB) Przejrzano 791 razy
MINIaleWARIAT
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 5
Rejestracja: 21 kwie 2017, 09:21
Posiadane auto: MINI Cooper 1,6 (R50 2002)
Lokalizacja: Polska

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: MINIaleWARIAT »

Dzięki. Co prawda żółty nie jest moim kolorem, ale super robota
Aro
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 20 lip 2017, 12:26
Posiadane auto: Cooper S r53
Lokalizacja: Polska

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: Aro »

Witam,
Sorry, że odgrzewam kotleta, ale zrobiłem takiego moda (wymieniłem przednie zaciski w R53 na te z R56S + przewody w oplocie z przodu i z tyłu) i mam problem. Auto hamuje gorzej niż przed zmianą, pedał hamulca jest "gąpczasty" i łapie o wiele niżej, głąbiej.
Będę próbował jeszcze raz odpowietrzyć układ, może to coś pomoże.
Czy ktoś miał może podobny problem?
Pudzian81
Nowy
Nowy
Posty: 14
Rejestracja: 18 wrz 2017, 11:15
Posiadane auto: Mini One
Lokalizacja: Leszno - Wielkopolska

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: Pudzian81 »

Zapowietrzony. Temat maglowalem w motocyklach. Wydaje sie jest ok a jednak bombel. Sprawdz dokrecenie srub..czasem lubi zaciagac powietrze...
Awatar użytkownika
STi77
Wiarus
Wiarus
Posty: 748
Rejestracja: 23 lis 2012, 22:16
Posiadane auto: R56
Lokalizacja: Olkusz

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: STi77 »

Też myślę, że to powietrze w układzie. U mnie nic takiego nie występowało. Co prawda przy spokojnej miejskiej jeździe pedał był bardziej sprężysty i głębiej wpadał ale na trasie z większych prędkości MINI hamował znacznie lepiej.
Klocki masz nowe czy kupiłeś z zaciskami? Jeśli używki to może spalone? Ja ostatnio wymieniałem klocuchy spalone na torze. Na oko niemal identyczne z nowymi a na nowych hamowanie o niebo lepsze.
Aro
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 4
Rejestracja: 20 lip 2017, 12:26
Posiadane auto: Cooper S r53
Lokalizacja: Polska

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: Aro »

Dzięki za odpowiedź :) na dniach będę odpowietrzał jeszcze raz.
Wymieniłem tracze i klocki z przodu i z tyłu od razu. Na początku myślałem, że auto gorzej hamuje właśnie ze względu na nowe elementy, ale zrobiłem 400km i hamuje gorzej niż wcześniej.
Awatar użytkownika
pionajelen
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 130
Rejestracja: 20 lut 2015, 13:27
Posiadane auto: Mini Cooper S
Lokalizacja: Gdynia

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: pionajelen »

hej, kupiłem zaciski i tarcze od mcs r56, czy wystarczy, ze je wymienie czy cos jeszczze trzeba wymienic? Jakies wezyki czy cos?
Micke
Nowy
Nowy
Posty: 62
Rejestracja: 02 sie 2018, 18:29
Posiadane auto: R53
Lokalizacja: Hki

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: Micke »

Potrzebujesz przewody hamulcowe z R56
Hipo
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 2
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:05
Posiadane auto: MINI Cooper S R53
Lokalizacja: Warszawa

Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S

Post autor: Hipo »

Przymierzam się do gromadzenia "zabawek"
W audi jest znacznie łatwiej niż w Minionku, ale przyznam szczerze, że oryginalne hamulce nie są najlepsze w miniaczu i trzeba je zmienić..

Mam R53 2005
wstawiam zdjęcie poglądowe zacisków nr 5591, 5592 - rozumiem, że one są z MCS R56 i podejdą do R53?
Czy pod wyżej wymienione zaciski wstawię tarczę 316mm ?

bardzo dzięki za odp
ODPOWIEDZ