R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
- Babak
- Swój Człowiek
- Posty: 358
- Rejestracja: 22 mar 2010, 23:04
- Posiadane auto: Mini Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Właśnie zdecydowałem się na upgread hamulców w moim R53 na hamulce z R56
Kilka faktów:
Hamulce JCW z R53 są to te same zaciski co seryjne w R56.
Różnica jest taka że te z R56 nie mają ładnej obudowy "JCW" i są sporo tańsze.
Rozmiary tarcz:
R50 i R53:
Przód 276x22mm
Tył 259x10mm
JCW R50, R53:
przód 294x22mm
Tył 259x10mm
R56:
Cooper, One:
280x22mm
Tył 259x10mm
Cooper S:
przód 294x22mm
Tył 259x10mm
JCW:
przód: przód 316x22mm
Tył 259x10mm
Wszystkie R56 mają tarcze przód 280x22mm za wyjątkiem Cooper S gdzie tarcza jest właśnie 294x22mm,
czyli należy pamiętać, że lepiej szukać z Coopera S bo jarzma są inne!!! (musi podejść pod 294mm)
Kolejna ciekawostka to ta lista:
http://www.mini2.com/forum/faq.php?faq=faq_wheels_tyres
tabela: Can all OEM wheels be fitted to either generation MINI?
Widać tam w jakiej feldze mieszczą się jakie zaciski z jakimi tarczami.
Najlepiej jednak sprawdzić w rzeczywistości ponieważ jak się okazało w moich 16" r90 cross-spoke
mieszczą się elegancko tarcze 294 oraz zaciski od R56 Cooper S!!!!!!
Także tutaj pozytywne zaskoczenie.
Ktoś z was robił taką operację wymiany przód i tył?
Kilka faktów:
Hamulce JCW z R53 są to te same zaciski co seryjne w R56.
Różnica jest taka że te z R56 nie mają ładnej obudowy "JCW" i są sporo tańsze.
Rozmiary tarcz:
R50 i R53:
Przód 276x22mm
Tył 259x10mm
JCW R50, R53:
przód 294x22mm
Tył 259x10mm
R56:
Cooper, One:
280x22mm
Tył 259x10mm
Cooper S:
przód 294x22mm
Tył 259x10mm
JCW:
przód: przód 316x22mm
Tył 259x10mm
Wszystkie R56 mają tarcze przód 280x22mm za wyjątkiem Cooper S gdzie tarcza jest właśnie 294x22mm,
czyli należy pamiętać, że lepiej szukać z Coopera S bo jarzma są inne!!! (musi podejść pod 294mm)
Kolejna ciekawostka to ta lista:
http://www.mini2.com/forum/faq.php?faq=faq_wheels_tyres
tabela: Can all OEM wheels be fitted to either generation MINI?
Widać tam w jakiej feldze mieszczą się jakie zaciski z jakimi tarczami.
Najlepiej jednak sprawdzić w rzeczywistości ponieważ jak się okazało w moich 16" r90 cross-spoke
mieszczą się elegancko tarcze 294 oraz zaciski od R56 Cooper S!!!!!!
Także tutaj pozytywne zaskoczenie.
Ktoś z was robił taką operację wymiany przód i tył?
- Kuner
- Swój Człowiek
- Posty: 355
- Rejestracja: 22 mar 2010, 15:09
- Posiadane auto: R56, R50, BMW Rally, Chrysler
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Przody to przody. Ale jakie zaciski na tył?
http://www.swiatMINI.pl
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Niezależny serwis samochodów MINI
Serwis, modyfikacje, części do Twojego MINI.
tel. 665 885 775; 690 094 000
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Właśnie robię taki swap. Tył zostaje seryjny a przód 294 mm i zacisk od S-ki R56. Zaciski właśnie się piaskują i malują proszkowo (yellow ) Podzielę się spostrzeżeniami po montażu.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 09:21
- Posiadane auto: MINI Cooper 1,6 (R50 2002)
- Lokalizacja: Polska
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Jak efekty, bo przymierzam się do takiej przekładki?STi77 pisze:Właśnie robię taki swap. Tył zostaje seryjny a przód 294 mm i zacisk od S-ki R56. Zaciski właśnie się piaskują i malują proszkowo (yellow ) Podzielę się spostrzeżeniami po montażu.
Czy tył też warto robić?
Tarcze, klocki?
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Nie ma jakiejś mega różnicy. W codziennej jeździe nie odczuwalne. Myślę, że w dopiero jak się je zmęczy np. na torze wyjdzie ich przewaga. Większy klocek + większa tarcza = większa pojemność cieplna a tym samym większa odporność na fading. Tył zostawiłem seryjny ale odświeżyłem.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 09:21
- Posiadane auto: MINI Cooper 1,6 (R50 2002)
- Lokalizacja: Polska
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Czy mógłbyś załączyć zdjęcia?STi77 pisze:Nie ma jakiejś mega różnicy. W codziennej jeździe nie odczuwalne. Myślę, że w dopiero jak się je zmęczy np. na torze wyjdzie ich przewaga. Większy klocek + większa tarcza = większa pojemność cieplna a tym samym większa odporność na fading. Tył zostawiłem seryjny ale odświeżyłem.
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Mam tylko takie...
- Załączniki
-
- 20170409_225215.jpg (451.76 KiB) Przejrzano 778 razy
-
- 20170326_125107.jpg (567.25 KiB) Przejrzano 778 razy
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 5
- Rejestracja: 21 kwie 2017, 09:21
- Posiadane auto: MINI Cooper 1,6 (R50 2002)
- Lokalizacja: Polska
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Dzięki. Co prawda żółty nie jest moim kolorem, ale super robota
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lip 2017, 12:26
- Posiadane auto: Cooper S r53
- Lokalizacja: Polska
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Witam,
Sorry, że odgrzewam kotleta, ale zrobiłem takiego moda (wymieniłem przednie zaciski w R53 na te z R56S + przewody w oplocie z przodu i z tyłu) i mam problem. Auto hamuje gorzej niż przed zmianą, pedał hamulca jest "gąpczasty" i łapie o wiele niżej, głąbiej.
Będę próbował jeszcze raz odpowietrzyć układ, może to coś pomoże.
Czy ktoś miał może podobny problem?
Sorry, że odgrzewam kotleta, ale zrobiłem takiego moda (wymieniłem przednie zaciski w R53 na te z R56S + przewody w oplocie z przodu i z tyłu) i mam problem. Auto hamuje gorzej niż przed zmianą, pedał hamulca jest "gąpczasty" i łapie o wiele niżej, głąbiej.
Będę próbował jeszcze raz odpowietrzyć układ, może to coś pomoże.
Czy ktoś miał może podobny problem?
-
- Nowy
- Posty: 14
- Rejestracja: 18 wrz 2017, 11:15
- Posiadane auto: Mini One
- Lokalizacja: Leszno - Wielkopolska
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Zapowietrzony. Temat maglowalem w motocyklach. Wydaje sie jest ok a jednak bombel. Sprawdz dokrecenie srub..czasem lubi zaciagac powietrze...
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Też myślę, że to powietrze w układzie. U mnie nic takiego nie występowało. Co prawda przy spokojnej miejskiej jeździe pedał był bardziej sprężysty i głębiej wpadał ale na trasie z większych prędkości MINI hamował znacznie lepiej.
Klocki masz nowe czy kupiłeś z zaciskami? Jeśli używki to może spalone? Ja ostatnio wymieniałem klocuchy spalone na torze. Na oko niemal identyczne z nowymi a na nowych hamowanie o niebo lepsze.
Klocki masz nowe czy kupiłeś z zaciskami? Jeśli używki to może spalone? Ja ostatnio wymieniałem klocuchy spalone na torze. Na oko niemal identyczne z nowymi a na nowych hamowanie o niebo lepsze.
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 4
- Rejestracja: 20 lip 2017, 12:26
- Posiadane auto: Cooper S r53
- Lokalizacja: Polska
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Dzięki za odpowiedź na dniach będę odpowietrzał jeszcze raz.
Wymieniłem tracze i klocki z przodu i z tyłu od razu. Na początku myślałem, że auto gorzej hamuje właśnie ze względu na nowe elementy, ale zrobiłem 400km i hamuje gorzej niż wcześniej.
Wymieniłem tracze i klocki z przodu i z tyłu od razu. Na początku myślałem, że auto gorzej hamuje właśnie ze względu na nowe elementy, ale zrobiłem 400km i hamuje gorzej niż wcześniej.
- pionajelen
- Swój Człowiek
- Posty: 130
- Rejestracja: 20 lut 2015, 13:27
- Posiadane auto: Mini Cooper S
- Lokalizacja: Gdynia
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
hej, kupiłem zaciski i tarcze od mcs r56, czy wystarczy, ze je wymienie czy cos jeszczze trzeba wymienic? Jakies wezyki czy cos?
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Potrzebujesz przewody hamulcowe z R56
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 2
- Rejestracja: 30 gru 2018, 16:05
- Posiadane auto: MINI Cooper S R53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: R50 / R53 hamulce układ hamulcowy swap z R56 Cooper S
Przymierzam się do gromadzenia "zabawek"
W audi jest znacznie łatwiej niż w Minionku, ale przyznam szczerze, że oryginalne hamulce nie są najlepsze w miniaczu i trzeba je zmienić..
Mam R53 2005
wstawiam zdjęcie poglądowe zacisków nr 5591, 5592 - rozumiem, że one są z MCS R56 i podejdą do R53?
Czy pod wyżej wymienione zaciski wstawię tarczę 316mm ?
bardzo dzięki za odp
W audi jest znacznie łatwiej niż w Minionku, ale przyznam szczerze, że oryginalne hamulce nie są najlepsze w miniaczu i trzeba je zmienić..
Mam R53 2005
wstawiam zdjęcie poglądowe zacisków nr 5591, 5592 - rozumiem, że one są z MCS R56 i podejdą do R53?
Czy pod wyżej wymienione zaciski wstawię tarczę 316mm ?
bardzo dzięki za odp