Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 sty 2015, 08:55
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: warszawa
Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
Witam, jak sprawuje się silnik 1.6 ? Chodzi mi o wersje 170 i 218 km. Części zamienne są łatwo dostępne ? Zawieszenie i inne podzespoły w miare trwałe ?
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
silniki są bez awaryjne, ponieważ są ta silniki robione przez BMW, ogólnie jego wykonianie jest bardzo dobre, chociaż części drogie, ale miłości się nie wybiera:)
- bob.dsk
- Wiarus
- Posty: 711
- Rejestracja: 01 lis 2009, 13:31
- Posiadane auto: A45 AMG
- Lokalizacja: Gdynia/Toruń
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
Baldertis pisze:silniki są bez awaryjne, ponieważ są ta silniki robione przez BMW, ogólnie jego wykonianie jest bardzo dobre, chociaż części drogie, ale miłości się nie wybiera:)
R56 239km 342nm
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
Może jakiś więcej komentarz niż tylko LOL ??bob.dsk pisze:Baldertis pisze:silniki są bez awaryjne, ponieważ są ta silniki robione przez BMW, ogólnie jego wykonianie jest bardzo dobre, chociaż części drogie, ale miłości się nie wybiera:)
Ktoś kiedyś będzie szukał odpowiedzi na podobne pytanie i zobaczy tylko w jak świetnym byłeś humorze
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
Zapraszam jeden temat w dół, tam juz trwa dyskusja na ten temat
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
Do generacji F silnik nie miał nic wspólnego z bmw
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
N14 maja powazne problemy z rozrzadem. Nawet zrobienie na oryginalnych czesciach nie rozwiazuje problemu bo problem wraca. Do tego biora olej jak zle. N18 (2010+) wydaja sie lepsze.
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
N14, która to generacja, jakie roczniki?
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
Sam się zastanawiam, r53 czy r56 i mam problem co wybrać :/
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
A, no i jaki to problem z tym rozrzadem?
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
Coś jest nie tak z napinaczem. Luźny łańcuch łamie ślizgi, wyciera koło zębate na wale (w niektórych silnikach niewymienne bez wału - nie pamiętam w których), w ostateczności przeskakuje i dochodzi do kolizji tłoków z zaworami i silnik kończy żywot. Zdarza się też zatarcie pompy podciśnienia napędzanej wałkiem rozrządu ze skutkiem identycznym. N14 to jest model przed FL - 175 ps. Po 2010 byly silniki 184 ps N18. Z tego co czytałem póki co nie zdradzają takich problemów, ale swojego i tak nie będę trzymał dłużej niż gwarancja.
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
To co widać w załączniku, to jest cały zestaw naprawczy w N14.Nie znam się, ale się wypowiem
Wszystkie koła zębate są wymienialne. Także to co jest na wale (6). Problem polega na tym, że napinacz jest sterowany hydraulicznie... więc trzeba dać czasu zanim zacznie się katować silnik. Trzeba też bardzo zwracać uwagę, aby nie zabrakło oleju w silniku (silnik lubi wypić). Jeżeli nie przestrzega się tego to silnik pracuje bez napinacza i może zmielić koła szybciej niż powinien.
Inna sprawa, że patrząc na ten łańcuch od razu widać, że łańcuch w tym przypadku ma zapewnić minimalizację miejsca, które zajmuje, a nie zapewnić długowieczność. Ja wymieniałem całość przy 140 tyś i jedyne widoczne zużycie to było wyciągnięcie się łańcucha o ok. 1 cm i wytarcie ślizgów. Oczywiście koła pewnie też zostały zcięte, ale nic się nie pourywało.
Problemem jest to, że w instrukcji nie ma słowa, że łańcuch rozrządu trzeba wymieniać. Niestety trzeba to robić z taką samą częstotliwością jak w autach napędzanych paskiem.
- Załączniki
-
- 347.png
- (12.93 KiB) Pobrany 930 razy
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
- Alfik30
- Swój Człowiek
- Posty: 267
- Rejestracja: 25 lut 2013, 09:38
- Posiadane auto: Cooper S - R53
- Lokalizacja: Będzin
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
Sprubuję jakoś porównać:lookee94 pisze:Sam się zastanawiam, r53 czy r56 i mam problem co wybrać :/
R53 - dość często problemy z pompą wspomagania kierownicy, mierna jakość plastików we wnętrzu co owocuje "świerszczami i trzaskami", oraz wysokie spalanie rzędu 11-12 l/100 km - ale za to R53 ma bardziej klasyczny wygląd, nie ma problemów z silnikiem i jest łatwo podatny na modyfikacje zwiększenia mocy.
R56 - dość częste i poważne usterki silnika (problem rozrządu oraz dużego ubytku oleju silnikowego o czym samochód nie informuje), ale za to jest mocniejszy, ma mniejsze spalanie, oraz wyższą jakość wykonania wnętrza.
W przypadku zakupu w obu modelach należy wykazać się zwiększoną czujnością gdyż na rynku w przeważającej mierze mamy do czynienia ze szrotami po przeszczepach, często po wymianie dachu (po dachowaniu). Wiadomo - gokartowe właściwości jezdne nie jednemu odebrały rozum
- lookee94
- Swój Człowiek
- Posty: 496
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:40
- Posiadane auto: R55 Clubman S
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
Ehh, kiedyś robili łańcuszki żeby ograniczyć wymiany, co prawda droższa sprawa ale rzadziej. A teraz? Wsadzą Łańcuszek który jest dużo droższy a i tak trzeba wymieniać jak pasek, ah ta polityka konstruktorów :/
Ale Dzięki za sensowne odpowiedzi. Mam r50 Gdzie plastiki są prawie takie same jak r53 i jakoś ich jakość mi nie przeszkadza poza brzeczacym obrotomierzem ;d a i problemy ze wspomaganiem przerabialem. Ideałem dla mnie by było r53 z wnętrzem r56 ale coś trzeba wwybrać. Chyba jednak wolę zrobić wspomaganie przy tych 150k niż szukać nowego silnika Jakoś tez Bardziej jestem przekonany do kompresora, no i faktycznie, łatwiejszy tuning. Po chipie spalanie może by się nawet zbliżyło do r56. Z mojej strony kalkulacja chyba dosyć prosta, trzeba zostać przy r53. Co do tego dachu to coś w tym jest. Wystarczy odpalić kompilacje wypadków mini.... 80% to są dachy :O
Ale Dzięki za sensowne odpowiedzi. Mam r50 Gdzie plastiki są prawie takie same jak r53 i jakoś ich jakość mi nie przeszkadza poza brzeczacym obrotomierzem ;d a i problemy ze wspomaganiem przerabialem. Ideałem dla mnie by było r53 z wnętrzem r56 ale coś trzeba wwybrać. Chyba jednak wolę zrobić wspomaganie przy tych 150k niż szukać nowego silnika Jakoś tez Bardziej jestem przekonany do kompresora, no i faktycznie, łatwiejszy tuning. Po chipie spalanie może by się nawet zbliżyło do r56. Z mojej strony kalkulacja chyba dosyć prosta, trzeba zostać przy r53. Co do tego dachu to coś w tym jest. Wystarczy odpalić kompilacje wypadków mini.... 80% to są dachy :O
- Psztymucel
- Wiarus
- Posty: 890
- Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
- Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
- Lokalizacja: Świdnica
- Kontakt:
Re: Mini Cooper S - jak sprawuje się silnik 1.6?
Tak się złożyło, że jak wymieniałem łańcuch u siebie to jeszcze wymieniałem w Skodzie Fabi i wyszła ta sama kwota.lookee94 pisze:Ehh, kiedyś robili łańcuszki żeby ograniczyć wymiany, co prawda droższa sprawa ale rzadziej. A teraz? Wsadzą Łańcuszek który jest dużo droższy a i tak trzeba wymieniać jak pasek, ah ta polityka konstruktorów :/
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.