Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

kapitan
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2015, 23:39
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju

Post autor: kapitan »

Hej hej,

ma opcje do kupenia Coopera S z 2012 r z niskim przebiegiem 30kkm. Auto wyglada na bardzo zadbane, serwisowane etc. Jest jeden maly problem, poniewaz pod korkiem do oleju zbiera sie taki szlam (budyn - ponoc jest to skondensowana woda). Z tego co czytalem moze sie tak zdarzac jak auto jezdzi na dosc krotkich dystansach ale z tego co mi znajomy mowil jest tez opcja taka, ze jest po prostu nieszczelnosc na uszczelce pod glowica i moze uciekac plyn chlodniczy.

Czy jest mozliwosc, ze przy takim niskim przebiegu mozna bylo uszkodzic uszczelke? Wiecie jak najlepiej wykluczyc taka ewentualnosc? (jak sprawdzalem zbiornik z plynem chlodniczym to poziom byl ok).

Dzieki z gory za odp,
max77max
Nowy
Nowy
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2011, 11:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Katowice

Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju

Post autor: max77max »

Jakby Ci tu odpowiedzieć ? Moja żona jeździ do pracy ok 8 km w tą i z powrotem auto ma też tą samą przypadłość i nic się nie działo z autem a jest kupiona w salonie ja po prostu częściej wym.olej tak co 10 tyś
Awatar użytkownika
Bzyq
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 481
Rejestracja: 16 cze 2012, 18:27
Posiadane auto: MC R50
Lokalizacja: SC

Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju

Post autor: Bzyq »

Wg mnie to tak jak mówi Twój znajomy - z tym, że to powinna być popularnie mówiąc "kawa z mlekiem"
Myślę, że to nie zależy od przebiegu, może być zależne np. od stylu jazdy, może od wady materiału, od tego jak silnik wyszedł z fabryki.. itp.
Poziom płynu był ok a czy jego kolor też był ok?
Bzyku
kapitan
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2015, 23:39
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju

Post autor: kapitan »

kolor plynu tez byl ok no i ten szlam byl wlasnie takiego koloru kawy z mlekiem. Gdyby pojechac z autem do serwisu to czy sa w stanie w dosc latwy sposob stwierdzic czy uszczelka jest ok?

btw, olej na bagnecie byl ok, bez budyniu. Auto stalo przez dluzszy czas w garazu (okolo 3 tyg bo zostalo wyrejestrowane)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju

Post autor: flapjck1 »

jakie dystanse robisz teraz? jednorazowo od odpalenia do zgaszenia silnika?


jak robisz odcinki po kilka km bez pelnego rozgrzania silnika to bedzie sie tak robilo nawet w pelni sprawnym silniku
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
kapitan
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2015, 23:39
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju

Post autor: kapitan »

jeszcze nie kupilem tego mini, ale z tego co sprzedawca mowil to jego zona wlasnie krotkie dystanse robila, do sklepu czy odwiezc dziecko do szkoly.
Awatar użytkownika
Psztymucel
Wiarus
Wiarus
Posty: 890
Rejestracja: 05 gru 2004, 09:32
Posiadane auto: IMA, Fulvia, 900, Ypsilon
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju

Post autor: Psztymucel »

Ja takiego nalotu nabawiam się po 2 tygodniach jazdy do pracy 10 km w te i 10 km z powrotem. Potem standardowe wypady po 700 km i już jest ładnie.
One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju

Post autor: hillman »

Woda się skrapla i emulguje z powodu małego przebiegu Wytrzyj korek. Następnie przepal go, czyli agresywna jazda przez kilka dni. Tak żeby wentylatory pracowały cały czas. Powinno przejść.
I uważaj na mandaty.
Ale kupić ryzyko.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
kapitan
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2015, 23:39
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju

Post autor: kapitan »

dzieki Panowie za Wasza pomoc, stwierdzilem, ze odpuszcze tego i poszukam innego. Tak jak mowicie, jest ryzyko, ze cos tam moze byc nie tak
fx25
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 15 lut 2015, 00:18
Posiadane auto: Brera Q4; FF
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju

Post autor: fx25 »

Normalne taki objaw to uszkodzona uszczelka pod głowicą, do sprawdzenia testerów na obecność spalin w układzie chłodzenia.
alan
Wiarus
Wiarus
Posty: 789
Rejestracja: 13 wrz 2009, 10:20
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju

Post autor: alan »

fx25 pisze:Normalne taki objaw to uszkodzona uszczelka pod głowicą, do sprawdzenia testerów na obecność spalin w układzie chłodzenia.
dokładnie tak 5 minut roboty, kilka miesięcy temu kolega kupił auto z nalotem pod korkiem ,dzisiaj nie ma śladu po nalocie :) wszystko sprawne
kapitan
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 5
Rejestracja: 21 lut 2015, 23:39
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mini Cooper S R56 - szlam pod korkiem od oleju

Post autor: kapitan »

dzieki chlopaki za pomoc, kupilem innego miniaczka. nalotu bylo doslownie minimalne ilosci, w porownaniu do tamtego poprzedniego gdzie szlamu bylo naprawde sporo. Przegonilem go 800km i wszystko zniknelo. tester szczelnosci sie jak najbardziej przydal :)
ODPOWIEDZ