wymiana pompy wody
Moderator: flapjck1
- marabut1905
- Nowy
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 maja 2014, 23:21
- Posiadane auto: Mini 1.3
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
wymiana pompy wody
Musze wymienić pompę wody
poradzicie coś od czego zacząć???????
poradzicie coś od czego zacząć???????
- marabut1905
- Nowy
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 maja 2014, 23:21
- Posiadane auto: Mini 1.3
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Re: wymiana pompy wody
sprawa pilna mini jedzie na walne!!!!
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: wymiana pompy wody
Ja bym zaczął od demontażu chłodnicy
Potem zdejmujesz alternator, odkręcasz wiatrak i masz dostęp do pompy.
Poniżej kilka fotek poglądowych.
Dolne mocowanie chłodnicy
Pamiętaj - zwróć uwagę jak masz zamontowany wiatrak - powinien mieć oznaczenie, którą stroną montować - tu widać "engine side"
Jak z czymś będziesz miał problem - pisz. Generalnie prosta sprawa
Potem zdejmujesz alternator, odkręcasz wiatrak i masz dostęp do pompy.
Poniżej kilka fotek poglądowych.
Dolne mocowanie chłodnicy
Pamiętaj - zwróć uwagę jak masz zamontowany wiatrak - powinien mieć oznaczenie, którą stroną montować - tu widać "engine side"
Jak z czymś będziesz miał problem - pisz. Generalnie prosta sprawa
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- marabut1905
- Nowy
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 maja 2014, 23:21
- Posiadane auto: Mini 1.3
- Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Re: wymiana pompy wody
dzięki Arti
-
- Swój Człowiek
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dobczyce
Re: wymiana pompy wody
A przy okazji. Koledzy proste pytanko: gdzie idzie ta druga podkladka czarna? tzn pomiedzy pompe a stozek paska czy stozek a wiatrak? Dalem pomiedzy stozek a wiatrak i mi troche pasek krzywo wiec zmienilem
Arafat
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: wymiana pompy wody
Wydaje mi się, że po jednym po każdej stronie wiatraka. Ale nie pamiętam. Musiałbym sprawdzić.
Pozdrawiam,
Arti
Arti
-
- Swój Człowiek
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dobczyce
Re: wymiana pompy wody
No właśnie też tak myślałem:) juz prawie rok remontuje budę, przyszła pora na chłodnice i zapomniałem. Morze ktoś pamięta? podklej sobie odrobinke uszczelki przy wymianie pompy REINZOSIL
Arafat
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wymiana pompy wody
Obie między kółko pasowe a wiatrak, dystans jest po to by nie obcierał on o odmę na pokrywie rozrządu. pod kółko pasowe na pewno nie bo wtedy pasek na pewno będzie krzywo.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wymiana pompy wody
Aha i wiatrak w dobra stronę zakładać!
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Swój Człowiek
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dobczyce
Re: wymiana pompy wody
To mi klina wbiles. Czyli na zdj Artiego jest zle podkladka?:/ hmmm, no niewiem, teraz nic nie ociera a mam pod kolem i jest pasek najprosciej, ciekawe jak rys techniczny w manualu, zrobie jak mowisz z ciekawosci i zobacze bo z tego co pamiętam to i tak mam wiatrak odwrotnie
Arafat
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: wymiana pompy wody
Nie wiem czy mam dobrze ale mi nic nie ociera ani też nie nam krzywego paska
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: wymiana pompy wody
Jestem prawie pewien, że tak jak napisałem
Katalogi czasem kłamią na rysunkach, ale:
http://www.limora.com/en/english-cars/m ... lleys.html
Natomiast na zdjęciu na pewno jest źle, dystans nie służy do dociskania wiatraka.
Może być tak, że nie obciera właśnie ze względu na to, że źle wiatrak założyłeś.
Katalogi czasem kłamią na rysunkach, ale:
http://www.limora.com/en/english-cars/m ... lleys.html
Natomiast na zdjęciu na pewno jest źle, dystans nie służy do dociskania wiatraka.
Może być tak, że nie obciera właśnie ze względu na to, że źle wiatrak założyłeś.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: wymiana pompy wody
Nie zakłada się żadnej podkładki pomiędzy pompą a kołem pasowym. Wtedy koła pasowe pracują w jednej płaszczyźnie.
Podkładki stosuje się pomiędzy kołem pasowym a wiatrakiem. Ich ilość i grubość zależy od konieczności zachowania dystansu pomiędzy wiatrakiem a kominkiem odpowietrzenia na pokrywie rozrządu. W starszych silnikach 1275 gdzie kominek nie był spłaszczony była to jedna aluminiowa podkładka o grubości 1/2 cala (ok 13mm). W nowszych silnikach stosowane są podkładki stalowe takie jak na zdjęciach powyżej. Jedna podkładka dla silników 998 cc i dwie złożone razem dla silników 1275 SPI.
Nie zakłada się tych podkładek pod śruby mocowania śmigła wentylatora.
Podkładki stosuje się pomiędzy kołem pasowym a wiatrakiem. Ich ilość i grubość zależy od konieczności zachowania dystansu pomiędzy wiatrakiem a kominkiem odpowietrzenia na pokrywie rozrządu. W starszych silnikach 1275 gdzie kominek nie był spłaszczony była to jedna aluminiowa podkładka o grubości 1/2 cala (ok 13mm). W nowszych silnikach stosowane są podkładki stalowe takie jak na zdjęciach powyżej. Jedna podkładka dla silników 998 cc i dwie złożone razem dla silników 1275 SPI.
Nie zakłada się tych podkładek pod śruby mocowania śmigła wentylatora.
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: wymiana pompy wody
No nic całe życie człowiek się uczy! Powieliłem błąd kogoś kto przede mną tak to zamontował. Faktem jest, że wiatrak od odmy mam teraz odsunięty o jakieś pół centymetra. Zamieniając podkładkę miejscami zyskam 1cm. Będzie bezpieczniej!
Pozdrawiam,
Arti
Arti