Alternator
Moderator: flapjck1
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Alternator
Chce wymienić alternator na mocniejszy - 70A
Czy wiecie może co to jest?
Wg tego co znalazłem to - Capacitor for original Lucas only. Tak się zastanawiam co to jest i po co... No i czy muszę to przełożyć do nowego alternatora?
Czy wiecie może co to jest?
Wg tego co znalazłem to - Capacitor for original Lucas only. Tak się zastanawiam co to jest i po co... No i czy muszę to przełożyć do nowego alternatora?
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Alternator
a po co ci mocniejszy altek? ze odbiegne od tematu...
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Alternator
A bo mam dużo "elektroniki" Dach, radio, CB i ładowarka do telefonu i może od czasu do czasu lodówka na piwo
A tak serio to dach mi chyba mocno zjada prądu.
Poza tym mam nówkę właśnie 70A a stary już tak dobrze nie ładuje - nie pamiętam ile ale mało dawał voltów. I tak by go trzeba było reanimować. A jak już mam nowy altek to i nowy akku by wleciał.
A tak serio to dach mi chyba mocno zjada prądu.
Poza tym mam nówkę właśnie 70A a stary już tak dobrze nie ładuje - nie pamiętam ile ale mało dawał voltów. I tak by go trzeba było reanimować. A jak już mam nowy altek to i nowy akku by wleciał.
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Alternator
wstawiaj altek 70A a tym badziewiem do starego przykreconym sie nie przejmuj
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Arti
- Wiarus
- Posty: 528
- Rejestracja: 24 lip 2012, 14:16
- Posiadane auto: Rover Mini Balmoral edition
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Alternator
Tak też myślałem!
No ale mam tak, że ciekawy jestem i jak się za coś biorę to chcę wiedzieć o co w tym chodzi Dlatego drąże sprawę tego "capacitoru"
No ale mam tak, że ciekawy jestem i jak się za coś biorę to chcę wiedzieć o co w tym chodzi Dlatego drąże sprawę tego "capacitoru"
Pozdrawiam,
Arti
Arti
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Alternator
jedna rzecz, to cos na starym altku to kondensator "filtrujacy" zaklocenia ze szczotek, mi to kalafiorem on powiewa bo w zadnym miniaku nie mialem radia, ale u ciebie jak radio + CB itepe moze byc istotny, bedziesz slyszal zaklocenia w glosnikach
sprawdz czy nowy altek ma wbudowany kondensator, ew zaloz na nim
sprawdz czy nowy altek ma wbudowany kondensator, ew zaloz na nim
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Alternator
Kondensator to mało... Przypiąć cewkę ( opis poszukaj w necie ). To jest filtr kompletny.
Oczywiście kiedy będzie buczało.
Oczywiście kiedy będzie buczało.
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
-
- Swój Człowiek
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dobczyce
Re: Alternator
Witam, prawdopodobnie z przyczyn zbyt mocno naciągniętego paska poleciały łożyska w alternatorze bo szumi. Czy ma ktoś rozpiskę łożysk (numery) jakie podchodzą do danego alternatora? W moim przypadku SPI to pewnie altek 70A. Szczotki ewentualnie to jakie podchodzą, gdzie kupić? Wiem ze można oddać do gości co się tym zajmują i ze stojan również może być już do wymiany, ale chce sam się pobawić bo już nie mam co w moim naprawiać:)
Arafat
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Alternator
Myślę, że lepiej oddać do regeneracji do fachowców. Dlaczego ?
Szczotki są w zespole regulatora napięcia. Regulator mocowany jest trzema cienkimi śrubkami, które w 8 przypadkach na 10 ukręcisz a jak nie no to będzie sukces. Aby dostać się do przedniego łożyska trzeba roznitować trzymająca go nakładkę lub odkręcić wkręty (zależy od producenta alternatora) a wcześniej odkręcić nakrętkę koła pasowego. Przy próbie wyciśnięcia osi "wirnika" alternatora i wymontowania łożyska ściągaczem łatwo uszkodzić przednią aluminiową pokrywę Jak Ci się uda dojść do tego etapu i wyjąć łożysko, to z zakupem nowego nie będziesz miał żadnych problemów. Nie pamiętam nru łożyska, ale jest baardzo typowe i dostępne w każdym sklepie z łożyskami.
Tylnego raczej nie wymienisz. Jest to małe łożysko igiełkowe. Na ogół wystarczy je oczyścić i nasmarować przed złożeniem. Najbardziej obciążone jest przednie łożysko i ono się głównie zużywa 2 x szybciej jak tylne.
Życzę powodzenia
PS W razie problemów można szukać używki ze starszych modeli Forda z gniazdem na wtyczkę.
Szczotki są w zespole regulatora napięcia. Regulator mocowany jest trzema cienkimi śrubkami, które w 8 przypadkach na 10 ukręcisz a jak nie no to będzie sukces. Aby dostać się do przedniego łożyska trzeba roznitować trzymająca go nakładkę lub odkręcić wkręty (zależy od producenta alternatora) a wcześniej odkręcić nakrętkę koła pasowego. Przy próbie wyciśnięcia osi "wirnika" alternatora i wymontowania łożyska ściągaczem łatwo uszkodzić przednią aluminiową pokrywę Jak Ci się uda dojść do tego etapu i wyjąć łożysko, to z zakupem nowego nie będziesz miał żadnych problemów. Nie pamiętam nru łożyska, ale jest baardzo typowe i dostępne w każdym sklepie z łożyskami.
Tylnego raczej nie wymienisz. Jest to małe łożysko igiełkowe. Na ogół wystarczy je oczyścić i nasmarować przed złożeniem. Najbardziej obciążone jest przednie łożysko i ono się głównie zużywa 2 x szybciej jak tylne.
Życzę powodzenia
PS W razie problemów można szukać używki ze starszych modeli Forda z gniazdem na wtyczkę.
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Alternator
Jakbyś się jednak zdecydował to łożyska mogę pomierzyć.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Alternator
lozysko 4001 ?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
-
- Swój Człowiek
- Posty: 127
- Rejestracja: 22 kwie 2014, 15:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dobczyce
Re: Alternator
Odebrałem alteternator wymienione łożyska przód i tył, szczotki, i cała jaks płytka bo diody popalone. -- 150 zł
Arafat