Powitanie
Moderator: flapjck1
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Powitanie
Ilustracja do tematu -podkładki- luzy mechanizmu różnicowego przekładni głównej FD
- Załączniki
-
- podkładki mechanizm różnicowy.jpg (91.47 KiB) Przejrzano 399 razy
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Powitanie
Tez poszedłbym tym tropem, rozkręcić haki do holowania/śruby skręcające wózek i zpbaczyć czy kwałki łezki nie wypadną, ewentualnie na chwilę odgiąć pas bo może być na tyle ciasno, że się nie ruszają, ale są już rozwarstwione.flapjck1 pisze:Moze jeszcze byc przyczyna pourywane lezki do przedniego pasa, blacha jest, guma jest, a wszystko razem nie pospinane
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Powitanie
Dla informacji - temat mocowania przedniego wózka klasycznego mini, opisałem szczegółowo na mojej stronie już wiele lat temu. Omówienie tematu na forum zajęło by zbyt wiele miejsca, dlatego wszystkich zainteresowanych odsyłam do pełnego tekstu z ilustracjami pod adresem http://www.markfive.republika.pl/dbst/bst6.htm
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
- Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
- Lokalizacja: Sucha beskidzka
Re: Powitanie
Tak czytałemmarkfive pisze:Dla informacji - temat mocowania przedniego wózka klasycznego mini, opisałem szczegółowo na mojej stronie już wiele lat temu. Omówienie tematu na forum zajęło by zbyt wiele miejsca, dlatego wszystkich zainteresowanych odsyłam do pełnego tekstu z ilustracjami pod adresem http://www.markfive.republika.pl/dbst/bst6.htm
OK. Sprawdzę to.
Mama jeszcze jeden problemik a mianowicie ciężko poruszający się mechanizm zmiany biegów ten zaraz pod lewarkiem. Przypuszczam że luzy w połączeniu z kurzem i wilgocią skutkują tym że chodzi to opornie. np po wstecznym muszę lekko wcisnąć lewarek żeby reszta biegów mogła zaskoczyć. Przy czym do przodu i do tyłu chodzi ok tylko na boki topornie. Wystarczy wyczyścić czy trzeba regenerować? A i do czego są aż dwa czujniki przy tym mechanizmie ??? Pozdrawiam
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Powitanie
pewnie bedzie zapiaszczony mechanizm,
mozesz odstac sie do niego od gory ( zdejmujesz pokrywke z zatrzaskiem bagnetowym ) albo od dolu - wtedy odkrecasz srubki blachy zamykajacej ''mechanizm"
jak wyjmiesz drazek to obejrzyj przefrezowanie ustalajace w kuli czy nie jest wyciete, i nic wiecej tam sie raczej nie zepsuje
mozesz miec jeszcze prety krzywe tylko
mozesz odstac sie do niego od gory ( zdejmujesz pokrywke z zatrzaskiem bagnetowym ) albo od dolu - wtedy odkrecasz srubki blachy zamykajacej ''mechanizm"
jak wyjmiesz drazek to obejrzyj przefrezowanie ustalajace w kuli czy nie jest wyciete, i nic wiecej tam sie raczej nie zepsuje
mozesz miec jeszcze prety krzywe tylko
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Powitanie
Czujnik znajdujący się z boku kasety (mniejszy) służy do załączania świateł cofania.autobazyl4x4 pisze:...do czego są aż dwa czujniki przy tym mechanizmie ??? Pozdrawiam
Czujnik znajdujący się w osi drążka sterującego (większy, mocowany z przodu lub z tyłu kasety w różnych latach produkcji) służy do sterowania elektrozaworu podciśnienia doprowadzanego z gaźnika do regulatora podciśnieniowego aparatu zapłonowego. Układ ten stosowany był dla silników 998 A+ HC ( czyli o zwiększonym stopniu sprężania)
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
- Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
- Lokalizacja: Sucha beskidzka
Re: Powitanie
no to się teraz zdenerwowałem.... chcę zdemontować górny wahacz do wymiany gruszki i napotkałem na przeszkodę a mianowicie zapieczoną śrubę wahacza i lipa nie wyciągnę jej. Tylko nie mówcie że będę musiał demontować wózek żeby to wybić. Łożyska są dobre więc nie chciałbym tego grzać palnikiem. Macie jakiś szybki sposób na to? .... Pozdro.
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
- Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
- Lokalizacja: Sucha beskidzka
Re: Powitanie
Czujnik znajdujący się w osi drążka sterującego (większy, mocowany z przodu lub z tyłu kasety w różnych latach produkcji) służy do sterowania elektrozaworu podciśnienia doprowadzanego z gaźnika do regulatora podciśnieniowego aparatu zapłonowego. Układ ten stosowany był dla silników 998 A+ HC ( czyli o zwiększonym stopniu sprężania)[/quote]
To dobrze czy żle że to jest? Lub że taki silnik jest w moim MINI?
To dobrze czy żle że to jest? Lub że taki silnik jest w moim MINI?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Powitanie
Skąd wiesz, że łożyska są dobre, jeżeli nie wyciągnąłeś ośki. Jak łożyska są dobre a ośka była smarowana, to da się wypchnąć ośkę do przodu razem z podkładką ustalającą, która przykręcona jest dwoma śrubkami do kolumny wózka. Odkręciłeś gumowy odbój pod wahaczem ? Poduszka naprężona jest ściągaczem ?autobazyl4x4 pisze:no to się teraz zdenerwowałem.... chcę zdemontować górny wahacz do wymiany gruszki i napotkałem na przeszkodę a mianowicie zapieczoną śrubę wahacza i lipa nie wyciągnę jej. Tylko nie mówcie że będę musiał demontować wózek żeby to wybić. Łożyska są dobre więc nie chciałbym tego grzać palnikiem. Macie jakiś szybki sposób na to? .... Pozdro.
Przeważnie i łożyska i ośka jest zużyta, w szczególnie trudnych przypadkach wycinałem ośkę fleksem. Wózek oczywiście poza samochodem. Niektórzy smarują tylko przed sprzedażą samochodu, żeby wyglądało na zadbane
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Powitanie
Masz mini z 90 roku (tak piszesz), to masz taki silnik. Nie jest to żaden ewenement, wszystkie miniaki 998 A+ takie silniki mają od 89 roku (serwo hamulcowe) aż do końca produkcji.autobazyl4x4 pisze:...Układ ten stosowany był dla silników 998 A+ HC ( czyli o zwiększonym stopniu sprężania)
To dobrze czy żle że to jest? Lub że taki silnik jest w moim MINI?
Bardziej istotne jest czy ten układ w ogóle działa W 90 % istnieje on tylko teoretycznie - nie działa, a podciśnienie połączone jest bezpośrednio z pominięciem tego elektrozaworu.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 450
- Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Scotland, UK
Re: Powitanie
ja wimieniałem gruszki bez demontażu górnego wahacza, tylko ja mam hi-low'sautobazyl4x4 pisze:no to się teraz zdenerwowałem.... chcę zdemontować górny wahacz do wymiany gruszki i napotkałem na przeszkodę a mianowicie zapieczoną śrubę wahacza i lipa nie wyciągnę jej. Tylko nie mówcie że będę musiał demontować wózek żeby to wybić. Łożyska są dobre więc nie chciałbym tego grzać palnikiem. Macie jakiś szybki sposób na to? .... Pozdro.
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Powitanie
Skoro lubisz się męczyć..._michal_ pisze: ja wimieniałem gruszki bez demontażu górnego wahacza, tylko ja mam hi-low's
Z hi-low czy bez polecam wymieniać po wyjęciu wahacza, choćby po to by go sprawdzić (łożyska, ośka, miseczka teflonowa).
Co do wyjęcia wahacza to zakładam, że się on rusza góra dół bez oporów, a ośka stoi ( nie kręci się razem z nim) tak? Jeśli tak to faktycznie szansa jest, że łożyska całe, ale możesz się zdziwić.
Tak czy siak, odkręcasz 2 małe śrubki na przodzie, jedną nakrętkę na tyle i wypychasz do przodu, czasem przy użyciu młotka albo brechy. No chyba, że duża nakrętka się obrabia a nie chce odkręcić (jeszcze mi się nie zdarzyło).
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
- Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
- Lokalizacja: Sucha beskidzka
Re: Powitanie
hmm... o śrubkach tych dlaczego nie wiedziałem ja... pewnie wyjdzie jak odkręcę te dwie małe brytyjskie złośliwce.... Ściskaczyk sobie zrobiłem profi , podejście do robótki też a tu taka wtopa
Jutro będzie lepiej
Jutro będzie lepiej
-
- Nowy
- Posty: 20
- Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
- Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
- Lokalizacja: Sucha beskidzka
Re: Powitanie
Szczerze chciałbym to zobaczyć bo to jak przeciśnięcie jajka przez obrączkę nie zbijając skorupki.._michal_ pisze: ja wimieniałem gruszki bez demontażu górnego wahacza, tylko ja mam hi-low's
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Powitanie
To chyba wymiana starej wyklepanej na nieco mniej stara, nieco mniej wyklepana
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow