Powitanie

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: markfive »

Ilustracja do tematu -podkładki- luzy mechanizmu różnicowego przekładni głównej FD
Załączniki
podkładki mechanizm różnicowy.jpg
podkładki mechanizm różnicowy.jpg (91.47 KiB) Przejrzano 387 razy
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: Sadam »

flapjck1 pisze:Moze jeszcze byc przyczyna pourywane lezki do przedniego pasa, blacha jest, guma jest, a wszystko razem nie pospinane
Tez poszedłbym tym tropem, rozkręcić haki do holowania/śruby skręcające wózek i zpbaczyć czy kwałki łezki nie wypadną, ewentualnie na chwilę odgiąć pas bo może być na tyle ciasno, że się nie ruszają, ale są już rozwarstwione.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: markfive »

Dla informacji - temat mocowania przedniego wózka klasycznego mini, opisałem szczegółowo na mojej stronie już wiele lat temu. Omówienie tematu na forum zajęło by zbyt wiele miejsca, dlatego wszystkich zainteresowanych odsyłam do pełnego tekstu z ilustracjami pod adresem http://www.markfive.republika.pl/dbst/bst6.htm
autobazyl4x4
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
Lokalizacja: Sucha beskidzka

Re: Powitanie

Post autor: autobazyl4x4 »

markfive pisze:Dla informacji - temat mocowania przedniego wózka klasycznego mini, opisałem szczegółowo na mojej stronie już wiele lat temu. Omówienie tematu na forum zajęło by zbyt wiele miejsca, dlatego wszystkich zainteresowanych odsyłam do pełnego tekstu z ilustracjami pod adresem http://www.markfive.republika.pl/dbst/bst6.htm
Tak czytałem :)
OK. Sprawdzę to.
Mama jeszcze jeden problemik a mianowicie ciężko poruszający się mechanizm zmiany biegów ten zaraz pod lewarkiem. Przypuszczam że luzy w połączeniu z kurzem i wilgocią skutkują tym że chodzi to opornie. np po wstecznym muszę lekko wcisnąć lewarek żeby reszta biegów mogła zaskoczyć. Przy czym do przodu i do tyłu chodzi ok tylko na boki topornie. Wystarczy wyczyścić czy trzeba regenerować? A i do czego są aż dwa czujniki przy tym mechanizmie ??? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: flapjck1 »

pewnie bedzie zapiaszczony mechanizm,
mozesz odstac sie do niego od gory ( zdejmujesz pokrywke z zatrzaskiem bagnetowym ) albo od dolu - wtedy odkrecasz srubki blachy zamykajacej ''mechanizm"

jak wyjmiesz drazek to obejrzyj przefrezowanie ustalajace w kuli czy nie jest wyciete, i nic wiecej tam sie raczej nie zepsuje

mozesz miec jeszcze prety krzywe :) tylko
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: markfive »

autobazyl4x4 pisze:...do czego są aż dwa czujniki przy tym mechanizmie ??? Pozdrawiam
Czujnik znajdujący się z boku kasety (mniejszy) służy do załączania świateł cofania.
Czujnik znajdujący się w osi drążka sterującego (większy, mocowany z przodu lub z tyłu kasety w różnych latach produkcji) służy do sterowania elektrozaworu podciśnienia doprowadzanego z gaźnika do regulatora podciśnieniowego aparatu zapłonowego. Układ ten stosowany był dla silników 998 A+ HC ( czyli o zwiększonym stopniu sprężania)
autobazyl4x4
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
Lokalizacja: Sucha beskidzka

Re: Powitanie

Post autor: autobazyl4x4 »

no to się teraz zdenerwowałem.... chcę zdemontować górny wahacz do wymiany gruszki i napotkałem na przeszkodę a mianowicie zapieczoną śrubę wahacza i lipa nie wyciągnę jej. Tylko nie mówcie że będę musiał demontować wózek żeby to wybić. Łożyska są dobre więc nie chciałbym tego grzać palnikiem. Macie jakiś szybki sposób na to? .... Pozdro.
autobazyl4x4
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
Lokalizacja: Sucha beskidzka

Re: Powitanie

Post autor: autobazyl4x4 »

Czujnik znajdujący się w osi drążka sterującego (większy, mocowany z przodu lub z tyłu kasety w różnych latach produkcji) służy do sterowania elektrozaworu podciśnienia doprowadzanego z gaźnika do regulatora podciśnieniowego aparatu zapłonowego. Układ ten stosowany był dla silników 998 A+ HC ( czyli o zwiększonym stopniu sprężania)[/quote]
To dobrze czy żle że to jest? Lub że taki silnik jest w moim MINI?
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: markfive »

autobazyl4x4 pisze:no to się teraz zdenerwowałem.... chcę zdemontować górny wahacz do wymiany gruszki i napotkałem na przeszkodę a mianowicie zapieczoną śrubę wahacza i lipa nie wyciągnę jej. Tylko nie mówcie że będę musiał demontować wózek żeby to wybić. Łożyska są dobre więc nie chciałbym tego grzać palnikiem. Macie jakiś szybki sposób na to? .... Pozdro.
Skąd wiesz, że łożyska są dobre, jeżeli nie wyciągnąłeś ośki. Jak łożyska są dobre a ośka była smarowana, to da się wypchnąć ośkę do przodu razem z podkładką ustalającą, która przykręcona jest dwoma śrubkami do kolumny wózka. Odkręciłeś gumowy odbój pod wahaczem ? Poduszka naprężona jest ściągaczem ?
Przeważnie i łożyska i ośka jest zużyta, w szczególnie trudnych przypadkach wycinałem ośkę fleksem. Wózek oczywiście poza samochodem. Niektórzy smarują tylko przed sprzedażą samochodu, żeby wyglądało na zadbane :D
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: markfive »

autobazyl4x4 pisze:...Układ ten stosowany był dla silników 998 A+ HC ( czyli o zwiększonym stopniu sprężania)
To dobrze czy żle że to jest? Lub że taki silnik jest w moim MINI?
Masz mini z 90 roku (tak piszesz), to masz taki silnik. Nie jest to żaden ewenement, wszystkie miniaki 998 A+ takie silniki mają :D od 89 roku (serwo hamulcowe) aż do końca produkcji.
Bardziej istotne jest czy ten układ w ogóle działa :D W 90 % istnieje on tylko teoretycznie - nie działa, a podciśnienie połączone jest bezpośrednio z pominięciem tego elektrozaworu.
_michal_
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 450
Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
Posiadane auto:
Lokalizacja: Scotland, UK

Re: Powitanie

Post autor: _michal_ »

autobazyl4x4 pisze:no to się teraz zdenerwowałem.... chcę zdemontować górny wahacz do wymiany gruszki i napotkałem na przeszkodę a mianowicie zapieczoną śrubę wahacza i lipa nie wyciągnę jej. Tylko nie mówcie że będę musiał demontować wózek żeby to wybić. Łożyska są dobre więc nie chciałbym tego grzać palnikiem. Macie jakiś szybki sposób na to? .... Pozdro.
ja wimieniałem gruszki bez demontażu górnego wahacza, tylko ja mam hi-low's
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: Sadam »

_michal_ pisze: ja wimieniałem gruszki bez demontażu górnego wahacza, tylko ja mam hi-low's
Skoro lubisz się męczyć...

Z hi-low czy bez polecam wymieniać po wyjęciu wahacza, choćby po to by go sprawdzić (łożyska, ośka, miseczka teflonowa).

Co do wyjęcia wahacza to zakładam, że się on rusza góra dół bez oporów, a ośka stoi ( nie kręci się razem z nim) tak? Jeśli tak to faktycznie szansa jest, że łożyska całe, ale możesz się zdziwić.

Tak czy siak, odkręcasz 2 małe śrubki na przodzie, jedną nakrętkę na tyle i wypychasz do przodu, czasem przy użyciu młotka albo brechy. No chyba, że duża nakrętka się obrabia a nie chce odkręcić (jeszcze mi się nie zdarzyło).
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
autobazyl4x4
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
Lokalizacja: Sucha beskidzka

Re: Powitanie

Post autor: autobazyl4x4 »

hmm... o śrubkach tych dlaczego nie wiedziałem ja... facepalm pewnie wyjdzie jak odkręcę te dwie małe brytyjskie złośliwce.... :lol: Ściskaczyk sobie zrobiłem profi , podejście do robótki też a tu taka wtopa :roll:
Jutro będzie lepiej :D
autobazyl4x4
Nowy
Nowy
Posty: 20
Rejestracja: 30 wrz 2015, 10:17
Posiadane auto: mini 1.0 90r i inne
Lokalizacja: Sucha beskidzka

Re: Powitanie

Post autor: autobazyl4x4 »

_michal_ pisze: ja wimieniałem gruszki bez demontażu górnego wahacza, tylko ja mam hi-low's
Szczerze chciałbym to zobaczyć bo to jak przeciśnięcie jajka przez obrączkę nie zbijając skorupki.. :roll:
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: Powitanie

Post autor: flapjck1 »

To chyba wymiana starej wyklepanej na nieco mniej stara, nieco mniej wyklepana
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
ODPOWIEDZ