1991 Mini SPI British Open

Część forum poświęcona naszym Miniakom. Zanim założysz nowy post, zapoznaj sie z panującymi tu zasadami.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

Pierwsze Mini sprzedałem ale sentyment pozostał. Zakupiłem więc drugie Mini. Autko przywiozłem z Poznania - W tym miejscu dziękuje Arti za spotkanie i wspólne oględziny.
Mini przejdzie rewitalizację. Jak zacznę rozbebeszać to się okaże jak dużą.
Na pewno do zmiany będzie poszycie rozkładanego dachu, podsufitka, zmiana zegarów na takie z obrotomierzem.
Miałem plan zamontowania sportpacków i kół 13, ale pozostanę przy kołach 12 + nadkola group 2 race.

Przy okazji zaobserwowałem dziwne zjawisko. Jak dodaję gazu popychając cięgno przy przepustnicy lub ciągnąc za linkę to silnik przerywa, widać że wtrysk ma przerwę w działaniu. Jak naciskam nogą pedał gazu to silnik wchodzi na obroty. Ktoś wie co jest przyczyną?
Załączniki
20160229_095757-1.jpg
20160229_095757-1.jpg (555.6 KiB) Przejrzano 890 razy
20160229_095807-1.jpg
20160229_095807-1.jpg (641.96 KiB) Przejrzano 890 razy
20160229_095819-1.jpg
20160229_095819-1.jpg (591.34 KiB) Przejrzano 890 razy
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

cd
Załączniki
20160229_095825-1.jpg
20160229_095825-1.jpg (548.54 KiB) Przejrzano 889 razy
20160229_095842-1.jpg
20160229_095842-1.jpg (454.31 KiB) Przejrzano 889 razy
20160229_100019-1.jpg
20160229_100019-1.jpg (420.43 KiB) Przejrzano 889 razy
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: flapjck1 »

masz na pedale gazu czujnik, dlatego inaczej chodzi jak naciskasz pedal a inaczej jak sama dzwigienke
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

flapjck1 pisze:masz na pedale gazu czujnik, dlatego inaczej chodzi jak naciskasz pedal a inaczej jak sama dzwigienke
W poprzednim Miniaku [1994] nie było takiego wynalazku. po co to jest?
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: Sadam »

W poprzednim nie było bo zrezygnowali. Jego funkcję przejął potencjometr przepustnicy. Masz wczesne SPI z komputerem na 2 wtyczki i oddzielnym czujnikiem.

Tak jak działa jest dobrze, jak zacznie tak samo reagować na pedał gazu jak na cięgno przepustnicy to wtedy czujnik musisz wyczyścić i rozruszać i pewnie znów będzie OK. W skrajnych przypadkach można odpiąć wtyczkę i komp myśli, że dodajesz gazu i jeździ normalnie, bez efektów ubocznych. Być może trochę inaczej dawkuje paliwo czy ustawia zapłon, ale generalnie różnicy w pracy na wolnych obrotach nie zauważysz.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

Zanurkowałem i znalazłem czujnik. Komputer na 2 wtyczki. Dzięki
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: markfive »

Sadam pisze:...Być może trochę inaczej dawkuje paliwo czy ustawia zapłon, ale generalnie różnicy w pracy na wolnych obrotach nie zauważysz.
Tu raczej chodzi o co innego. Po zwolnieniu pedału gazu ten czujnik /wyłącznik pod pedałem powoduje odcięcie wtrysku paliwa przy tzw hamowaniu silnikiem. Po zmniejszeniu się obrotów silnika poniżej ustalonej przez ECU granicy następuje "odpuszczenie" tego odcięcia i dzięki temu silnik nie gaśnie i pracuje dalej na wolnych obrotach.
Gdy pociągamy za linkę pod maską a pedał gazu nie jest wciśnięty czyli jest w pozycji "odcięcia wtrysku", po przekroczeniu ustalonej przez ECU granicy obrotów silnik wyżej już na obroty nie wejdzie bo powyżej tej granicy działa to "odcięcie"

Odpinając wtyczkę powodujemy brak reakcji na zwolnienie pedału i brak odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem czyli zwiększenie zużycia paliwa, niepotrzebne i szkodliwe wzbogacanie mieszanki.

Tak jak napisałeś w późniejszej wersji ECU "funkcję (czujnika) przejął potencjometr przepustnicy"
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: Sadam »

Może faktycznie jest jak mówisz. Jak się dorwę do starszej wersji to sprawdzę.

Mimo wszystko ilość podawanej mieszanki nie zależy tylko od przełącznika, także różnice w spalaniu nie będą kolosalne. Gaźniki przecież też nie odcinają dopływu paliwa.

Najlepiej mieć wszystko działające jak należy, dlatego zaznaczyłem, że w skrajnej sytuacji można odpiąć (np. w trasie gdzie nie ma możliwości czyszczenia, a auto przestało jechać).
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: markfive »

Sadam pisze:... różnice w spalaniu nie będą kolosalne. Gaźniki przecież też nie odcinają dopływu paliwa...
... w skrajnej sytuacji można odpiąć (np. w trasie gdzie nie ma możliwości czyszczenia, a auto przestało jechać).
Całkowita racja. Gaźniki nie odcinają. Trudno mi wypowiedzieć się jak wielka jest różnica w spalaniu. Skłaniał bym się jednak do teorii, że w przypadku wtrysku ta różnica będzie większa, chociażby dlatego, że paliwo do wtrysku podawane jest stale pod ciśnieniem a nie jak w gaźniku zasysane podciśnieniem w gardzieli. Ciekawy temat do przeanalizowania. Co dzieje się z paliwem wtryskiwanym cały czas podczas hamowania silnikiem przy zamkniętej przepustnicy ?. Co dzieje się gdy tą przepustnicę po tym otworzymy ?
Fakt, gdy wyłącznik pod pedałem zatnie się w pozycji wciśniętej, jazda będzie niemożliwa. Powyżej wolnych obrotów silnik będzie gasł. Odłączenie go umożliwi dojazd na miejsce. Myślę, że na krótką metę można na to pozwolić, ale należy ten wyłącznik jak najszybciej naprawić / wymienić.
We wszystkich miniakach z takim rozwiązaniem warto sprawdzić stan i działanie tego wyłącznika. Jest umieszczony w miejscu narażonym na brud, kurz, wilgoć. Jeżeli samochód długo nie był użytkowany, może być nieruchomy/zacięty w pozycji ON lub OFF.

Adam - dzięki za podejmowanie "trudnych" tematów. Przynajmniej jest powód by na serio podyskutować na forum .
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: Sadam »

Prawda, fora wszelkiej maści umierają, nasze nie jest wyjątkiem. Małe dywagacje wieczorami to zawsze miła odmiana, pod warunkiem, że nie samemu ze sobą.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
hillman
Wiarus
Wiarus
Posty: 514
Rejestracja: 13 lut 2013, 17:18
Posiadane auto:
Lokalizacja: lublin

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: hillman »

Na przerywające potencjometry i inne pstryczki jest patent. Strzykawka z igłą i rzadki olej np.maszynowy, zmieszany z benzyną oczyszczaną. Wtryskujemy przez szczeliny, czekamy ruszając potencjometrem lub pstrykając. Co by osady się rozpuściły. Benzyna odparuje a reszta oleju lekko smaruje. Potencjometr nie przerywa a pstryki zaczynają działać....
Darek
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

Przyjrzę się przełącznikow.
Jaka może być przyczyna blokowania tylnych hamólców podczas hamowania na śliskim? Regulator?
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: flapjck1 »

albo regulator, albo przody ci nie dzialaja :D

zacznij od sumiennej inspekcji zaciskow i cylinderkow
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
dyslaw
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 212
Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
Posiadane auto: 1992 MINI Honda
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: dyslaw »

flapjck1 pisze:albo regulator, albo przody ci nie dzialaja :D

zacznij od sumiennej inspekcji zaciskow i cylinderkow
Taki mam plan. Generalnie dobrze hamuje, więc przody chyba działają, a tyły za mocno.
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 1991 Mini SPI British Open

Post autor: Sadam »

To zaryzykuję stwierdzenie, że wszystko masz OK, sporo zależy jeszcze od opon.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
ODPOWIEDZ