1991 Mini SPI British Open
Moderator: flapjck1
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
1991 Mini SPI British Open
Pierwsze Mini sprzedałem ale sentyment pozostał. Zakupiłem więc drugie Mini. Autko przywiozłem z Poznania - W tym miejscu dziękuje Arti za spotkanie i wspólne oględziny.
Mini przejdzie rewitalizację. Jak zacznę rozbebeszać to się okaże jak dużą.
Na pewno do zmiany będzie poszycie rozkładanego dachu, podsufitka, zmiana zegarów na takie z obrotomierzem.
Miałem plan zamontowania sportpacków i kół 13, ale pozostanę przy kołach 12 + nadkola group 2 race.
Przy okazji zaobserwowałem dziwne zjawisko. Jak dodaję gazu popychając cięgno przy przepustnicy lub ciągnąc za linkę to silnik przerywa, widać że wtrysk ma przerwę w działaniu. Jak naciskam nogą pedał gazu to silnik wchodzi na obroty. Ktoś wie co jest przyczyną?
Mini przejdzie rewitalizację. Jak zacznę rozbebeszać to się okaże jak dużą.
Na pewno do zmiany będzie poszycie rozkładanego dachu, podsufitka, zmiana zegarów na takie z obrotomierzem.
Miałem plan zamontowania sportpacków i kół 13, ale pozostanę przy kołach 12 + nadkola group 2 race.
Przy okazji zaobserwowałem dziwne zjawisko. Jak dodaję gazu popychając cięgno przy przepustnicy lub ciągnąc za linkę to silnik przerywa, widać że wtrysk ma przerwę w działaniu. Jak naciskam nogą pedał gazu to silnik wchodzi na obroty. Ktoś wie co jest przyczyną?
- Załączniki
-
- 20160229_095757-1.jpg (555.6 KiB) Przejrzano 889 razy
-
- 20160229_095807-1.jpg (641.96 KiB) Przejrzano 889 razy
-
- 20160229_095819-1.jpg (591.34 KiB) Przejrzano 889 razy
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
cd
- Załączniki
-
- 20160229_095825-1.jpg (548.54 KiB) Przejrzano 888 razy
-
- 20160229_095842-1.jpg (454.31 KiB) Przejrzano 888 razy
-
- 20160229_100019-1.jpg (420.43 KiB) Przejrzano 888 razy
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
masz na pedale gazu czujnik, dlatego inaczej chodzi jak naciskasz pedal a inaczej jak sama dzwigienke
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
W poprzednim Miniaku [1994] nie było takiego wynalazku. po co to jest?flapjck1 pisze:masz na pedale gazu czujnik, dlatego inaczej chodzi jak naciskasz pedal a inaczej jak sama dzwigienke
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
W poprzednim nie było bo zrezygnowali. Jego funkcję przejął potencjometr przepustnicy. Masz wczesne SPI z komputerem na 2 wtyczki i oddzielnym czujnikiem.
Tak jak działa jest dobrze, jak zacznie tak samo reagować na pedał gazu jak na cięgno przepustnicy to wtedy czujnik musisz wyczyścić i rozruszać i pewnie znów będzie OK. W skrajnych przypadkach można odpiąć wtyczkę i komp myśli, że dodajesz gazu i jeździ normalnie, bez efektów ubocznych. Być może trochę inaczej dawkuje paliwo czy ustawia zapłon, ale generalnie różnicy w pracy na wolnych obrotach nie zauważysz.
Tak jak działa jest dobrze, jak zacznie tak samo reagować na pedał gazu jak na cięgno przepustnicy to wtedy czujnik musisz wyczyścić i rozruszać i pewnie znów będzie OK. W skrajnych przypadkach można odpiąć wtyczkę i komp myśli, że dodajesz gazu i jeździ normalnie, bez efektów ubocznych. Być może trochę inaczej dawkuje paliwo czy ustawia zapłon, ale generalnie różnicy w pracy na wolnych obrotach nie zauważysz.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Zanurkowałem i znalazłem czujnik. Komputer na 2 wtyczki. Dzięki
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Tu raczej chodzi o co innego. Po zwolnieniu pedału gazu ten czujnik /wyłącznik pod pedałem powoduje odcięcie wtrysku paliwa przy tzw hamowaniu silnikiem. Po zmniejszeniu się obrotów silnika poniżej ustalonej przez ECU granicy następuje "odpuszczenie" tego odcięcia i dzięki temu silnik nie gaśnie i pracuje dalej na wolnych obrotach.Sadam pisze:...Być może trochę inaczej dawkuje paliwo czy ustawia zapłon, ale generalnie różnicy w pracy na wolnych obrotach nie zauważysz.
Gdy pociągamy za linkę pod maską a pedał gazu nie jest wciśnięty czyli jest w pozycji "odcięcia wtrysku", po przekroczeniu ustalonej przez ECU granicy obrotów silnik wyżej już na obroty nie wejdzie bo powyżej tej granicy działa to "odcięcie"
Odpinając wtyczkę powodujemy brak reakcji na zwolnienie pedału i brak odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem czyli zwiększenie zużycia paliwa, niepotrzebne i szkodliwe wzbogacanie mieszanki.
Tak jak napisałeś w późniejszej wersji ECU "funkcję (czujnika) przejął potencjometr przepustnicy"
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Może faktycznie jest jak mówisz. Jak się dorwę do starszej wersji to sprawdzę.
Mimo wszystko ilość podawanej mieszanki nie zależy tylko od przełącznika, także różnice w spalaniu nie będą kolosalne. Gaźniki przecież też nie odcinają dopływu paliwa.
Najlepiej mieć wszystko działające jak należy, dlatego zaznaczyłem, że w skrajnej sytuacji można odpiąć (np. w trasie gdzie nie ma możliwości czyszczenia, a auto przestało jechać).
Mimo wszystko ilość podawanej mieszanki nie zależy tylko od przełącznika, także różnice w spalaniu nie będą kolosalne. Gaźniki przecież też nie odcinają dopływu paliwa.
Najlepiej mieć wszystko działające jak należy, dlatego zaznaczyłem, że w skrajnej sytuacji można odpiąć (np. w trasie gdzie nie ma możliwości czyszczenia, a auto przestało jechać).
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Całkowita racja. Gaźniki nie odcinają. Trudno mi wypowiedzieć się jak wielka jest różnica w spalaniu. Skłaniał bym się jednak do teorii, że w przypadku wtrysku ta różnica będzie większa, chociażby dlatego, że paliwo do wtrysku podawane jest stale pod ciśnieniem a nie jak w gaźniku zasysane podciśnieniem w gardzieli. Ciekawy temat do przeanalizowania. Co dzieje się z paliwem wtryskiwanym cały czas podczas hamowania silnikiem przy zamkniętej przepustnicy ?. Co dzieje się gdy tą przepustnicę po tym otworzymy ?Sadam pisze:... różnice w spalaniu nie będą kolosalne. Gaźniki przecież też nie odcinają dopływu paliwa...
... w skrajnej sytuacji można odpiąć (np. w trasie gdzie nie ma możliwości czyszczenia, a auto przestało jechać).
Fakt, gdy wyłącznik pod pedałem zatnie się w pozycji wciśniętej, jazda będzie niemożliwa. Powyżej wolnych obrotów silnik będzie gasł. Odłączenie go umożliwi dojazd na miejsce. Myślę, że na krótką metę można na to pozwolić, ale należy ten wyłącznik jak najszybciej naprawić / wymienić.
We wszystkich miniakach z takim rozwiązaniem warto sprawdzić stan i działanie tego wyłącznika. Jest umieszczony w miejscu narażonym na brud, kurz, wilgoć. Jeżeli samochód długo nie był użytkowany, może być nieruchomy/zacięty w pozycji ON lub OFF.
Adam - dzięki za podejmowanie "trudnych" tematów. Przynajmniej jest powód by na serio podyskutować na forum .
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Prawda, fora wszelkiej maści umierają, nasze nie jest wyjątkiem. Małe dywagacje wieczorami to zawsze miła odmiana, pod warunkiem, że nie samemu ze sobą.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: 1991 Mini SPI British Open
Na przerywające potencjometry i inne pstryczki jest patent. Strzykawka z igłą i rzadki olej np.maszynowy, zmieszany z benzyną oczyszczaną. Wtryskujemy przez szczeliny, czekamy ruszając potencjometrem lub pstrykając. Co by osady się rozpuściły. Benzyna odparuje a reszta oleju lekko smaruje. Potencjometr nie przerywa a pstryki zaczynają działać....
Darek
Darek
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Przyjrzę się przełącznikow.
Jaka może być przyczyna blokowania tylnych hamólców podczas hamowania na śliskim? Regulator?
Jaka może być przyczyna blokowania tylnych hamólców podczas hamowania na śliskim? Regulator?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
albo regulator, albo przody ci nie dzialaja
zacznij od sumiennej inspekcji zaciskow i cylinderkow
zacznij od sumiennej inspekcji zaciskow i cylinderkow
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- dyslaw
- Swój Człowiek
- Posty: 212
- Rejestracja: 22 sie 2012, 18:00
- Posiadane auto: 1992 MINI Honda
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
Taki mam plan. Generalnie dobrze hamuje, więc przody chyba działają, a tyły za mocno.flapjck1 pisze:albo regulator, albo przody ci nie dzialaja
zacznij od sumiennej inspekcji zaciskow i cylinderkow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 1991 Mini SPI British Open
To zaryzykuję stwierdzenie, że wszystko masz OK, sporo zależy jeszcze od opon.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas