Wtrysk czy gaźnik?
Moderator: flapjck1
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wtrysk czy gaźnik?
ustaw na 0,3 mm
cisnienie sprezania masz OK, motor rokuje
cisnienie sprezania masz OK, motor rokuje
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- lilek
- Super użytkownik
- Posty: 1142
- Rejestracja: 05 lut 2012, 11:38
- Posiadane auto: Wściekły Mini Honda
Mini Cooper Silverstone, Mini Cooper Blue Star - Lokalizacja: CK
- Kontakt:
Re: Wtrysk czy gaźnik?
To czy ten wykonany pomiar jest miarodajny to ja bym się z tym nie zgodził.
Zrób pomiar na zimnym silniku i zapisz poszczególne wartości. Następnie wszczyknij do każdego cylindra 20 ml oleju i jezeli różnica na każdym cylindrze pomiędzy pomiarem na "sucho" i z olejem nie będzie większa niż 0,5 bara to wówczas można by domniemywać że motor jest ok, chociaż i tak przeprowadzony pomiar nie daje 100% pewności sprawności silnika.
Zrób pomiar na zimnym silniku i zapisz poszczególne wartości. Następnie wszczyknij do każdego cylindra 20 ml oleju i jezeli różnica na każdym cylindrze pomiędzy pomiarem na "sucho" i z olejem nie będzie większa niż 0,5 bara to wówczas można by domniemywać że motor jest ok, chociaż i tak przeprowadzony pomiar nie daje 100% pewności sprawności silnika.
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Wtrysk czy gaźnik?
W/g podanych wcześniej informacji pomiar wykonany był na rozgrzanym silniku. Silnik nie dymi.lilek pisze:To czy ten wykonany pomiar jest miarodajny to ja bym się z tym nie zgodził.
Zrób pomiar na zimnym silniku i zapisz poszczególne wartości. Następnie wszczyknij do każdego cylindra 20 ml oleju i jezeli różnica na każdym cylindrze pomiędzy pomiarem na "sucho" i z olejem nie będzie większa niż 0,5 bara to wówczas można by domniemywać że motor jest ok, chociaż i tak przeprowadzony pomiar nie daje 100% pewności sprawności silnika.
Ponowny pomiar byłby konieczny gdyby silnik dymił lub wykazywał niższe lub nierówne ciśnienia na poszczególnych cylindrach.
Opis kontrolnego pomiaru jest właściwy, ale w tym przypadku osobiście nie widzę potrzeby wykonywania takiego pomiaru.
Po pewnym czasie znana będzie zapewne wielkość zużycia oleju na 1000 km przebiegu (pomijając ewentualne wycieki) i to będzie bardziej miarodajnym wskaźnikiem do oceny stanu silnika.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 147
- Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
- Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi - Lokalizacja: Stojowice
Re: Wtrysk czy gaźnik?
Wczoraj wybrałem się w dłuższą trasę i zaobserwowałem, że jednak musi być troszeczkę otwarty zawór ogrzewania, żeby wskaźnik pokazywał prawidłową temp.Przy zamkniętym zaworze wskazówka leży cały czas na dole.
Wycieków nie widać tylko trochę ciężko biegi wchodzą i nie wiem dla czego(raz wchodzą lekko raz ciężko czasami zgrzytnie przy wkładaniu wstecznego). Jak wcisnę kilka razy sprzęgło to jakby lżej wchodziły. Co może być tego powodem?
Wycieków nie widać tylko trochę ciężko biegi wchodzą i nie wiem dla czego(raz wchodzą lekko raz ciężko czasami zgrzytnie przy wkładaniu wstecznego). Jak wcisnę kilka razy sprzęgło to jakby lżej wchodziły. Co może być tego powodem?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wtrysk czy gaźnik?
chyba masz zle termostat wlozony, cos mi sie wydaje
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wtrysk czy gaźnik?
i sprzęgło zapowietrzone (canjmniej)
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Wtrysk czy gaźnik?
Czy przestawiłeś trójnik z czujnikiem bliżej obudowy termostatu ?. Sprawdź też, czy tak jak sugeruje Flap termostat założony jest prawidłowo. Powinien być "na piętrze" , czyli między podstawą z wyjściem na centralkę a pokrywką górną obudowy termostatu, a nie "na parterze" czyli na samej głowicy jak w 998barkas01nw pisze:...musi być troszeczkę otwarty zawór ogrzewania, żeby wskaźnik pokazywał prawidłową temp.Przy zamkniętym zaworze wskazówka leży cały czas na dole.
Pierwsza myśl to zapowietrzony układ sterowania sprzęgła. Zacznij od odpowietrzenia siłownika na obudowie sprzęgła.barkas01nw pisze: ...trochę ciężko biegi wchodzą i nie wiem dla czego(raz wchodzą lekko raz ciężko czasami zgrzytnie przy wkładaniu wstecznego). Jak wcisnę kilka razy sprzęgło to jakby lżej wchodziły. Co może być tego powodem?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 147
- Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
- Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi - Lokalizacja: Stojowice
Re: Wtrysk czy gaźnik?
Termostat jest na swoim miejscu. Siłownik też odpowietrzony.
- Załączniki
-
- WP_20160307_10_23_01_Pro.jpg
- (475.79 KiB) Pobrany 532 razy
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Wtrysk czy gaźnik?
Wobec tego kolejne dwie propozycje :
Co do wskazań temperatury - przekręć sam trójnik na przewodach tak by czujnik "leżał" poziomo. Być może sama końcówka czujnika w tej pozycji w jakiej jest, nie jest dostatecznie "zanurzona" w płynie, może być " w bańce powietrza" zbierającego się w tym miejscu w trójniku. Sprawdź też poziom płynu w chłodnicy. Na zasadzie naczyń połączonych sam czujnik (końcówka) musi znajdować się poniżej poziomu płynu
Jeżeli wszystkie te warunki są jednak spełnione to na przyszłość będzie wiadomo, że takie rozwiązanie nie jest do końca skuteczne. U mnie to działa bez zarzutu, ale ja nie mam w obiegu centralki ( stanowisko do testów silników po naprawie)
Co do sprzęgła - Trzeba by sprawdzić czy jednokrotne wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje pełny ruch popychacza ( czyli wałka znajdującego się w obudowie sprzęgła ) Do tego trzeba by dwu osób. Jedna naciska druga obserwuje pod maską. Jeżeli kolejne wciśnięcia pedału powodują jednak zwiększenie tego skoku to przyczyn należy po kolei szukać w sterowaniu pompką, samej pompce, przewodach ( głównie elastyczny), siłowniku (przecieki), sprawdzić luzy na połączeniach dźwigni na obudowie.
Często występują też opory ruchu popychacza w obudowie sprzęgła z powodu brudu i korozji elementów. Bardzo rzadko, ale zdarza się, że są problemy z przesuwaniem się samej tarczy na wieloklinie. Ten problem może ustąpić sam gdy tarcza się "rozrusza"
Co do wskazań temperatury - przekręć sam trójnik na przewodach tak by czujnik "leżał" poziomo. Być może sama końcówka czujnika w tej pozycji w jakiej jest, nie jest dostatecznie "zanurzona" w płynie, może być " w bańce powietrza" zbierającego się w tym miejscu w trójniku. Sprawdź też poziom płynu w chłodnicy. Na zasadzie naczyń połączonych sam czujnik (końcówka) musi znajdować się poniżej poziomu płynu
Jeżeli wszystkie te warunki są jednak spełnione to na przyszłość będzie wiadomo, że takie rozwiązanie nie jest do końca skuteczne. U mnie to działa bez zarzutu, ale ja nie mam w obiegu centralki ( stanowisko do testów silników po naprawie)
Co do sprzęgła - Trzeba by sprawdzić czy jednokrotne wciśnięcie pedału sprzęgła powoduje pełny ruch popychacza ( czyli wałka znajdującego się w obudowie sprzęgła ) Do tego trzeba by dwu osób. Jedna naciska druga obserwuje pod maską. Jeżeli kolejne wciśnięcia pedału powodują jednak zwiększenie tego skoku to przyczyn należy po kolei szukać w sterowaniu pompką, samej pompce, przewodach ( głównie elastyczny), siłowniku (przecieki), sprawdzić luzy na połączeniach dźwigni na obudowie.
Często występują też opory ruchu popychacza w obudowie sprzęgła z powodu brudu i korozji elementów. Bardzo rzadko, ale zdarza się, że są problemy z przesuwaniem się samej tarczy na wieloklinie. Ten problem może ustąpić sam gdy tarcza się "rozrusza"
-
- Swój Człowiek
- Posty: 147
- Rejestracja: 21 sty 2014, 19:08
- Posiadane auto: Mini Jet Black
Mini Cooper 1.3 spi - Lokalizacja: Stojowice
Re: Wtrysk czy gaźnik?
A ta na krętka duza chyba na wałku służy do regulacji czego.W jakiej pozycji powinna być?
- markfive
- Super użytkownik
- Posty: 1441
- Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Wtrysk czy gaźnik?
Już o tym bardziej szczegółowo kiedyś pisałem.
W skrócie : gdy łożysko oporowe dotyka kołpak docisku sprzęgła, pomiędzy obudową sprzęgła a kołnierzem nakrętki powinien być luz 6,5 mm. Taki luz ustawia się bezpośrednio po montażu nowej tarczy i docisku. W trakcie zużywania się okładzin tarczy sprzęgła luz ten się zwiększa.
Więcej szczegółów i ilustracji znajdziesz tu :http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f= ... 2o#p140236
W skrócie : gdy łożysko oporowe dotyka kołpak docisku sprzęgła, pomiędzy obudową sprzęgła a kołnierzem nakrętki powinien być luz 6,5 mm. Taki luz ustawia się bezpośrednio po montażu nowej tarczy i docisku. W trakcie zużywania się okładzin tarczy sprzęgła luz ten się zwiększa.
Więcej szczegółów i ilustracji znajdziesz tu :http://www.mini.org.pl/viewtopic.php?f= ... 2o#p140236
Re: Wtrysk czy gaźnik?
Marek, robisz dużo i masz wielką wiedzę. Zrób temat pod tytułem ,,jak to się robi,,.... Bez wpisów pytań, taką instrukcję. Daj fotki i szczegółowe opisy, taką łopatologią. Wszystkim się przyda, a i dla potomnych zostanie..... Wszystko będzie w kupie . Tematy sprzęgło, zapłon.. Wiem roboty troszkę ale z czasem będzie encyklopedia wiedzy..
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wtrysk czy gaźnik?
kur..a wystarczy kupic sobie manual haynesa albo przewertowac marka strone, ja wiem ze wszyscy szukaja szybkich rozwiazan, ale do pioruna minimum zaangazowania z wlasnej strony
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Wtrysk czy gaźnik?
Bo czytam w kółko to samo....
Instrukcja. Jak zatrzymać motocykl i za po pomocą dwóch zerdzi i szpulki kabla
Instrukcja. Jak zatrzymać motocykl i za po pomocą dwóch zerdzi i szpulki kabla
Wszystko robi na kolanie.
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
Osoba aspołeczna..
Bo tak pisząc znaczy że gówno o tym wiesz.
Jeśli chcesz tylko się wymądrzać albo mnie pouczać to wypad
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Wtrysk czy gaźnik?
podoba mi sie ta koncepcja z kablem
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow