Pływanie przodu w zakrętach
Moderator: flapjck1
Pływanie przodu w zakrętach
Czy zużyte gumy na drążkach reakcyjnych moga być przyczyną "pływającego" przodu w zakrętach (wchodząc w zakręt mam wrażenie, że przód jest "rozlazły" i ucieka jakby do zewnątrz)? Pytam, bo wyglądają na sparciałe. Dodatkowo podczas przejeżdżania przez niektóre nierówności (nie zawsze) występuje pukanie w zawieszeniu. Sworznie wahacza, amortyzatory, końcówki drążków kierowniczych mają pewnie niecały 1000km.
Gdzie jeszcze ewentualnie szukać przyczyn? W zbieżności?
Gdzie jeszcze ewentualnie szukać przyczyn? W zbieżności?
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Pływanie przodu w zakrętach
Pukania poszukaj w przekładni kierowniczej.
Pływanie bardziej powiązałbym z mocowaniami całego wózka, zwłaszcza tymi górnymi pod śrubami głównymi. Polecam szybki test:
- otwierasz maskę
- otwierasz szybę kierowcy
-stojąc poza autem kręcisz kierownicą (lekkie ruchy prawo lewo, nie za szybko) i obserwujesz czy a pewnie bardziej ile przemieszcza się chłodnica, czyli de facto cały przedni wózek z silnikiem, względem karoserii.
przy miękkich mocowaniach zawsze lekki ruch będzie, ale jak wszystko jest OK to prawie niewidoczny, a jak coś masz wywalone to potrafi się prawie o 1cm przestawiać.
A gumki na drążkach też wymień jak sparciały, nie zaszkodzi na pewno.
Pływanie bardziej powiązałbym z mocowaniami całego wózka, zwłaszcza tymi górnymi pod śrubami głównymi. Polecam szybki test:
- otwierasz maskę
- otwierasz szybę kierowcy
-stojąc poza autem kręcisz kierownicą (lekkie ruchy prawo lewo, nie za szybko) i obserwujesz czy a pewnie bardziej ile przemieszcza się chłodnica, czyli de facto cały przedni wózek z silnikiem, względem karoserii.
przy miękkich mocowaniach zawsze lekki ruch będzie, ale jak wszystko jest OK to prawie niewidoczny, a jak coś masz wywalone to potrafi się prawie o 1cm przestawiać.
A gumki na drążkach też wymień jak sparciały, nie zaszkodzi na pewno.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Pływanie przodu w zakrętach
A w kolumnie kierownicy co sprawdzić?
-
- Swój Człowiek
- Posty: 324
- Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Dąbrówka
Re: Pływanie przodu w zakrętach
Masz na myśli przekładnię kierowniczą ? Kolumna to drążek w kabinie (od kierownicy do pedałów).
MJ
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Pływanie przodu w zakrętach
A sworZnie sprawdz tak czy siak
Pytanie jakie masz zalozone, i jak?
Pytanie jakie masz zalozone, i jak?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Pływanie przodu w zakrętach
W PRZEKłADNI, a nie kolumnie sprawdzasz czy masz luzy na jabłkach i na samej listwie.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Pływanie przodu w zakrętach
Ok. W końcu byłem w garażu i sprawdziłem przemieszczanie się wózka przy kręceniu kierownicą.
Przy samym końcu kręcenia w prawą stronę jest wyraźny ruch całego silnika, w lewą też, ale mniejszy, czyli gumy do wymiany.
Faktycznie, również nawet po śladach mocowania na wózku widać, że gumy się przesuwają.
Wymiana tych gum nastręcza jakichś większych problemów, czy ogarnę to swoimi dwoma lewymi ręcami?
Przy samym końcu kręcenia w prawą stronę jest wyraźny ruch całego silnika, w lewą też, ale mniejszy, czyli gumy do wymiany.
Faktycznie, również nawet po śladach mocowania na wózku widać, że gumy się przesuwają.
Wymiana tych gum nastręcza jakichś większych problemów, czy ogarnę to swoimi dwoma lewymi ręcami?
Re: Pływanie przodu w zakrętach
Co do przekładni to luzów nie widzę, jakieś inne metody sprawdzenia?
- flapjck1
- Maniak
- Posty: 8845
- Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
- Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
- Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
- Kontakt:
Re: Pływanie przodu w zakrętach
Sporo roboty, nasadka 33 konieczna
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Re: Pływanie przodu w zakrętach
No właśnie, pierwsze co mi się rzuciło w oczy to wielkość nasadki.
Można gdzieś zasięgnąć instrukcji wymiany, czy lepiej od razu odpuścić?
Można gdzieś zasięgnąć instrukcji wymiany, czy lepiej od razu odpuścić?
- Sadam
- Maniak
- Posty: 2671
- Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Pływanie przodu w zakrętach
34 nasadka spokojnie sobie poradzi i jest to rozmiar częściej dostępny w sklepach. Co do wymiany to roboty i dużo i mało. W warunkach garażowych na pewno będzie upierdliwe, bo trzeba poluzować wszystkie mocowania wózka + ewentualnie amortyzatory i potem podnosić jedną stronę auta a potem drugą i zgrabnie wprowadzić na miejsce dolną podkładkę.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas
Re: Pływanie przodu w zakrętach
gumy to najslabszy element w miniaku lepiej zastosować stare rozwiązanie naprawde auto inaczej się prowadzi.
sprawdz też luz na łożyskach przednich też od nich może prowadzać i jak do tego wózek lużny to na drodze porażka
sprawdz też luz na łożyskach przednich też od nich może prowadzać i jak do tego wózek lużny to na drodze porażka