filtr stożkowy pod gaźnik

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
artur_rat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 253
Rejestracja: 23 lis 2014, 19:02
Posiadane auto: MINI 1300
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: artur_rat »

Zastanawiam sie czy gra jest warta swieczki. Na zwyklym filtrze pojazd zachowuje sie dobrze. Ma przyzwoite "osiagi" i predkosc maksymalna. Bardziej odzywa sie we mnie ciekawosc i chec eksperymentowania. Trudno wymienic iglice i na jaka? Rozumiem ze o mniejszum przekroju?
Awatar użytkownika
czestermo
Zarząd
Zarząd
Posty: 1393
Rejestracja: 29 sty 2005, 12:06
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kraków

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: czestermo »

a w temacie stożka, jak go wymyjecie to jakim olejkiem spryskujecie jakimś specjalnym czy...
ja nie myłem stożka już chyba pare lat:)
sądu nie ma... ale wyrok wydany na wieczność, z ogólnego też mnie wyrzucą;-)
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: flapjck1 »

Sa olejki do nasaczania, mozna tez uzyc oliwy maszynowej


Sama wymiana igly jest prosta, odkrecasz dzwon, w dzwonie jedna srubka, wyjmujesz igle i na odwrot z nowa :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: markfive »

artur_rat pisze:...Na zwyklym filtrze pojazd zachowuje sie dobrze. Ma przyzwoite "osiagi" i predkosc maksymalna...
Regulację nastawów gaźnika przeprowadza się bez filtra powietrza. Jeżeli bez filtra jest źle to znaczy, ze regulacja nie jest prawidłowa. Po zamontowaniu jakiegokolwiek filtra powietrza zmienia się tylko jeden parametr - opory przepływu dolotu / filtra. Czym opory mniejsze tym lepiej ( w tym celu zwykłe wkłady filtra wymienia się przykładowo na K&N, lub montuje stożki ). W praktyce w przypadku klasyka mini z wyregulowanym już gaźnikiem na ogół po zamontowaniu seryjnego filtra z obudową, spadają minimalnie obroty biegu jałowego. Konieczne jest wtedy jedynie nieznaczne wkręcenie śruby regulacji otwarcia przepustnicy. Pozostałych nastawów się nie zmienia. Bez filtra i z filtrem samochód powinien jeździć porównywalnie i wkręcac się na maksymalne obroty bez żadnego dławienia.
Awatar użytkownika
artur_rat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 253
Rejestracja: 23 lis 2014, 19:02
Posiadane auto: MINI 1300
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: artur_rat »

Dzieki za wytlumaczenie. Z tego co piszesz to mam niewlasciwie wyregulowany gaznik a to juz mnie martwi bo skoro jest zle wyregulowany to dlaczego nie odczuwam tego w zaden sposob podczas jazdy. Nic teraz z tym nie zrobie bo sam nie podejme sie regulacji. A czy wogole taka regulacje mozna przeprowadzic na 'stole pirobierczym' czy tylko na tzw. pracyjacym silniku?
Woźny.
Nowy
Nowy
Posty: 11
Rejestracja: 13 sie 2016, 18:00
Posiadane auto:
Lokalizacja: Skawina Kraków

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: Woźny. »

Na dzień dobry proponuje jechać na stacje diagnostyczną i tam w rure wydechową wepchnąć sonde i na tej podstawie wyreguilować gaźnik. Jak dalej będzie źle to można się bawić w wymiane iglic czy regeneracje gaźnika. Ja tak zrobiłem i okazało się że miałem za bogatą mieszanke. wyregulowali do wskazań sondy i teraz wszystko ładnie chodzi aż miło.
Awatar użytkownika
markfive
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1441
Rejestracja: 08 sty 2010, 17:05
Posiadane auto:
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: markfive »

artur_rat pisze:...skoro jest zle wyregulowany (gaźnik) to dlaczego nie odczuwam tego w zaden sposob podczas jazdy.

To Twoje odczucie :) Być może po regulacji lub usunięciu innej w tej chwili nieznanej przyczyny tego stanu rzeczy, było by lepiej.
artur_rat pisze:Nic teraz z tym nie zrobie bo sam nie podejme sie regulacji. A czy wogole taka regulacje mozna przeprowadzic na 'stole pirobierczym' czy tylko na tzw. pracyjacym silniku?
Słusznie, bo sama regulacja może nie wystarczyć. Regulacje przeprowadza się na pracującym silniku, tym z którym gaźnik współpracuje. Silnik po NG ze zmieniona pojemnością, innym stopniem sprężania, wałkiem rozrządu, czy głowicą wymaga indywidualnego dostrojenia gaźnika.

Na ilustracji 9538 carb gaźnik HIF 44 rozłożony na części.
Główne elementy regulacyjne nastawów gaźnika.
A - iglica. Dobór iglicy zmienia charakterystykę gaźnika czyli skład mieszanki w poszczególnych zakresach obrotów.
B - gniazdo iglicy czyli główna dysza paliwa. Rozkalibrowane gniazdo powoduje niekontrolowane dodatkowe wzbogacanie mieszanki. Podstawowa regulacja składu mieszanki (na biegu jałowym silnika) polega na przemieszczaniu gniazda w górę i w dół co powoduje odpowiednio zmniejszane i zwiekszanie dawki paliwa)
C - pływak z blaszką służaca do regulacji poziomu paliwa w komorze pływakowej. Blaszka domyka zaworek iglicowy dopływu paliwa po osiągnieciu ustawionego poziomu paliwa.

na iustracji 9532 carb Fragment iglicy głównej paliwa. Strzałką pokazane miejsce z literowym oznaczeniem iglicy. W tym przypadku BER. Obok mała iglica zaworka dopływu paliwa do komory pływakowej.
Załączniki
9538 carb.jpg
9538 carb.jpg (97.74 KiB) Przejrzano 600 razy
9532 carb.jpg
9532 carb.jpg (71.65 KiB) Przejrzano 600 razy
Minis
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrówka

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: Minis »

Filtry stożkowe przyszły z uk. Testy dopiero w przyszłym roku. Mam nadzieję że nie będą sprawiały kłopotu, mają być alternatywą do mocno sfatygowanej blaszanej obudowy filtra gaźników HS2.
Załączniki
stożek hs2 przód.jpg
stożek hs2 przód.jpg (746.17 KiB) Przejrzano 571 razy
stożek hs2 tył.jpg
stożek hs2 tył.jpg (454.43 KiB) Przejrzano 571 razy
MJ
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: flapjck1 »

Szpilka do obspawania :)

Oraz miales dac foty wydechow - wiesz co mnie interere
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
artur_rat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 253
Rejestracja: 23 lis 2014, 19:02
Posiadane auto: MINI 1300
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: artur_rat »

Minis pisze:Witam,
Mieliście do czynienia z stożkiem pod gaźnik ? Pytanie zasadnicze który wybrać ? Markowy k&n czy produkt oem. Różnica cenowa spora przy 2 gaźnikach hs2.
Pamiętam że kiedyś Michał Knyziak opisał filtr oem, podobno słabo wykonana puszka z nierdzewki, dokładnie śruba montażowa ? Odpadła czy coś... Pamiętacie może tą sprawę.

Proszę o opinie
Zamontowales ten srozek czy temat odpusciles? Jestem ciekawy bo moj stozek lezy w garazu na polce
Minis
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 324
Rejestracja: 11 sty 2005, 18:47
Posiadane auto:
Lokalizacja: Dąbrówka

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: Minis »

Pisałem wsześniej że montaż dopiero w przyszłym roku i testy. Stożki są dwa bo gaźniki też są dwa. teraz leżą są w foli na półce.
MJ
Awatar użytkownika
artur_rat
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 253
Rejestracja: 23 lis 2014, 19:02
Posiadane auto: MINI 1300
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: filtr stożkowy pod gaźnik

Post autor: artur_rat »

no tak ;-)
ODPOWIEDZ