Cooper S R56 odma

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

dzikasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 19 lut 2013, 14:50
Posiadane auto: e82 135i LCI, e70 3,0si
Lokalizacja: Polska

Cooper S R56 odma

Post autor: dzikasz »

Witam,
mam taki problem, w miniaku zaczął pojawiać się olej pod pokrywą zaworów, przy ostrej jeździe zaczyna śmierdzieć bo zacieka na kolektor. W rurce odmy też się pojawił. Czytałem, że przyczyną może być uszkodzony odpowietrznik skrzyni korbowej. Czy ktoś coś wie? Teoretycznie cały dekiel wtedy do wymiany. Co zrobić aby odpowietrzenie działało prawidłowo. Aby nie było podciśnienia.
dzikasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 19 lut 2013, 14:50
Posiadane auto: e82 135i LCI, e70 3,0si
Lokalizacja: Polska

Re: Cooper S R56 odma

Post autor: dzikasz »

Jeszcze jedno: Czy ktoś z Was mający S-kę, mógłby zobaczyć co się dzieje po odpięciu przewodów odmy od dekla. Najpierw ten przewód z tyło od lewej co idzie do kolektora dolotowego. Ja go odepniecie na pracującym silniku to czy tłoczy powietrze, czy leci dymek, czy może zero efektów. Dokładnie to samo prosiłbym z przewodem idącym do rury dolotowej czy coś się zmienia, czy może pcha lub zaciąga powietrze. \Ja nie będe opisywał narazie jak jest u mnie bo nie chcę sugerować:):)
pliss pomóżcie
Daklertis

Re: Cooper S R56 odma

Post autor: Daklertis »

Odma jest bezpośrednio połączona z kolektorem ssącym. Nie ma znaczenia czy będzie podpięta czy nie. Fabryka podpina ją pewnie tylko dla tego żeby nie było smrodu w komorze silnika a na zewnotrz nie wolno puścić (ekologia itp). Także spokojnie można ją przez jakiś odolejacz puścić wolno aż do tyłu samochodu. Ale UWAGA zebrane opary i wilgoć mogą zamarznąć zimą i nie będzie odpowietrzenia!!!.
dzikasz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 131
Rejestracja: 19 lut 2013, 14:50
Posiadane auto: e82 135i LCI, e70 3,0si
Lokalizacja: Polska

Re: Cooper S R56 odma

Post autor: dzikasz »

Daklertis pisze:zaciąga
Kolego oczywiście masz rację, że odma nie musi być podpięta. Przecież mocne Peugeoty z tym silnikiem mają zaślepione właśnie połączenie z kolektorem. Sam rozważam ich zaślepienie aby nie zbierał się syf w kolektorze dolotowym i w głowicy nad zaworami. U mnie chodzi o co innego. Separator oleju, odma, ma w taki sposób działać aby likwidować ciśnienie w silniku aby nie wywalało oleju uszczelniaczami, oraz odma ma separować olej. Ten olej ma wracać do silnika. Ja u siebie widzę, że ta właśnie odma chyba zaczyna zamiast oddawać olej z powrotem (ten z oparów) przepuszcza go dalej i zaolejowuje przewody. Dlatego moja prośba o sprawdzenie na wolnych obrotach jak jest u Was, czy silnik podczas pracy na biegu jałowym pcha czy ssie powietrze przez otwory odmy.
Pemo29
WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2015, 09:41
Posiadane auto: min cooper s R56
Lokalizacja: Piła

Re: Cooper S R56 odma

Post autor: Pemo29 »

Witam
mam takie pytanie od pewnego czasu obserwuję że w silniku wytwarza się podciśnienie (ssie spod pokrywy zaworów jak odkurzacz) po odłączeniu przewodu odmy tego tylnego (kolektor - pokrywa) jest mega zasys na włączonym silniku trudno odkręcić korek bo jest przyssany a jak wyjmę bagnet to silnik zafaluje i ssie przez rurkę powietrze. Jak wyłączam silnik to słychać wyraźny syk podciśnienia spod korka wlewu oleju
czy to normalne w tych silnikach, prosze o pomoc
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Cooper S R56 odma

Post autor: orangina »

Czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie poprawności funkcjoniwania odmy w MCS R56? W serwisie powiedziano mi, że jedyny sposób na sprawdzenie odmy do podmiana pokrywy zaworów na 100% sprawną i sprawdzenie parametrów pracy silnika.
Jaśnie Panicz
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 320
Rejestracja: 23 lip 2014, 23:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: ...

Re: Cooper S R56 odma

Post autor: Jaśnie Panicz »

ODPOWIEDZ