Witam,
mam taki problem, w miniaku zaczął pojawiać się olej pod pokrywą zaworów, przy ostrej jeździe zaczyna śmierdzieć bo zacieka na kolektor. W rurce odmy też się pojawił. Czytałem, że przyczyną może być uszkodzony odpowietrznik skrzyni korbowej. Czy ktoś coś wie? Teoretycznie cały dekiel wtedy do wymiany. Co zrobić aby odpowietrzenie działało prawidłowo. Aby nie było podciśnienia.
Cooper S R56 odma
-
- Swój Człowiek
- Posty: 131
- Rejestracja: 19 lut 2013, 14:50
- Posiadane auto: e82 135i LCI, e70 3,0si
- Lokalizacja: Polska
Re: Cooper S R56 odma
Jeszcze jedno: Czy ktoś z Was mający S-kę, mógłby zobaczyć co się dzieje po odpięciu przewodów odmy od dekla. Najpierw ten przewód z tyło od lewej co idzie do kolektora dolotowego. Ja go odepniecie na pracującym silniku to czy tłoczy powietrze, czy leci dymek, czy może zero efektów. Dokładnie to samo prosiłbym z przewodem idącym do rury dolotowej czy coś się zmienia, czy może pcha lub zaciąga powietrze. \Ja nie będe opisywał narazie jak jest u mnie bo nie chcę sugerować:):)
pliss pomóżcie
pliss pomóżcie
Re: Cooper S R56 odma
Odma jest bezpośrednio połączona z kolektorem ssącym. Nie ma znaczenia czy będzie podpięta czy nie. Fabryka podpina ją pewnie tylko dla tego żeby nie było smrodu w komorze silnika a na zewnotrz nie wolno puścić (ekologia itp). Także spokojnie można ją przez jakiś odolejacz puścić wolno aż do tyłu samochodu. Ale UWAGA zebrane opary i wilgoć mogą zamarznąć zimą i nie będzie odpowietrzenia!!!.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 131
- Rejestracja: 19 lut 2013, 14:50
- Posiadane auto: e82 135i LCI, e70 3,0si
- Lokalizacja: Polska
Re: Cooper S R56 odma
Kolego oczywiście masz rację, że odma nie musi być podpięta. Przecież mocne Peugeoty z tym silnikiem mają zaślepione właśnie połączenie z kolektorem. Sam rozważam ich zaślepienie aby nie zbierał się syf w kolektorze dolotowym i w głowicy nad zaworami. U mnie chodzi o co innego. Separator oleju, odma, ma w taki sposób działać aby likwidować ciśnienie w silniku aby nie wywalało oleju uszczelniaczami, oraz odma ma separować olej. Ten olej ma wracać do silnika. Ja u siebie widzę, że ta właśnie odma chyba zaczyna zamiast oddawać olej z powrotem (ten z oparów) przepuszcza go dalej i zaolejowuje przewody. Dlatego moja prośba o sprawdzenie na wolnych obrotach jak jest u Was, czy silnik podczas pracy na biegu jałowym pcha czy ssie powietrze przez otwory odmy.Daklertis pisze:zaciąga
-
- WITAJ.Zanim zapytasz poszukaj odpowiedzi
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 maja 2015, 09:41
- Posiadane auto: min cooper s R56
- Lokalizacja: Piła
Re: Cooper S R56 odma
Witam
mam takie pytanie od pewnego czasu obserwuję że w silniku wytwarza się podciśnienie (ssie spod pokrywy zaworów jak odkurzacz) po odłączeniu przewodu odmy tego tylnego (kolektor - pokrywa) jest mega zasys na włączonym silniku trudno odkręcić korek bo jest przyssany a jak wyjmę bagnet to silnik zafaluje i ssie przez rurkę powietrze. Jak wyłączam silnik to słychać wyraźny syk podciśnienia spod korka wlewu oleju
czy to normalne w tych silnikach, prosze o pomoc
mam takie pytanie od pewnego czasu obserwuję że w silniku wytwarza się podciśnienie (ssie spod pokrywy zaworów jak odkurzacz) po odłączeniu przewodu odmy tego tylnego (kolektor - pokrywa) jest mega zasys na włączonym silniku trudno odkręcić korek bo jest przyssany a jak wyjmę bagnet to silnik zafaluje i ssie przez rurkę powietrze. Jak wyłączam silnik to słychać wyraźny syk podciśnienia spod korka wlewu oleju
czy to normalne w tych silnikach, prosze o pomoc
-
- Swój Człowiek
- Posty: 136
- Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
- Posiadane auto: MCS R56
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Cooper S R56 odma
Czy istnieje jakiś sposób na sprawdzenie poprawności funkcjoniwania odmy w MCS R56? W serwisie powiedziano mi, że jedyny sposób na sprawdzenie odmy do podmiana pokrywy zaworów na 100% sprawną i sprawdzenie parametrów pracy silnika.
-
- Swój Człowiek
- Posty: 320
- Rejestracja: 23 lip 2014, 23:22
- Posiadane auto:
- Lokalizacja: ...