Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

R55, R56, R57, R58, R59, R60 & R61

Moderatorzy: flapjck1, Drail

orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: orangina »

blink pisze:Orangina, jesteś w stanie wrzucić zdjęcie jak zamontowałeś ten oil catch ? Ja też się nad tym zastanawiam, od czasu do czasu czyszczę przepływomierz i w dolocie mam jesień średniowiecza.
Nie powinno być syfu na MAF. Olej może być od wejścia odmy w turbo i niżej czyli w intercoolerze i w okolicach przepustnicy. Być może u Ciebie turbo puszcza olej lub masz niesprawną odmę. Po podłączeniu oil tanka będziesz wiedział gdzie jest problem.

Zrobię fotkę jak zjadę do "zajezdni" albo przestanie padać deszcz. Wklejam fotkę z testów mojej poprzedniej puszki. Tutaj jest zrobione na roboczo do testów. Przy wyborze puszki i montażu jest kilka szczegółów na które trzeba zwrócić uwagę. Po drugim catch tanku i kilku konfiguracjach jestem trochę bogatszy o doświadczenia. Jak coś to pisz.
Załączniki
oct.jpg
(815.26 KiB) Pobrany 741 razy
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: orangina »

W MCS R56 są dwie odmy.
Jedna od strony pasażera. Przewód w którym jest podciśnienie jest połączony bezpośrednio z kolektorem ssącym.Odma działa kiedy silnik nie jest obciążony.
Druga z przodu od strony kierowcy. Gumowy przewód jest połączony z wejściem do turbo. Odma działa kiedy silnik jest pod obciążeniem - przyspieszasz.
W tej chwili mam puszkę od properfekt założoną na odmę od strony pasażera. W moim przypadku takie rozwiązanie lepiej się sprawdza gdyż większość przebiegu robię po mieście i 90% syfu wychodzi tylną odma.
Jak dotąd wylewam z puszki średnio 50 ml syfu / 1000 km. Nie jest to czysty olej ale olej z wodą.
Jeśli chcesz założyć OCT na odmę prowadzącą do turbo to średnica wyjścia odmy wynosi 20 mm, wejście do turbo po zdjęciu oryginalnego przewodu ma średnicę 25 mm.
Załączniki
puszka2.jpg
(744 KiB) Pobrany 732 razy
puszka1.jpg
(751.11 KiB) Pobrany 732 razy
Awatar użytkownika
blink
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: blink »

Dzięki bardzo, ładnie wszystko ułożone, będę musiał założyć koniecznie też u siebie.
Drail
Wiarus
Wiarus
Posty: 587
Rejestracja: 26 cze 2016, 16:56
Posiadane auto: Cooper S r56
Lokalizacja: Gliwice

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Drail »

Skoro tak zachwalacie tę puszkę, to też założę u siebie, skoro może pomóc a nie zaszkodzi.
czyszczeniezaworow
Nowy
Nowy
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: czyszczeniezaworow »

MarioMc pisze: - warunki garażowe / będzie ciężko w zimę i przy opadach deszczu/
Śnieg, deszcz czy minus na termometrze nie są straszne. Są metody i na takie warunki pogodowe :wink:
MarioMc pisze: - po zdjeciu głowicy można wszystko ładnie zobaczyć
Głowica nie była demontowana tylko kolektor ssący! :)
MarioMc pisze: - piaskowanie wiórkami orzecha :-)
Łupinami orzecha :D
MarioMc
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 105
Rejestracja: 27 lut 2016, 05:16
Posiadane auto: Mini Cooper R53S i R56S
Lokalizacja: W-wa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: MarioMc »

Dokładnie tak- faktycznie :-)
Auto odpukać ładnie pracuje i zap......
Falowanie na wolnych obrotach na razie nie wystąpiło :-):-)
Awatar użytkownika
blink
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: blink »

No dobra Panowie (i Panie) a ktoś próbował tej metody:

https://www.youtube.com/watch?v=N2ITP5vF5lE

?

Wygląda niepozornie ale ... pytanie czy to rzeczywiście działa. Spotkał się ktoś ?
czyszczeniezaworow
Nowy
Nowy
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: czyszczeniezaworow »

blink pisze:No dobra Panowie (i Panie) a ktoś próbował tej metody:

https://www.youtube.com/watch?v=N2ITP5vF5lE

?

Wygląda niepozornie ale ... pytanie czy to rzeczywiście działa. Spotkał się ktoś ?
Opis filmu:
"jak zawsze zalecamy wyczyszczenie mechaniczne kolektora dolotowego , "szlam" który się tam zbiera blokuje dopływ
powietrza i obniża moc silnika"

Czyli co wodorowanie wodorowaniem a czyszczenie zaworów ssących i kanałów dolotowych i tak trzeba zrobić???
czyszczeniezaworow
Nowy
Nowy
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: czyszczeniezaworow »

czyszczeniezaworow pisze:
alan pisze:poproszę wykres :)
Klient robił pomiar na własną rękę i wykres jest w jego posiadaniu.
Tu wykres Peugeota 3008 1.6THP który był niedawno na czyszczeniu. Przebieg około 79kkm.
Załączniki
IMG_4177.jpg
(473.23 KiB) Pobrany 573 razy
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Inferno »

A po tych 79tyś silnik był mocno zaklejony?
Czy tymi pułapkami olejowymi można coś pomóc czy tak czy tak trzeba w pewnym momencie robić skrobanko?
czyszczeniezaworow
Nowy
Nowy
Posty: 30
Rejestracja: 18 sty 2016, 14:08
Posiadane auto:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: czyszczeniezaworow »

Inferno pisze:A po tych 79tyś silnik był mocno zaklejony?
Czy tymi pułapkami olejowymi można coś pomóc czy tak czy tak trzeba w pewnym momencie robić skrobanko?
Jeden z kanałów wyglądał tak przed i po czyszczeniu. Na pewno ta pułapka nie zaszkodzi ale nie potrafię powiedzieć na ile są skuteczne.
Załączniki
301120161395.jpg
Przed czyszczeniem
(664.71 KiB) Pobrany 548 razy
301120161442.jpg
Po czyszczeniu
(451.42 KiB) Pobrany 548 razy
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Inferno »

Malutka różnica facepalm
Zastanawiam się nad instalacja tego oil catchera ale nie wiem czy jest sens czy zwyczajnie co 50-60tysi czyścić mechanicznie
orangina
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 136
Rejestracja: 16 maja 2015, 18:47
Posiadane auto: MCS R56
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: orangina »

Inferno pisze:Malutka różnica facepalm
Zastanawiam się nad instalacja tego oil catchera ale nie wiem czy jest sens czy zwyczajnie co 50-60tysi czyścić mechanicznie
Niestety OCT nie uchroni cię przed koniecznością mechanicznego / chemicznego czyszczenia zaworów. Można opóźnić procesi zasyfienia zaworów ale nie można go całkowicie wyeliminować. Nawet spalanie czystej (bez oleju) mieszanki paliwowo - powietrznej będzie powodowało osadzanie się nagaru.
Awatar użytkownika
Inferno
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 419
Rejestracja: 15 paź 2016, 07:26
Posiadane auto: R60 S all4 AT
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: Inferno »

orangina pisze:
Inferno pisze:Malutka różnica facepalm
Zastanawiam się nad instalacja tego oil catchera ale nie wiem czy jest sens czy zwyczajnie co 50-60tysi czyścić mechanicznie
Niestety OCT nie uchroni cię przed koniecznością mechanicznego / chemicznego czyszczenia zaworów. Można opóźnić procesi zasyfienia zaworów ale nie można go całkowicie wyeliminować. Nawet spalanie czystej (bez oleju) mieszanki paliwowo - powietrznej będzie powodowało osadzanie się nagaru.
No to się nie napinam i zwyczajnie monitoruje sprawę i w razie co to skrobanko.
Auto na gwarancji i jak coś pomajstruje to się mogą dowalić ...
Awatar użytkownika
blink
Nowy
Nowy
Posty: 89
Rejestracja: 19 paź 2016, 18:35
Posiadane auto: Mini R53, Mini F55 Cooper D
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czyszczenia zaworów ssących i kanałów dolotowych w silnikach BMW/PSA 1.6 n14, n18, JCW, 1.6THP

Post autor: blink »

Inferno pisze:
orangina pisze:
Inferno pisze:Malutka różnica facepalm
Zastanawiam się nad instalacja tego oil catchera ale nie wiem czy jest sens czy zwyczajnie co 50-60tysi czyścić mechanicznie
Niestety OCT nie uchroni cię przed koniecznością mechanicznego / chemicznego czyszczenia zaworów. Można opóźnić procesi zasyfienia zaworów ale nie można go całkowicie wyeliminować. Nawet spalanie czystej (bez oleju) mieszanki paliwowo - powietrznej będzie powodowało osadzanie się nagaru.
No to się nie napinam i zwyczajnie monitoruje sprawę i w razie co to skrobanko.
Auto na gwarancji i jak coś pomajstruje to się mogą dowalić ...
Inferno! Brachu ! Kupiłeś furmankę 2016 z silnikiem N18 ? Ciekawe czy cokolwiek poprawili czy też będzie łomotał rozrząd zaraz :D
ODPOWIEDZ