blink pisze:Orangina, jesteś w stanie wrzucić zdjęcie jak zamontowałeś ten oil catch ? Ja też się nad tym zastanawiam, od czasu do czasu czyszczę przepływomierz i w dolocie mam jesień średniowiecza.
Nie powinno być syfu na MAF. Olej może być od wejścia odmy w turbo i niżej czyli w intercoolerze i w okolicach przepustnicy. Być może u Ciebie turbo puszcza olej lub masz niesprawną odmę. Po podłączeniu oil tanka będziesz wiedział gdzie jest problem.
Zrobię fotkę jak zjadę do "zajezdni" albo przestanie padać deszcz. Wklejam fotkę z testów mojej poprzedniej puszki. Tutaj jest zrobione na roboczo do testów. Przy wyborze puszki i montażu jest kilka szczegółów na które trzeba zwrócić uwagę. Po drugim catch tanku i kilku konfiguracjach jestem trochę bogatszy o doświadczenia. Jak coś to pisz.
W MCS R56 są dwie odmy.
Jedna od strony pasażera. Przewód w którym jest podciśnienie jest połączony bezpośrednio z kolektorem ssącym.Odma działa kiedy silnik nie jest obciążony.
Druga z przodu od strony kierowcy. Gumowy przewód jest połączony z wejściem do turbo. Odma działa kiedy silnik jest pod obciążeniem - przyspieszasz.
W tej chwili mam puszkę od properfekt założoną na odmę od strony pasażera. W moim przypadku takie rozwiązanie lepiej się sprawdza gdyż większość przebiegu robię po mieście i 90% syfu wychodzi tylną odma.
Jak dotąd wylewam z puszki średnio 50 ml syfu / 1000 km. Nie jest to czysty olej ale olej z wodą.
Jeśli chcesz założyć OCT na odmę prowadzącą do turbo to średnica wyjścia odmy wynosi 20 mm, wejście do turbo po zdjęciu oryginalnego przewodu ma średnicę 25 mm.
Wygląda niepozornie ale ... pytanie czy to rzeczywiście działa. Spotkał się ktoś ?
Opis filmu:
"jak zawsze zalecamy wyczyszczenie mechaniczne kolektora dolotowego , "szlam" który się tam zbiera blokuje dopływ
powietrza i obniża moc silnika"
Czyli co wodorowanie wodorowaniem a czyszczenie zaworów ssących i kanałów dolotowych i tak trzeba zrobić???
Inferno pisze:A po tych 79tyś silnik był mocno zaklejony?
Czy tymi pułapkami olejowymi można coś pomóc czy tak czy tak trzeba w pewnym momencie robić skrobanko?
Jeden z kanałów wyglądał tak przed i po czyszczeniu. Na pewno ta pułapka nie zaszkodzi ale nie potrafię powiedzieć na ile są skuteczne.
Inferno pisze:Malutka różnica
Zastanawiam się nad instalacja tego oil catchera ale nie wiem czy jest sens czy zwyczajnie co 50-60tysi czyścić mechanicznie
Niestety OCT nie uchroni cię przed koniecznością mechanicznego / chemicznego czyszczenia zaworów. Można opóźnić procesi zasyfienia zaworów ale nie można go całkowicie wyeliminować. Nawet spalanie czystej (bez oleju) mieszanki paliwowo - powietrznej będzie powodowało osadzanie się nagaru.
Inferno pisze:Malutka różnica
Zastanawiam się nad instalacja tego oil catchera ale nie wiem czy jest sens czy zwyczajnie co 50-60tysi czyścić mechanicznie
Niestety OCT nie uchroni cię przed koniecznością mechanicznego / chemicznego czyszczenia zaworów. Można opóźnić procesi zasyfienia zaworów ale nie można go całkowicie wyeliminować. Nawet spalanie czystej (bez oleju) mieszanki paliwowo - powietrznej będzie powodowało osadzanie się nagaru.
No to się nie napinam i zwyczajnie monitoruje sprawę i w razie co to skrobanko.
Auto na gwarancji i jak coś pomajstruje to się mogą dowalić ...
Inferno pisze:Malutka różnica
Zastanawiam się nad instalacja tego oil catchera ale nie wiem czy jest sens czy zwyczajnie co 50-60tysi czyścić mechanicznie
Niestety OCT nie uchroni cię przed koniecznością mechanicznego / chemicznego czyszczenia zaworów. Można opóźnić procesi zasyfienia zaworów ale nie można go całkowicie wyeliminować. Nawet spalanie czystej (bez oleju) mieszanki paliwowo - powietrznej będzie powodowało osadzanie się nagaru.
No to się nie napinam i zwyczajnie monitoruje sprawę i w razie co to skrobanko.
Auto na gwarancji i jak coś pomajstruje to się mogą dowalić ...
Inferno! Brachu ! Kupiłeś furmankę 2016 z silnikiem N18 ? Ciekawe czy cokolwiek poprawili czy też będzie łomotał rozrząd zaraz