MINI V-tec

Wszystko o klasycznych Mini.

Moderator: flapjck1

Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: MINI V-tec

Post autor: Gibki Staruszek »

można jeszcze pomyśleć o H22A7 z preludy ... tez łatwo dostępny
Trzeba jeszcze pamiętać o kupnie FD 40 z wałkiem do skrzyni biegów ...
zrobieniu półosi
mocniejszych przegubach
regulowanym zawieszeniu
gwincie przód/tył
szerokich felgach + opony
szerokie nadkola
lepszych hamulcach
pompie paliwa
wydajnej chłodnicy
wentylatora
zrobieniu wiązki silnikowej
licznikach i wskaźnikach
mocowaniu alternatora
kolektorze wydechowym + wydech cały
oraz setce innych drobnych rzeczy ... o ich kupnie ,przerobieniu lub odnowieniu.
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: MINI V-tec

Post autor: hello »

a może sens ma rozwiązanie następujące:
1. zakup budy, odnowienie
2. zakup skundlonego modowanego VTECa z UK
- przykład1: http://www.ebay.co.uk/itm/HONDA-POWERED ... 7675.l2557
- przykład2: http://www.ebay.de/itm/CLASSIC-AUSTIN-M ... true&rt=nc
3. przełożenie silnika + osprzętu, poprawki mechaniczne i dokupienie co potrzeba
Honda > Mini
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: MINI V-tec

Post autor: flapjck1 »

A H-seria nie jest za wysoka?
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
se7ven
Super użytkownik
Super użytkownik
Posty: 1532
Rejestracja: 14 sty 2005, 19:46
Posiadane auto: Mini, Triumph Dolomite Sprint, Triumph TR7
Lokalizacja: Cieszyn

Re: MINI V-tec

Post autor: se7ven »

"hello" napisz jaki planujesz budżet na taki projekt bo inaczej dyskusja jest bez sensu
wolnossący 1,3 112KM/6700 , 138Nm/5197
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MINI V-tec

Post autor: Sadam »

H-seria jest przede wszystkim ciężka. Nawet przy swapach do Civic'a EG przedni zawias zostaje mocno obciążony. Poza tym trzeba by kombinować z ramą znowu. Także bezpieczniej będzie zostać przy B lub D.

Na moje oko te 25k EUR, żeby kupić miniaka, zrobić miniaka, a potem wszystko to co powyżej to może być adekwatny budżet. Rozkłada się to na lata, wszystkiego od razu nie trzeba robić (vide wnętrze), ale sumarycznie wszystkie drobiazgi potrafią zrobić sumę.

Kompletny remont miniaka z wnętrzem i jednostką napędową (+ jakieś mody) spokojnie może sięgnąć 50k PLN. W przypadku VTEC dochodzą zakupy, ram, dawców, wszystkich podzespołów podanych 2 posty wyżej i robota też nie jest standardowa. Wszystko się zbiera.

Można taniej, jeśli potrafisz sam. Można kombinować z gotowym autem z UK, ale przerobienie i zrobienie po swojemu też skończy się co najmniej jak remontem kapitalnym seryjnego miniaka.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: MINI V-tec

Post autor: flapjck1 »

D-seria w naszych realiach bedzie wymagala remontu, z tym tez trzeba sie liczyc
Z b-seria winno byc nieco lepiej, ale mimo wszystko to tez stare silniki
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
flapjck1
Maniak
Maniak
Posty: 8845
Rejestracja: 12 lis 2004, 00:45
Posiadane auto: GTM Coupe, Kawasaki Green Racecar
Lokalizacja: Urzut /mazowieckie/
Kontakt:

Re: MINI V-tec

Post autor: flapjck1 »

Olej honde buduj wyscigowke na starym zeliwnym klocu - bedzie nas wiecej i ciekawiej :)
Zawodowy Szyderca 2 Filip W z Wladyslawowa to nieslowny kretacz i wyludzacz, nie polecam robienia z nim interesow
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: MINI V-tec

Post autor: hello »

se7ven pisze:"hello" napisz jaki planujesz budżet na taki projekt bo inaczej dyskusja jest bez sensu
chciałbym niezawodne, zdatne do jazdy na co dzień w sezonie wiosna-jesień, stąd pomysł ze swapem. bardziej chciałbym rozeznać rynek, możliwości, zobaczyć co i za jakie pieniądze mogę mieć i wtedy ustalić zakres działań a więc i kwotę

ale wstępnie zamknięcie całości w 50 k zł byłoby wskazane.
a gdybym przy tym znalazł wykonawcę, który pozwoli się przyglądać swojej pracy i pomagać, żeby się czegoś przy tym nauczyć byłbym przeszczęśliwy, choć to nie wymóg konieczny
Honda > Mini
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MINI V-tec

Post autor: Sadam »

No to ja myślę, że dyskusja się zamknęła.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: MINI V-tec

Post autor: hello »

to jest kwota na ten moment, jeśli to nie jest do zrobienia w tych pieniądzach nie ma problemu, żeby do 2019 to było 100k i więcej - tak jak pisałem jestem otwarty na różne opcje i rozwiązania, natomiast gdybym chciał z marszu wydać 100k+ na projekt to raczej bez zagłębiania się w temat uderzyłbym prosto do GRacingu po gotowe auto (sprzedawali takie od 22k eur)
Honda > Mini
Awatar użytkownika
Sadam
Maniak
Maniak
Posty: 2671
Rejestracja: 19 kwie 2005, 10:22
Posiadane auto:
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: MINI V-tec

Post autor: Sadam »

W takim wypadku, zbierasz i kupujesz, albo rozciągasz projekt. Zbierasz wiedzę zbierasz części i powolutku szykujesz się do budowy. Zacząłbym od kupienia przyzwoitej bazy i od razu będziesz miał trochę frajdy :-) Potem można ogarnąć tematy przygotowania silnika, zawieszenia i innych dużych komponentów i jak przyjdzie odpowiednia chwila auto do rozbiórki i budujesz.
www.minicentrum.pl - Sklep internetowy
Mini Custom '92 HIF 44, LCB, 1300 big valve head, AP4T vented brakes
Mini Racer 96' 75,5KM/6798rpm 102Nm/3758rpm na remont nadszedł czas :(
Awatar użytkownika
Gibki Staruszek
Maniak
Maniak
Posty: 2693
Rejestracja: 05 wrz 2007, 00:21
Posiadane auto: mini 1000 ooooolala !!!
Lokalizacja: Kamień Pomorski

Re: MINI V-tec

Post autor: Gibki Staruszek »

poszukaj u siebie w Lodzi jakis zapaleńców od hondy ... jest wielu ludzi co robią mocniejsze swapy w swoich hondach oni ogarniają i remonty tych silników , i skrzynie i elektrykę ... a jak usłyszą o swapie to i są podjarani i chętni do pomocy . to bedzie najlepsze wyjście zamiast tułać się od mechanioka do mechanioka... :mrgreen: Ale na bude to znajdź dobry zakład i pomyśl wcześniej(przed blacharka) co będziesz zmieniał ,żeby blacharz wiedział co robić ... myślę tu o powiększeniu wnęk na koła i zrobieniu miejsca z tyłu na gwint.
_michal_
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 450
Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
Posiadane auto:
Lokalizacja: Scotland, UK

Re: MINI V-tec

Post autor: _michal_ »

hello pisze: chciałbym niezawodne, zdatne do jazdy na co dzień w sezonie wiosna-jesień, stąd pomysł ze swapem. bardziej chciałbym rozeznać rynek, możliwości, zobaczyć co i za jakie pieniądze mogę mieć i wtedy ustalić zakres działań a więc i kwotę
a masz doświadczenie w jeździe Mini na codzien w ogóle? Zdajesz sobie sprawę że Seicento będzie duuużo bardziej komfortowe? Nie chciałbym żebyś po wydaniu tej całej kasy zawiódł się.

Kup najpierw Mini na chodzie lub "prawie" na chodzie i poużywaj go trochę. Wtedy podejmiesz decyzję czy chcesz dalej robić wersję jeszcze mniej wygodną niż seria :lol: Do unikalnego projektu nie dostaniesz podręcznika Haynesa i sam bedziesz musiał auto potem ogarniać, nie mówię że to niemożliwe, ale za długo jestem na różnych forach i za dużo czytałem o zapaleńcach chcących wydać na projekt 100k+ bez żadnych podstaw merytorycznych.
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
Awatar użytkownika
hello
Wiarus
Wiarus
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 16:33
Posiadane auto: '96 Sportspack
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: MINI V-tec

Post autor: hello »

tak zrobię. czyli krok pierwszy - chciałbym znaleźć dobrą bazę, najlepiej kompletną/jeżdżącą do obycia się, ale i jako podstawę pod projekt. polecicie jakieś namiary u kogo mogę się podpytywać? w wątku Sylwiusza była mowa o Michale Knyziaku. na allegro za wiele nie ma, a może też szukać w UK? które konkretnie roczniki / serie, jest na forum jakiś wątek o rekomendowanych edycjach jeśli chodzi o blachę?
Honda > Mini
_michal_
Swój Człowiek
Swój Człowiek
Posty: 450
Rejestracja: 31 sie 2008, 22:04
Posiadane auto:
Lokalizacja: Scotland, UK

Re: MINI V-tec

Post autor: _michal_ »

hello pisze:tak zrobię. czyli krok pierwszy - chciałbym znaleźć dobrą bazę, najlepiej kompletną/jeżdżącą do obycia się, ale i jako podstawę pod projekt. polecicie jakieś namiary u kogo mogę się podpytywać? w wątku Sylwiusza była mowa o Michale Knyziaku. na allegro za wiele nie ma, a może też szukać w UK? które konkretnie roczniki / serie, jest na forum jakiś wątek o rekomendowanych edycjach jeśli chodzi o blachę?
Kupić musisz już jeżdzący egzemplarz na własną odpowiedzialność lub śledzić ogłoszenia tutaj i upolować auto znane na forum. Remont i tak zaczynasz tak samo niezależnie od planów silnikowych potem. Pamiętaj że wszyscy forumowi spece są zarobieni i jak usłyszysz "przyjdź za rok" to nie jest wcale zbywanie klienta.

popatrz sobie tutaj: http://www.theminiforum.co.uk/forums/fo ... roundnose/
a "real mini" is definitely not big, plastic and german
ODPOWIEDZ